An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 19-70 104-0 A9nou - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

ЧМЭ3-4158
ЧМЭ3-4158
Komentarze: 0
kilanziom


51 51 19-70 104-0 A9nou
51 51 19-70 104-0 A9nou

            

51 51 19-70 104-0 A9nou
Opis: Poznañ G³ówny | Wagon 51 51 19-70 104-0 A9nou, typu 112Am, w sk³adzie poci±gu TLK Ga³czyñski z Lublina do Szczecina G³ównego. Zdjêcie od strony pr±dnicy GTUBj-6 na wózku 4ANc/9.
W wagonach niewyposa¿onych w ogrzewanie nawiewne stosowano g³ównie zestaw wózków 4ANc + 4ANc/4 z pr±dnic± PW114d-03, jednak pr±dnica ta ma zbyt ma³± moc by zapewniæ dzia³anie ogrzewania nawiewnego. W pierwszych wagonach typu 111Ah z nawiewem, próbowano poradziæ sobie z tym problemem stosuj±c dwa wózki 4ANc/4, jednak rozwi±zanie takie by³o nieefektywne, gdy¿ wymusza³o zdublowanie czê¶ci uk³adów elektrycznych oraz znacz±co zwiêksza³o masê wagonu. Opracowano wiêc wózek 4ANc/9 z now± pr±dnic± - GTUBj-6 - o innym prze³o¿eniu napêdu i wiêkszej mocy. Wagony 112Am i 112Ah z 1985 roku by³y ju¿ wyposa¿one w zestaw wózków 4ANc/9 + 4ANc. [18.05.2013.]
Słowa kluczowe: wagon igrek 112A 112Am jedynka 50_51_19-70_104-0 A9nou PKP_IC Poznañ Poznañ_G³ówny 18-05-2013 maj 2013 wiosna wielkopolskie
Data: 19.05.2013 01:12
Obejrzeń: 1935
¦ci±gnięć: 1
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 295.7 KB
Nadesłane przez: SU46-024


Autor: Komentarz:
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
... tak siê zastanawiam (nawi±zuj±c do podpisu pod zdjêciem)

... jak to dzia³a.
Wiadomo przecie¿, ¿e ogrzewanie elektryczne w wagonach zasilane jest ¼ród³em pr±du z lokomotywy - u nas 3kV, a w innych krajach czêsto innymi napiêciami.
Wobec tego jakie znaczenie ma w tej uk³adance pr±dnica?
10.01.2018 10:23 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
pr±dnica

Pr±dnica o której mowa odpowiada za zasilanie niektórych uk³adów elektrycznych np: o¶wietlenie, napêd wentylatora w ogrzewaniu nawiewnym. Zasila je jak mo¿na siê domy¶leæ podczas jazdy z okre¶lon± prêdko¶ci±. Dlatego by dzia³a³y na postoju wymagane jest oprócz zasilania tych uk³adów, równie¿ podczas jazdy ³adowanie baterii akumulatorów.
Natomiast zasilanie WN (u nas 3kV) odpowiada za ogrzewanie / klimatyzacjê. By umo¿liwiæ kursowanie wagonów w innych krajach a wiêc i zasilanie z innych napiêæ, wagony posiadaj± przetwornice wielonapiêciowe.Poniewa¿ nie wszystkie wagony s± przeznaczone do wyjazdu np poza Polskê kursuj± u nas wagony w przetwornice jednonapiêciowe które mog± byæ zasilane tylko z sieci 3kV pr±du sta³ego.
15.01.2018 20:17 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 19-70 089-3 A9nou  
 Następne zdjęcie:
51 51 19-70 106-5 A9nou   

 

RSS Feed: 51 51 19-70 104-0 A9nou (Komentarze)