An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1600450844
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('gebftd0163ncihdnqietvdg731', -1, 1600451744, 'details.php?image_id=9698', '23.21.4.239')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
61 51 21-70 162-2 B11mnouz
61 51 21-70 162-2 B11mnouz

            
 
 

61 51 21-70 162-2 B11mnouz
Komentarz: Widok od strony korytarza na wagon osobowy 2 klasy typu 144A. Ten egzemplarz został wyłączony jakiś czas temu z eksploatacji i czeka na dalsze losy w ciągu trupów różnego typu na jednym z bocznych torów macierzystej wagonowni.

19.05.2013, Warszawa Grochów.
Słowa kluczowe: 144A, Z2B, Warszawa_Grochów, B11mnouz
Data: 19.05.2013 16:42
Wyświetleń: 1718
Pobrań: 0
Ocena: 1.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 175.8 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/800
Wartość przysłony: F/5.6
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 18.05.2013 00:44:07
Ogniskowa: 5.4mm


Autor: Komentarz:
intercitysebo
Goœć
...

dlaczego takie wagony nie są eksploatowane przy starych 111a to prawie nówki, nie powinien stać odstawiony. Czy wróci do służby?
19.05.2013 16:46  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
napr.

Te 2 wagony typu 144A oczekują prawdopodobnie na naprawę rewizyjną. Trudno sobie wyobrazić, że czekają na złomowanie. Nie są to jakieś bardzo młode pojazdy (HCP 1994-1995), ale wciąż stanowią jedne z lepszych wagonów w parku taborowym PKP IC.

"Stare" 111A też nie zawsze są takie stare. Najmłodsze są ledwie pare lat młodsze od widocznych tu 144A.
19.05.2013 16:50 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Goœć
...

144A i 144Aa to jedne z moich ulubionych wagonów i pokrewne 145A,145Ab,145Ac.
19.05.2013 16:52  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
HCP

Tak, ale (podobnie zresztą jak większość taboru w Polsce) nie są to już wagony bardzo młode. Wszystkie rodziny o jakich mówisz powstały w latach 1994-1995, czyli nieomal 20 lat temu.

W późniejszym okresie stosunkowo mało nowych wagonów budowano (zwłaszcza ~1995-2005). Zakłady HCP opuściły w tym czasie tylko wagony typu 145Ab, 152A, 154A, 154Aa, 145Ac, 152Aa, 305Ab, 305Ad i w ostatnich latach 156A, 158A czy 159A...
19.05.2013 16:55 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Goœć
...

młode nie są ale to wagony standardu Z, więc powiedziałbym że z wyższej półki. Wagony z Cegielskiego są wizualnie ładne, ładniejsze np. od GOERLITZ czy BAUTZEN chociaż nie wiele się od siebie różnią.
19.05.2013 17:01  
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

To nie jest tak, że wagony się wysyła do naprawy bo są ładne, czy młode. Być może ich stan kwalifikuje ja do poważniejszej naprawy, być może są inne powody.
19.05.2013 17:21 Offline SU46-024
intercitysebo
Goœć
...

Jeżeli idą na naprawę to przy okazji morze otrzymają jakiś dodatek w postaci fartuchów albo elektronicznego wyświetlacza w miejsce wnęki na tablicę kierunkową lub wklejane szyby.
19.05.2013 17:25  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

Troche to dziwne podejście do wagonów. Rozumiem sentymenty, ale obserwując rynek od paru lat łatwo stwierdzić, że rozwiązania estetyczne często-gęsto są bardzo przypadkowe i ostatnie na liście wydatków. Paradoksalnie często się zdarza, że pcha się niestosowne rozwiązania estetyczne tam, gdzie nie pasują (vide wagony sypialne standardu Y z wpakowanym na siłe plastikowym fartuchem na podwoziu) - totalna klapa w połączeniu z kanciatą 'krótką' bryłą wagonów.

Zresztą, obserwacja rynku europejskiego pokazuje, że pomysły są różne i nierzadko w krajach bardziej rozwiniętych niż Polska rezygnuje się z totalnego 'uszczelnienia' i siłowego 'unowocześnienia' estetyki wagonów. Przykładem niech będą zbliżone wiekiem do 144A wagony budowy Halberstadt robiące obecnie w firmie Alex:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9308

Gdzie nikt w toku napraw głównych nie wpadł na pomysł zniszczyć estetyki pierwotnej fartuchem czy wklejanymi (nie otwieranymi przy tym!) oknami.
19.05.2013 17:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 85
fartuch

Dodatkowo fartuch utrudnia np wykonanie uproszczonej próby hamulca, ponieważ zasłania ruch tłoka przy cylindrze, próbę trzeba wykonać na kolanach. Tak więc fartuch w Y-kach to nieporozumienie.
19.05.2013 17:38 Offline Pako
intercitysebo
Goœć
...

no fakt, ale zobacz ile intercity upiększyło swoje wagony fartuchami, wyświetlaczami i wklejanymi szybami bo np. nie ma już goerlitzów Z bez w/w dodatków. (tak mi się tylko wydaje ale raczej tak jest już dawno nie widziałem tych wagonów w fabrycznym wyglądzie) Z polskich wagonów Z to chyba tylko 139A i bliźniak 2 klasy 136A mają te powiedziałbym bajery.
19.05.2013 17:39  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

To nie jest reguła. Tak jak pisałem - estetyka była zwykle na ostatnim planie finansowym.

