Opis: |
M62-1242 ze sk?adem poc. specjalnego z Wroc?awia przy peronie trzecim stacji Wolsztyn.
Maszyna ta ma do?æ ciekaw? a wr?cz groteskow? histori?. Zosta?a zbudowana dla kolei czechos?owackich ÈSD w 1971 r. z numerem fabrycznym 1242. Po wej?ciu na ilostan otrzyma?a oznaczenie T679.1368. Maszyna wesz?a na ilostan lokomotywowni Spi¹ská Nová Ves / oddzia? Margecany w dniu 15.09.1971. Od 1988 r. nosi?a oznaczenie 781.368-6. W okresie masowej eliminacji serii 781 z ruchu (w zasadzie ca?e lata 90e) lokomotyw? przygotowywano do pe?nienia roli pojazdu muzealnego i otrzyma?a fabryczne wi?niowe malowanie. Po 2000 r. brakowa?o dla niej pracy i okazyjnie wyje?d?a?a na szlak objawiajac si? w okolicy Margecan i Humenné. W pó?niejszym czasie prowadzi?a te? poci?gi specjalne i imprezowe. W roku 2007 koleje s?owackie ®SR zadecydowa?y, i? nie maj? funduszy na utrzymuwanie kolejnego 'sergeja' na ilostanie i maszyn? odsprzedano do ZOS Zvolen, gdzie przygotowano j? do eksploatacji w Polsce. Do Polski trafi?a w sierpniu 2007, gdzie kolejno s?u?y?a w Lotosie i STK. Finalnie niedosz?y historyczny gagarin ®SR wyl?dowa? w zak?adach PESA Bydgoszcz, gdzie w ramach modernizacji i zabudowy silnika spalinowego typu 12czn pozbawiono go te? niemal wszystkich cech charakterystycznych czechos?owackiego orygina?u (tarcze buforowe, listwa, uk?ad por?czy i inne).
Obecnie lokomotywa nadal pracuje w STK.
27.04.2013, Wolsztyn. |