An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1600567984
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('eiglmca1lfip0o7hg8l6m5vm10', -1, 1600568884, 'details.php?image_id=9789', '75.101.220.230')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
56 80 88-85 103-1 WRs
56 80 88-85 103-1 WRs

            
 
 

56 80 88-85 103-1 WRs
Komentarz: Okazuje się, że pociąg "Classic Courier" oprócz typowych, zachodnioniemieckich wagonów serii Bm.233 i Bm.234 posiada w składzie także tego oto restauracyjnego Schürzenwagena. Pierwotnie WR4ü-39, po przebudowach w latach powojennych uzyskał serię WRügh.152. Pierwotnie wagony te były wyposażone w harmonie przejściowe oraz wózki typu Görlitz III Schwer, w latach powojennych zamontowano wałki gumowe na przejściach oraz wózki typu MD34. Ten egzemplarz dodatkowo posiada okna dwuczęściowe w miejscu oryginalnych wsuwanych w pudło.

25 maja 2013, Poznań Główny
Słowa kluczowe: WR4ü-39, WRügh.152, WRg, restauracyjny, Schürzenwagen, Classic_Courier, Poznań, Poznań_Główny, WR4ü-38, Bauart39, Bauart38
Data: 26.05.2013 21:13
Wyświetleń: 1104
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 217.8 KB
Dodał: Preki

Foto mapa  

 



Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
WR4ü-39

Bardzo ciekawy wagon trafiłeś.

Warto nadmienić, że rodzina restauracyjnych 39ek była tak ciężko modernizowana tylko przez koleje zachodnio-niemieckie DB. Na wschodzie te starsze wagony raczej wykańczano w latach 1960-1975 zastępując nowszymi Reko, igrekami itp.

Co ciekawe tych modernizacji WR4ü-39 było sporo i nie każda była taka sama. Niektóre np. zachowały oryginalne wózki (które i tak pozwalały na v.max=160km/h), inne dostawały nowsze budowy Minden-Deutz. Kilka w ogóle 'wyszło' za granicę.

Tak się np. stało z wagonem 51 81 89-69 003-6 SR, który obecnie znajduje się na ilostanie B&B Dampflokomotiven Betriebsgesellschaft "Brenner & Brenner" (BuB):

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201102/51-81-89-69-003-6-thho.jpg
26.05.2013 21:18 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
uzupełnienie

Postudiowałem trochę głębiej historię wagonu na powyższym zdjęciu i załączam kilka faktów w ramach uzupełnienia:

Typ wg. dokumentacji DRG: WR4ü-38
Rok budowy: 1940.
Producent: WUMAG Görlitz.
Nr. pierwotny DRG: 1193
Przydział do oddziału Mitropa dn. 10.04.1945: Wien
Po 1945 r: na ilostanie ÖBB.
Po 1976 r: przebudowany na Bc4üh 31 657
Obecnie: 56 80 88-85 103-1 WRs

Współcześnie zarejestrowany w Niemczech. Niestety nie udało mi się dokładnie określic w której chwili trafił z kolei austryjackich spowrotem do Niemiec.

*Warto nadmienić, iż w 1945 r. Polskie Koleje Państwowe przejęły 10 wagonów tej rodziny, kolejne 6 trafiło do Czechosłowacji, kilka także do ZSRR. W pierwszych 2 przypadkach były eksploatowane do pierwszej połowy lat 70ych.
30.08.2013 18:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
56 80 88-11 054-5 WRü  
 Następne zdjęcie:
56 80 88-85 900-0 WR4üh

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 56 80 88-85 103-1 WRs (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting