An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
61 51 21-70 162-2 B11mnouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

501 936 X000
501 936 X000
Komentarze: 0
kilanziom


61 51 21-70 162-2 B11mnouz
61 51 21-70 162-2 B11mnouz

            

61 51 21-70 162-2 B11mnouz
Opis: Widok od strony korytarza na wagon osobowy 2 klasy typu 144A. Ten egzemplarz zosta³ wy³±czony jaki¶ czas temu z eksploatacji i czeka na dalsze losy w ci±gu trupów ró¿nego typu na jednym z bocznych torów macierzystej wagonowni.

19.05.2013, Warszawa Grochów.
Słowa kluczowe: 144A Z2B Warszawa_Grochów B11mnouz
Data: 19.05.2013 17:42
Obejrzeń: 2303
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 1.00 (1 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 175.8 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/800 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 100
Date created: 18.05.2013 00:44:07
Focal length: 5.4mm


Autor: Komentarz:
intercitysebo
Go¶ć
...

dlaczego takie wagony nie s± eksploatowane przy starych 111a to prawie nówki, nie powinien staæ odstawiony. Czy wróci do s³u¿by?
19.05.2013 17:46  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
napr.

Te 2 wagony typu 144A oczekuj± prawdopodobnie na naprawê rewizyjn±. Trudno sobie wyobraziæ, ¿e czekaj± na z³omowanie. Nie s± to jakie¶ bardzo m³ode pojazdy (HCP 1994-1995), ale wci±¿ stanowi± jedne z lepszych wagonów w parku taborowym PKP IC.

"Stare" 111A te¿ nie zawsze s± takie stare. Najm³odsze s± ledwie pare lat m³odsze od widocznych tu 144A.
19.05.2013 17:50 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Go¶ć
...

144A i 144Aa to jedne z moich ulubionych wagonów i pokrewne 145A,145Ab,145Ac.
19.05.2013 17:52  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
HCP

Tak, ale (podobnie zreszt± jak wiêkszo¶æ taboru w Polsce) nie s± to ju¿ wagony bardzo m³ode. Wszystkie rodziny o jakich mówisz powsta³y w latach 1994-1995, czyli nieomal 20 lat temu.

W pó¼niejszym okresie stosunkowo ma³o nowych wagonów budowano (zw³aszcza ~1995-2005). Zak³ady HCP opu¶ci³y w tym czasie tylko wagony typu 145Ab, 152A, 154A, 154Aa, 145Ac, 152Aa, 305Ab, 305Ad i w ostatnich latach 156A, 158A czy 159A...
19.05.2013 17:55 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Go¶ć
...

m³ode nie s± ale to wagony standardu Z, wiêc powiedzia³bym ¿e z wy¿szej pó³ki. Wagony z Cegielskiego s± wizualnie ³adne, ³adniejsze np. od GOERLITZ czy BAUTZEN chocia¿ nie wiele siê od siebie ró¿ni±.
19.05.2013 18:01  
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

To nie jest tak, ¿e wagony siê wysy³a do naprawy bo s± ³adne, czy m³ode. Byæ mo¿e ich stan kwalifikuje ja do powa¿niejszej naprawy, byæ mo¿e s± inne powody.
19.05.2013 18:21 Offline SU46-024
intercitysebo
Go¶ć
...

Je¿eli id± na naprawê to przy okazji morze otrzymaj± jaki¶ dodatek w postaci fartuchów albo elektronicznego wy¶wietlacza w miejsce wnêki na tablicê kierunkow± lub wklejane szyby.
19.05.2013 18:25  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Troche to dziwne podej¶cie do wagonów. Rozumiem sentymenty, ale obserwuj±c rynek od paru lat ³atwo stwierdziæ, ¿e rozwi±zania estetyczne czêsto-gêsto s± bardzo przypadkowe i ostatnie na li¶cie wydatków. Paradoksalnie czêsto siê zdarza, ¿e pcha siê niestosowne rozwi±zania estetyczne tam, gdzie nie pasuj± (vide wagony sypialne standardu Y z wpakowanym na si³e plastikowym fartuchem na podwoziu) - totalna klapa w po³±czeniu z kanciat± 'krótk±' bry³± wagonów.

Zreszt±, obserwacja rynku europejskiego pokazuje, ¿e pomys³y s± ró¿ne i nierzadko w krajach bardziej rozwiniêtych ni¿ Polska rezygnuje siê z totalnego 'uszczelnienia' i si³owego 'unowocze¶nienia' estetyki wagonów. Przyk³adem niech bêd± zbli¿one wiekiem do 144A wagony budowy Halberstadt robi±ce obecnie w firmie Alex:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9308

Gdzie nikt w toku napraw g³ównych nie wpad³ na pomys³ zniszczyæ estetyki pierwotnej fartuchem czy wklejanymi (nie otwieranymi przy tym!) oknami.
19.05.2013 18:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
fartuch

Dodatkowo fartuch utrudnia np wykonanie uproszczonej próby hamulca, poniewa¿ zas³ania ruch t³oka przy cylindrze, próbê trzeba wykonaæ na kolanach. Tak wiêc fartuch w Y-kach to nieporozumienie.
19.05.2013 18:38 Offline Pako
intercitysebo
Go¶ć
...

no fakt, ale zobacz ile intercity upiêkszy³o swoje wagony fartuchami, wy¶wietlaczami i wklejanymi szybami bo np. nie ma ju¿ goerlitzów Z bez w/w dodatków. (tak mi siê tylko wydaje ale raczej tak jest ju¿ dawno nie widzia³em tych wagonów w fabrycznym wygl±dzie) Z polskich wagonów Z to chyba tylko 139A i bli¼niak 2 klasy 136A maj± te powiedzia³bym bajery.
19.05.2013 18:39  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

To nie jest regu³a. Tak jak pisa³em - estetyka by³a zwykle na ostatnim planie finansowym.

Natomiast co do wagonów budowy niemieckiej o których piszesz, to jeste¶ do¶æ odleg³y od prawdy. Z pierwotnego ilostanu sprowadzonych w 1990 r. wagonów typu Görlitz90 naprawom g³ównym z modernizacj± poddano zdaje siê tylko po³owê. Reszta zalega na ró¿nych dziwnych wagonowniach i czeka na lepsze czasy. Tylko na warszawskim grochowie (wszystkie wisz± tu na galerii) znajdziesz ich kilkana¶cie. Inaczej jest z m³odszymi wagonami typu Bautzen91, gdzie zdaje siê wszystkie bez wyj±tku przebudowano.

A fartuchy? To nie jest ¿adna 'nowoczesno¶æ', tyle, ¿e ostatnio jest na nie moda. Ju¿ w latach 30ych Niemcy wprowadzali je w wagonach grupy 39:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=2849

Tu¿ po wojnie by³y bardzo modne, m.in. polskie 14A mia³y tak rozwi±zane podwozie:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9098

Podobnie na ¶wiecie, np. holenderski 'Plan-D' z 1948 r:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Plan_D_AB7709.jpg

...ale to by³y projektowane od zera estetycznie pojazdy.

Zupe³nie inaczej rzecz siê ma w wagonach sypialnych budowy wschodnio-niemieckiej, gdzie orygina³, typowo 'kanciaty' produkt prze³omu lat 60/70 (du¿y fiat 125p, SU46, bardotka, Ford Mustang itp.) usi³uje siê ubraæ w 'dekoracjê' typow± dla mkn±cych 200km/h wagonów standardu Z1...

£atwo to oceniæ porównuj±c orygina³ i obie wersje modernizacyjne z PESA:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1076
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1590
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7029

Wagon z fartuchem wydjae siê byæ strasznie ociê¿a³y.

Równie¿ 'praktyczne' strony stosowania fartuchów by³y od zawsze tematem burzliwych dyskusji. Przytoczê choæby temat tramwajów 13N, z których usuwano fabryczne fartuchy z uwagi na trudno¶ci z przegl±dami. Wad± tego by³ znaczny wzrost g³o¶no¶ci podwozia podczas eksploatacji (warszawiacy wiecznie wsciekli na wycie 13n wieczorami na g³ównych ulicach). W podobny sposób zakoñczy³y swoj± 'karierê' fartuchy mocowane w pierwszych egzemplarzach na podwoziach lokomotyw serii SP45... trudno¶æ z dostêpem do urzadzeñ.
19.05.2013 19:07 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Go¶ć
...

chodzi³o mi o te wagony w ci±g³ym u¿ytku (goerlitz) wiem ¿e spora czê¶æ jest odstawiona.
19.05.2013 19:30  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Nie jestem pewien, bo prawdê mówi±c nie jestem entuzjast± tzw. nowoczesnego taboru - ale z tego co ¶ledzi³em, ~35 szt. przesz³o NG i je¼dzi + te 3, które przebudowano na bufetowe. Kolejne z pewno¶ci± te¿ przejd± naprawy g³ówne, bo by³y ju¿ na to rozpisane przetargi.

Ostatni czynny 'klasyczny' G90 je¼dzi³ jeszcze planowo w 2009 r.

W 2008 tu Bogumi³ jednego trafi³:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=489
19.05.2013 19:36 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Go¶ć
...

A co chodzi o goerlitzy to ile jest przystosowanych dla osób poruszaj±cych siê na wózkach inwalidzkich? a ile normalnych.
19.05.2013 19:51  
Preki
Użytkownik

Data zarejestrowania: 21.01.2011
Komentarze: 350
.

Poprawka Kilan, ja jeszcze w 2010 w Gdañsku widzia³em w poc. "Szkuner" klasycznego XB. By³em mocno zdziwiony tamtego dnia jak ujrza³em jeszcze ten typ w ruchu. Mo¿e zrobiê re-upload tej fotki.

Przy okazji - masz foty tego cacuszka na tex?
19.05.2013 23:06 Offline Preki 7396416
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

No to wrzuæ, bo ja niestety nie mam swoich zdjêæ czynnych G90 pre-NG z tego okresu.

Dzi¶ by³o 30 stopni w cieniu, w takich warunkach nie ma sensu robiæ zdjêæ na tex. W s³oñcu jest sens ³apaæ tylko od strony zacienionej (w tym wypadku niedostêpnej) i to raczej tylko prawdziwe unikaty.
20.05.2013 00:08 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   61 51 21-70 161-4 B11mnouz  
 Następne zdjęcie:
61 51 21-70 162-2 B11mnouz   

 

RSS Feed: 61 51 21-70 162-2 B11mnouz (Komentarze)