An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 54 26-18 108-5 Bmto.292 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

TEM2-222
TEM2-222
Komentarze: 0
m0ke


50 54 26-18 108-5 Bmto.292
50 54 26-18 108-5 Bmto.292

            

50 54 26-18 108-5 Bmto.292
Opis: Wagon piêtrowy typu Görlitz76 upchany (dos³ownie) 'w krzaki' na ty³ach lokomotywowni Havlíèkùv Brod.

Pierwotnie (w 1976 r.) koleje ÈSD zakupi³y w zak³adach Görlitz 50 szt. takich wagonów. Ich obecny (05.2013 r.) ilostan jest o 8 wagonów skromniejszy. Brakuj±ce wagony pad³y ofiar± d³ugoterminowego odstawienia (na prze³omie lat 80ych i 90ych) i id±cej za nim dewastacji b±d¼ po¿arów (np. wagony #111 czy 121). Wagon #144 skre¶lono oko³o 2011 lub 2012 r. wskutek bardzo z³ego stanu ramy.

Wagony widoczne w kadrze oczekuj± napraw, którymi zajmuj± siê obecnie zak³ady ®OS Èeské Velenice. Docelowo zostan± zapewne zmodernizowane do standardu wagonów Bdmteeo.294 tej samej rodziny.

30.04.2013, Havlíèkùv Brod.
Słowa kluczowe: Görlitz76 Havlíèkùv_Brod piêtrowy bohun Bmto Bap Bmto.292
Data: 12.05.2013 22:25
Obejrzeń: 1458
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 189.2 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/125 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 100
Date created: 30.04.2013 17:09:09
Focal length: 6.1mm


Autor: Komentarz:
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Zakres numeracji dla tych wagonów to by³ 50 54 26-18 100-x do 149-x? I czemu dopiero od setki, co¶ innego mia³o numery z tego samego zakresu poni¿ej stu?
12.05.2013 22:38 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
#

Przysz³y w 1976 r. ju¿ z zakresem 26-18, a numerów nigdy im nie zmieniano. Zmienia³y siê tylko bebechy podczas NG i opis serii. Numery by³y w zakresie 1976: 26-18 101 do 150.

S± to jedyne samodzielne wagony piêtrowe jakie kursowa³y po II wojnie ¶wiatowej na sieci ÈSD. Od 2001 r. rozpoczêto ich program modernizacyjny.
12.05.2013 22:41 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Ciekawe w takim razie, czemu dostawa³y numery od setki w górê, skoro ni¿szy zakres by³ wolny.
12.05.2013 23:05 Offline SU46-024
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
..

Nie by³ wolny pe³ny zakres, czê¶æ numeracji poni¿ej mia³y czterocz³onowe "Bipy"
http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=156&ktere=0&razeni=0&odkud=80
12.05.2013 23:11 Offline Pako
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

No nie. Tak to nie by³o.

W 1967 r. jedynie za³o¿ono teoretyczny zakres, w którym mia³y siê znale¼æ dostarczone ju¿ 2 lata wcze¶niej jednostki piêtrowe. Do wprowadzenia zespo³om ujednoliconej numeracji UIC-RIC jednak nigd y nie dosz³o (!). Zespo³y do ¶mierci je¼dzi³y ze swoimi numerami i oznaczeniami serii z 1965 r. - czyli 'Bpjo' 920-949.

Jedyny zachowany egzemplarz nosi oznaczenie Btjo 930.
12.05.2013 23:16 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Jednak samo za³o¿enie tego zakresu mog³o byæ przyczyn± numerowania bohunów od setki wzwy¿.
12.05.2013 23:20 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
#

Nie wiem, ale nigdy nie mia³y tych numerów fizycznie wprowadzonych.

Tu jeden z ostatnich czynnych zespo³ów z³apany w 1999 r:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/002114/027253.jpg
12.05.2013 23:21 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
..

Faktycznie, po dodaniu komentarza doczyta³em. Zakres numeracji by³ pod wcze¶niejsze wagony zabezpieczony. Swoja droga takiego porz±dku z numerami mo¿emy tylko zazdro¶ciæ Czechom.
12.05.2013 23:22 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
   50 54 26-18 107-7 Bdmteeo.294  
 Następne zdjęcie:
50 54 26-18 109-3 Bmto.292   

 

RSS Feed: 50 54 26-18 108-5 Bmto.292 (Komentarze)