An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
56 80 88-85 103-1 WRs - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

ST43-206
ST43-206
Komentarze: 0
kilanziom


56 80 88-85 103-1 WRs
56 80 88-85 103-1 WRs

            

56 80 88-85 103-1 WRs
Opis: Okazuje siê, ¿e poci±g "Classic Courier" oprócz typowych, zachodnioniemieckich wagonów serii Bm.233 i Bm.234 posiada w sk³adzie tak¿e tego oto restauracyjnego Schürzenwagena. Pierwotnie WR4ü-39, po przebudowach w latach powojennych uzyska³ seriê WRügh.152. Pierwotnie wagony te by³y wyposa¿one w harmonie przej¶ciowe oraz wózki typu Görlitz III Schwer, w latach powojennych zamontowano wa³ki gumowe na przej¶ciach oraz wózki typu MD34. Ten egzemplarz dodatkowo posiada okna dwuczê¶ciowe w miejscu oryginalnych wsuwanych w pud³o.

25 maja 2013, Poznañ G³ówny
Słowa kluczowe: WR4ü-39 WRügh.152 WRg restauracyjny Schürzenwagen Classic_Courier Poznañ Poznañ_G³ówny WR4ü-38 Bauart39 Bauart38
Data: 26.05.2013 22:13
Obejrzeń: 1653
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 217.8 KB
Nadesłane przez: Preki


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
WR4ü-39

Bardzo ciekawy wagon trafi³e¶.

Warto nadmieniæ, ¿e rodzina restauracyjnych 39ek by³a tak ciê¿ko modernizowana tylko przez koleje zachodnio-niemieckie DB. Na wschodzie te starsze wagony raczej wykañczano w latach 1960-1975 zastêpuj±c nowszymi Reko, igrekami itp.

Co ciekawe tych modernizacji WR4ü-39 by³o sporo i nie ka¿da by³a taka sama. Niektóre np. zachowa³y oryginalne wózki (które i tak pozwala³y na v.max=160km/h), inne dostawa³y nowsze budowy Minden-Deutz. Kilka w ogóle 'wysz³o' za granicê.

Tak siê np. sta³o z wagonem 51 81 89-69 003-6 SR, który obecnie znajduje siê na ilostanie B&B Dampflokomotiven Betriebsgesellschaft "Brenner & Brenner" (BuB):

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201102/51-81-89-69-003-6-thho.jpg
26.05.2013 22:18 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
uzupe³nienie

Postudiowa³em trochê g³êbiej historiê wagonu na powy¿szym zdjêciu i za³±czam kilka faktów w ramach uzupe³nienia:

Typ wg. dokumentacji DRG: WR4ü-38
Rok budowy: 1940.
Producent: WUMAG Görlitz.
Nr. pierwotny DRG: 1193
Przydzia³ do oddzia³u Mitropa dn. 10.04.1945: Wien
Po 1945 r: na ilostanie ÖBB.
Po 1976 r: przebudowany na Bc4üh 31 657
Obecnie: 56 80 88-85 103-1 WRs

Wspó³cze¶nie zarejestrowany w Niemczech. Niestety nie uda³o mi siê dok³adnie okre¶lic w której chwili trafi³ z kolei austryjackich spowrotem do Niemiec.

*Warto nadmieniæ, i¿ w 1945 r. Polskie Koleje Pañstwowe przejê³y 10 wagonów tej rodziny, kolejne 6 trafi³o do Czechos³owacji, kilka tak¿e do ZSRR. W pierwszych 2 przypadkach by³y eksploatowane do pierwszej po³owy lat 70ych.
30.08.2013 19:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   56 80 88-11 054-5 WRü  
 Następne zdjęcie:
56 80 88-85 900-0 WR4üh   

 

RSS Feed: 56 80 88-85 103-1 WRs (Komentarze)