An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 80 25-04 002-5 DBuza 747.5 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

845 307-8
845 307-8
Komentarze: 0
Leszek_Matula


50 80 25-04 002-5 DBuza 747.5
50 80 25-04 002-5 DBuza 747.5

            

50 80 25-04 002-5 DBuza 747.5
Opis: Zmodernizowany wagon piêtrowy budowy Görlitz w trakcie postoju na macierzystej stacji Berlin-Lichtenberg.

Wagony te, oznaczone pierwotnie jako 'DBme' rozpoczêto dostarczaæ kolejom DR w 1973 r.

Dostawy kszta³towa³y siê nastêpuj±co:

505025-13001 i 002 - 1973 r. (Dbme).
505025-13003 - 012 - 1974 r. (DBmqe).
505025-13013 - 017 - 1974 r. (DBmue).
505025-13018 - 066 - 1977 r. (DBmue).
505025-13067 - 127 - 1978 r. (DBmue).
505025-13128 - 147 - 1979 r. (DBmue).
505025-13148 - 167 - 1979 r. (DBmqe).
505025-04200 - 249 - 1986 r. (DBmtrue).
505025-04300 - 324 - 1986 r. (DBmtrue).
505025-03800 - 824 - 1986 r. (DBmque).
505025-04325 - 404 - 1988 r. (DBmtrue).
505025-03825 - 844 - 1988 r. (DBmque).
505025-03845 - 869 - 1990 r. (DBmqz).
505025-04405 - 479 - 1990 r. (DBmuz).
505025-04480 - 564 - 1991 r. (DBmuz).
505025-04870 - 889 - 1991 r. (DBmqz).
505036-33001 - 025 - 1992 r. (DABgbuzf).
505036-33026 - 100 - 1993 r. (DABgbuzf).

*Z czego ostatnie serie otrzyma³y u¿ nowy kszta³t nadwozia z wyobleniem górnego pok³adu i g³adkim przej¶ciem burty w dach.

W latach 90ych wagony te przechodzi³y kompleksowe naprawy g³ówne i modernizacje, których najbardziej widoczn± pozosta³o¶ci± s± po 2 dodatkowe skrajne otwory okienne na górnym pok³adzie, obce fabrycznej wersji.

27.08.2012, Berlin-Lichtenberg.
Słowa kluczowe: Berlin-Lichtenberg bohun DBuza DBuza747.5 piêtrowy DB_Regio DBme Görlitz88
Data: 20.05.2013 22:30
Obejrzeń: 2855
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 179.7 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 100
Date created: 27.08.2012 12:00:07
Focal length: 7.1mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
Sumarycznie

...czyli jak nie trudno sobie policzyæ w latach 1973-1993 koleje DR otrzyma³y 672 wagony piêtrowe tej rodziny. Jest to potê¿ny ilostan bij±cy na g³owê wszelk± produkcjê tej samej rodziny na eksport. Do Polski (1988-1989 r.) posz³o 160 szt., do Rumunii (1984-1985 r.) posz³o 230 szt., a Czechos³owacja (1976 r.) wziê³a 50 wagonów.
20.05.2013 22:41 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Preki
Użytkownik

Data zarejestrowania: 21.01.2011
Komentarze: 350
.

No i jeszcze wagony sterownicze starszej budowy dosta³y po 1990 roku czo³o a la Bombardier, chocia¿ czê¶æ z nich jeszcze je¼dzi³a ze star± mord± nawet do okolic 2004 roku, pomimo modernizacji.

http://www.bahnbilder.de/1024/priort-150404--568857.jpg

Foto z linka wykonano dnia 15 kwietnia 2004 roku w okolicy Berlina (miejscowo¶æ Priort).
20.05.2013 22:50 Offline Preki 7396416
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

No niestety. Niemcy trochê z tymi wagonami polecieli hurtowo i nie zachowa³ siê (wg. mojej wiedzy) ani jeden (!) egzemplarz w stanie oryginalnym - czy to sterowniczy czy zwyk³y. Wszystko hurtem przebudowali.

Dzi¶ zreszt± znaczna czê¶æ tej rodziny zosta³a juz odstawiona, gdy¿ po 1993 r. hurtem (zreszt± z tej samej fabryki) sz³y dostawy kolejnych piêtrowych regio, których kolejne kilkaset szt. zasili³o flotê DB Regio.
20.05.2013 23:02 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 54 26-18 147-3 Bdmteeo.296  
 Następne zdjęcie:
50 80 25-04 015-7 DBuza 747.5   

 

RSS Feed: 50 80 25-04 002-5 DBuza 747.5 (Komentarze)