Natomiast co do wagonów budowy niemieckiej o których piszesz, to jesteś dość odległy od prawdy. Z pierwotnego ilostanu sprowadzonych w 1990 r. wagonów typu Görlitz90 naprawom głównym z modernizacją poddano zdaje się tylko połowę. Reszta zalega na różnych dziwnych wagonowniach i czeka na lepsze czasy. Tylko na warszawskim grochowie (wszystkie wiszą tu na galerii) znajdziesz ich kilkanaście. Inaczej jest z młodszymi wagonami typu Bautzen91, gdzie zdaje się wszystkie bez wyjątku przebudowano.

A fartuchy? To nie jest żadna 'nowoczesność', tyle, że ostatnio jest na nie moda. Już w latach 30ych Niemcy wprowadzali je w wagonach grupy 39:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=2849

Tuż po wojnie były bardzo modne, m.in. polskie 14A miały tak rozwiązane podwozie:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9098

Podobnie na świecie, np. holenderski 'Plan-D' z 1948 r:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Plan_D_AB7709.jpg

...ale to były projektowane od zera estetycznie pojazdy.

Zupełnie inaczej rzecz się ma w wagonach sypialnych budowy wschodnio-niemieckiej, gdzie oryginał, typowo 'kanciaty' produkt przełomu lat 60/70 (duży fiat 125p, SU46, bardotka, Ford Mustang itp.) usiłuje się ubrać w 'dekorację' typową dla mknących 200km/h wagonów standardu Z1...

Łatwo to ocenić porównując oryginał i obie wersje modernizacyjne z PESA:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1076
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1590
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7029

Wagon z fartuchem wydjae się być strasznie ociężały.

Również 'praktyczne' strony stosowania fartuchów były od zawsze tematem burzliwych dyskusji. Przytoczę choćby temat tramwajów 13N, z których usuwano fabryczne fartuchy z uwagi na trudności z przeglądami. Wadą tego był znaczny wzrost głośności podwozia podczas eksploatacji (warszawiacy wiecznie wsciekli na wycie 13n wieczorami na głównych ulicach). W podobny sposób zakończyły swoją 'karierę' fartuchy mocowane w pierwszych egzemplarzach na podwoziach lokomotyw serii SP45... trudność z dostępem do urzadzeń.
19.05.2013 18:07 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Goœć
...

chodziło mi o te wagony w ciągłym użytku (goerlitz) wiem że spora część jest odstawiona.
19.05.2013 18:30  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

Nie jestem pewien, bo prawdę mówiąc nie jestem entuzjastą tzw. nowoczesnego taboru - ale z tego co śledziłem, ~35 szt. przeszło NG i jeździ + te 3, które przebudowano na bufetowe. Kolejne z pewnością też przejdą naprawy główne, bo były już na to rozpisane przetargi.

Ostatni czynny 'klasyczny' G90 jeździł jeszcze planowo w 2009 r.

W 2008 tu Bogumił jednego trafił:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=489
19.05.2013 18:36 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Goœć
...

A co chodzi o goerlitzy to ile jest przystosowanych dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich? a ile normalnych.
19.05.2013 18:51  
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 347
.

Poprawka Kilan, ja jeszcze w 2010 w Gdańsku widziałem w poc. "Szkuner" klasycznego XB. Byłem mocno zdziwiony tamtego dnia jak ujrzałem jeszcze ten typ w ruchu. Może zrobię re-upload tej fotki.

Przy okazji - masz foty tego cacuszka na tex?
19.05.2013 22:06 Offline Preki 7396416
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

No to wrzuć, bo ja niestety nie mam swoich zdjęć czynnych G90 pre-NG z tego okresu.

Dziś było 30 stopni w cieniu, w takich warunkach nie ma sensu robić zdjęć na tex. W słońcu jest sens łapać tylko od strony zacienionej (w tym wypadku niedostępnej) i to raczej tylko prawdziwe unikaty.
19.05.2013 23:08 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
61 51 21-70 161-4 B11mnouz  
 Następne zdjęcie:
61 51 21-70 164-8 B11mnouz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 61 51 21-70 162-2 B11mnouz (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting