An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 54 99-18 237-4 D - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

111 006-3
111 006-3
Komentarze: 0
m0ke


50 54 99-18 237-4 D
50 54 99-18 237-4 D

            

50 54 99-18 237-4 D
Opis: Nadgryziony zêbem czasu i d³ugotrwa³ym postojem 'pod chmurk±' starszej daty wagon baga¿owy budowy Bautzen.

Wagony takie jak na zdjêciu zaprojektowano w zak³adach Tatra Smíchov, gdzie powsta³ równie¿ egzemplarz prototypowy (1955 r.). Seryjn± produkcjê zdecydowano siê skierowaæ do wschodnio-niemieckich zak³adów VEB Waggonbau Bautzen, które w latach 1957-1962 dostarczy³y kolejom ÈSD partiê 449 takich wagonów baga¿owych oraz 49 wagonów baga¿owych z przedzia³em celnym (do ruchu miêdzynarodowego).

W 1968 r. prototyp otrzyma³ numer UIC-RIC 50 54 99-18 006 (utrzymuj±c opis serii Da, tak jak wcze¶niej). Wagony z przedzia³em celnym otrzyma³y numery w zakresie 51 54 99-10 001 - 046 a 'zwyk³e' w zakresie 51 54 99-18 000 - 443.

Wagon w kadrze nale¿y do partii zbudowanej w 1960 r. i pozostawa³ w eksploatacji jeszcze w 2000 r. By³a to jedna z odmian najd³u¿ej eksploatowanych przez ÈSD, a nastêpnie ÈD i ®SR. Pojedyñcze egzemplarze spotkaæ mo¿na by³o w planowej eksploatacji jeszcze do 2004/2005 r.

Producent: VEB Waggonbau Bautzen.
Rok budowy: 1959.
Przydzia³ st.mac: Krnov.

28.04.2013, Pardubice.
Słowa kluczowe: Bautzen60 baga¿owy Da D Pardubice z³om wrak szrot
Data: 24.05.2013 21:48
Obejrzeń: 1423
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 166.3 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/200 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 100
Date created: 28.04.2013 14:56:48
Focal length: 11.9mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
Bautzen59 w PL.

Jeszcze nie tak dawno temu wagony tego typu spotkaæ mo¿na by³o w Polsce, i to ca³kiem g³êboko, gdy¿ zaje¿d¿a³y a¿ do Wroc³awia w sk³adach praskich prowadzonych przez Mezimesti/Wa³brzych. Tu wagon dok³adnie tego typu w malowaniu takim jak na zdjêciu powy¿ej uchwycony na czole sk³adu podczas wymiany lokomotyw w Wa³brzychu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005355/169153.jpg
http://www.vlaky.net/upload/galeria/005355/169154.jpg

Zdjêcia nosz± datê 21.04.1996 r.

Tak siê akurat z³o¿y³o, ¿e ostatnie czynne wagony tej rodziny pracowa³y g³ównie w s±siedztwie polskich granic, spotkaæ je mo¿na by³o m.in. w poci±gach do Trutnova, Mezimesti, Letohradu, Liberca... oraz transgranicznych w rodzaju Wroc³aw-Praha. Tu kilka ujêæ z ostatniego okresu ich planowej s³u¿by:

http://www.cztrain.com/loko/foto/big/750/750338a.jpg
http://www.cztrain.com/loko/foto/big/750/750403.jpg
http://www.cztrain.com/loko/foto/big/750/750410b.jpg
24.05.2013 22:02 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 54 99-18 231-7 D  
 Następne zdjęcie:
50 54 99-18 237-4 D   

 

RSS Feed: 50 54 99-18 237-4 D (Komentarze)