M62-1242 |
Komentarz: |
M62-1242 ze składem poc. specjalnego z Wrocławia przy peronie trzecim stacji Wolsztyn.
Maszyna ta ma dość ciekawą a wręcz groteskową historię. Została zbudowana dla kolei czechosłowackich ČSD w 1971 r. z numerem fabrycznym 1242. Po wejściu na ilostan otrzymała oznaczenie T679.1368. Maszyna weszła na ilostan lokomotywowni Spišská Nová Ves / oddział Margecany w dniu 15.09.1971. Od 1988 r. nosiła oznaczenie 781.368-6. W okresie masowej eliminacji serii 781 z ruchu (w zasadzie całe lata 90e) lokomotywę przygotowywano do pełnienia roli pojazdu muzealnego i otrzymała fabryczne wiśniowe malowanie. Po 2000 r. brakowało dla niej pracy i okazyjnie wyjeżdżała na szlak objawiajac się w okolicy Margecan i Humenné. W późniejszym czasie prowadziła też pociągi specjalne i imprezowe. W roku 2007 koleje słowackie ŽSR zadecydowały, iż nie mają funduszy na utrzymuwanie kolejnego 'sergeja' na ilostanie i maszynę odsprzedano do ZOS Zvolen, gdzie przygotowano ją do eksploatacji w Polsce. Do Polski trafiła w sierpniu 2007, gdzie kolejno służyła w Lotosie i STK. Finalnie niedoszły historyczny gagarin ŽSR wylądował w zakładach PESA Bydgoszcz, gdzie w ramach modernizacji i zabudowy silnika spalinowego typu 12czn pozbawiono go też niemal wszystkich cech charakterystycznych czechosłowackiego oryginału (tarcze buforowe, listwa, układ poręczy i inne).
Obecnie lokomotywa nadal pracuje w STK.
27.04.2013, Wolsztyn. |
Słowa kluczowe: |
Wolsztyn, gagarin, M62, siergiej, gagar, ST44, M62-1242, 781, 781_368-6, T679.1368, STK |
Data: |
04.05.2013 18:52 |
Wyświetleń: |
1071 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0
głosów) |
Wielkość pliku: |
142.7 KB |
Dodał: |
kilanziom |
|