4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
2Bhp
2Bhp

            
 
 

2Bhp
Komentarz: Zespół piętrowy i wagon osobowy typu 120A, czyli skład pociągu osobowego rel. Gdynia Główna Osobowa - Chojnice na stacji początkowej.

W składzie:

50 51 26-19 131-9 Bhp st.mac. Chojnice.
50 51 26-19 134-3 Bhp st.mac. Chojnice.
50 51 21-18 281-8 B11p st.mac. Gdynia.

17.07.2010, Gdynia Główna Osobowa.
Słowa kluczowe: Gdynia_Główna_Osobowa, Bhp, 2Bhp, Bipa, piętrowy
Data: 03.06.2013 21:23
Wyświetleń: 1298
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 134.3 KB
Dodał: kilanziom
 

Foto mapa


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/800
Wartość przysłony: F/5.6
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 17.07.2010 13:28:01
Ogniskowa: 6.6mm


Autor: Komentarz:
..
Goœć
.

Bonanza z tego zdjęcia została zezłomowana w lipcu 2012r.
03.06.2013 21:32  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
...

Za to ten zespół zdaje się wciaż istnieje, choć głowy sobie uciąć nie dam. W każdym razie w 2012 r. był jednym z ostatnich, które nie walały się w krzakach w oczekiwaniu kasacji.

W chwili wykonania zdjęcia ostatnią naprawę miał podbitą 1.09.2009 r.
03.06.2013 21:36 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 398
Kasacja

Piętrusy poszły na złom. Sprzedano je w lipcu 2012 roku, w tym samym przetargu co bonanzę.
03.06.2013 22:47 Offline Tomasz B.
pr-debile
Goœć
bhp

To zajebiście, bo to był ostatni skośny zespół jaki istniał w PR. W efekcie jedyny jaki jeszcze istnieje w Polsce to to próchno z Pyskowic.
04.06.2013 09:21  
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 344
.

Kolega chyba próchna nie widział. Jak chce zobaczyć, to mogę podesłać szczegółowe foto piętrusa z Chemnitz. Totalna rozsypka. Za to Bipę z Pyskowic znam aż za dobrze.
04.06.2013 11:02 Offline Preki 7396416
Sreki
Goœć
bhp

Ale co tu się rozczulać nad tym czy coś jest większym czy mniejszym złomem. Udowadnianie, że kartofel jest bardziej ziemniakiem niż na odwrót?

Ten zespół kastrat z Pyskowic stoi pod chmurką, obłazi i żre go rdza. Jest kwestią czasu, kiedy będzie przegryziony na wylot. Jeżeli kogoś interesuje jak to działa, to niech sobie porówna zdjęcia SN61 z Chojnic w 2008 r. i obecne (w Zajączkowie) - bo to tak właśnie sie rozpada.

Warto na to zwrócić uwagę, bo o ratowaniu ostatnich zespołów mówiło się od kilku lat, a w zasadzie nie ma już prawie co ratować. Skośne pocięto, prosty ostatni 4-człon jest w Gdyni... a smutna prawda jest taka, że nikt nie posiada logistycznego zaplecza, żeby 'wynieść' kompletny zespół od kasacji i utrzymać go w ruchu. Skończy się jak w Niemczech i na Słowacji, gdzie pocięto na złom niemal wszystko (na Słowacji wszystko).
04.06.2013 12:25  
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 344
.

Może by tak pisać pod własnym nickiem, a nie robić gimnazjalną pyskówkę?
04.06.2013 12:33 Offline Preki 7396416
Michau
Goœć
...

Czemu pyskówkę? Przecież dobrze powiedział.
04.06.2013 13:36  
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 465
...

Obecnie według mojej wiedzy istnieje 5 zespołów Bhp; jeden w Pyskowicach, jeden skreślony w Lesznie i 3 na stanie PR Gdynia.
04.06.2013 15:56 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 398
Dokładnie tak.

ZESTAW 1 - rew.21.06.2012
(żółto-niebieski z dużym logo PR - Chojnice)

50 51 25-18 241-8
50 51 25-18 242-6
50 51 25-18 243-4
50 51 25-18 244-2

ZESTAW 2 - rew.21.09.2009 i odr.21.12.2011
(żółto-niebieski - Chojnice)

50 51 26-19 375-2
50 51 26-19 378-6

ZESTAW 3 - rew.30.07.2010 i odr.30.10.2012
(żółto-niebieski - Chojnice)

50 51 26-19 515-3
50 51 26-19 516-1
50 51 26-19 517-9
50 51 26-19 518-7

ZESTAW 4 - rew.08.05.2009 i odr.08.08.2011
(złom, oliwkowy - odstawiony w Lesznie)

50 51 26-19 571-6
50 51 26-19 574-0

... i na deser Pyskowice:
(eksponat, oliwkowy, skośny dach)

50 51 26-18 948-7
50 51 26-18 945-3
04.06.2013 16:20 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
zespoły piętrowe PR

Przykra sprawa.

Ilostan zespołów piętrowych po 2008 r. skurczył się w takim tempie, że lepiej nie mówić. Myśmy się i tak trochę za późno obudzili z nimi. Ja np. zacząłem je bardziej trzepać dopiero ~2005 r. a np. numerami zająłem się dopiero od 2008 tak na poważne...

Wynika z tego, że w PR nie zachował się ani jeden 'skos', zostały dwie proste czwórki nowszego wykonania i jeden skrócony. Czyli istotnie - 'oryginalna' w sensie wizualnym jest tylko ta jedna ostatnia jednostka z Pyskowic, która od 2008 r. zdaje się nie jeździ i istotnie coraz bardziej podupada na stanie technicznym.

Cholera... to jeden z największych symboli kolei osobowej w Polsce przez pół wieku. Zniknął gwałtownie i bez specjalnego rozczulania się, co jednak budzi swego rodzaju rozterkę (przynajmniej u mnie), bo niejednokrotnie dużo mniej popularne i symboliczne pojazdy trafiają pod dużo bardziej pieczołowitą opiekę.

Niestety smutna prawda jest taka (jak już tu ktoś zauważył), że finansowo, logistycznie i technicznie utrzymanie i zabezpieczenie 4-członowego zespołu stanowi poważny problem. Czy jest w Polsce jakikolwiek skansen/muzeum dysponujące choćby przestrzenią zadaszoną 'od zaraz', pod którą wszedłby 4-członowy zespół piętrowy? Nie sądzę... nie ma takiej instytucji. Z polskiego na nasze: musi być pod chmurką -> musi gnić -> musi zostać zmarnowane...
04.06.2013 22:52 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
2Bhp  
 Następne zdjęcie:
2Bhp

 

c_r
c_bl c_b c_br