An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
59 51 70-18 001-1 WLABd - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

FS245.2146
FS245.2146
Komentarze: 0
Cameron


59 51 70-18 001-1 WLABd
59 51 70-18 001-1 WLABd

            

59 51 70-18 001-1 WLABd
Opis: Na stacji w Soko³owie Podlaskim powoli dobiega agonia wagonu, który swego czasu reprezentowa³ osi±gniêcie techniczne jakim jest wózek 25AN/S oraz zestawy ko³owe SUW2000. Od likwidacji poci±gu "Balti" do Wilna, i zast±pieniu tego¿ IC-Busem, wagon zalega³ na stacji postojowej Warszawa Grochów, marnuj±c siê. Z biegiem czasu ubywa³o mu wyposa¿enia elektrycznego, ³ó¿ek, innych drobiazgów, wnêtrze pokry³o siê kurzem i farba wyblak³a. Kto by w tamtych czasach pomy¶la³, ¿e ten wagon, jak i reszta wozów z tego sk³adu tak szybko wyl±duj± na ¶mietniku?

Poprzednio wagon nosi³ numer 58 51 70-80 022-1.

26 kwietnia 2013, Soko³ów Podlaski
Słowa kluczowe: WLABd Bautzen86 z³om SUW2000 wagon sypialny Soko³ów_Podlaski
Data: 01.05.2013 20:52
Obejrzeń: 3180
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 167.2 KB
Nadesłane przez: Preki


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
z³omowanie

Czyli dobrze czu³em, ¿e dorwa³em go na Grochowie w ostatniej chwili. W sk³adzie pewnie znalaz³ siê te¿ ten zabawny 112Ag z 'toaletami pierwszej klasy'?
01.05.2013 20:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
112Ag

Tak, nawet go na zdjêciu widaæ. :)
01.05.2013 21:22 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
112Ag

o faktycznie, có¿ za naiwne pytanie... ¶lepnê na staro¶æ.
01.05.2013 21:23 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Nie rozumiem tego. Czemu po likwidacji poci±gu do Wilna nie skierowano tego wagonu do obs³ugi innych po³±czeñ? Co go przekre¶li³o?
02.05.2013 00:23 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Dobre pytanie

Takie samo pytanie mi siê nasunê³o.
A przecie¿ tych wagonów ³±cznie z kuszetkami by³o chyba 4.
02.05.2013 09:23 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

3 sypialne i 3 kuszety. Dwa budowy Goerlitz, jeden Bautzen i 3 x 110Ab
02.05.2013 10:08 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Kilan, jeste¶ w stanie odpowiedzieæ chocia¿by czysto hipotetycznie na moje pytanie? By³bym bardzo wdziêczny, ciekawi mnie to. Byæ mo¿e Ty wiesz co¶ na ten temat.
02.05.2013 22:35 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
SUW2000

Ja chyba gdzie¶ siê rozwija³em na tem temat. Tak naprawdê jest to do¶æ dziwna historia i nikt nie zaj±³ w jej sprawie formalnego stanowiska. Wagony (wg. mnie by³y to 2xG79, 1xB86 i 3x110Ab) kursowa³y na 'Balti' bardzo krótko. Z kuszetkami by³ ten problem, ¿e nie mia³y trzeciej koñcówki, co mocno z-upierdliwia³o ich eksploatacjê i wymusza³o 'obramowanie' ich sypialnymi. Taki uk³ad powodowa³, ¿e tak naprawdê na jednym obiegu musia³y lecieæ co najmniej 2 sypialne obstawiaj±ce po ¶rodku 1 lub 2 110Ab. Fotografii 'Balti' z ruchu jest bardzo ma³o, natomiast arytmetyka robi swoje. Je¿eli jeden obieg zabiera nam 2/3 ilostanu taboru jaki mamy a po³±czenie wymaga 2 kompletnych obiegów to... zaczyna nam brakowaæ o rezerwie nie wspominaj±c.

Innymi s³owy z czysto formalnych przyczyn by³o to upierdliwe. To jednak nie powinno wykluczaæ z eksploatacji wagonów sypialnych, które mog³y sobie spokojnie kursowaæ na jakim¶ obiegu. Byæ mo¿e zabrak³o pomys³u na ich u¿ycie? Nie jestem pewien. Problemem by³a przez d³ugi czas ich niewielka liczebno¶æ. Mog³y by stanowiæ np. uzupe³nienie wagonów rodziny 306A, ale te pojawi³y siê dopiero kilka lat pó¼niej (kiedy igreki na SUW'ach ju¿ sta³y w krzakach).

Fakt faktem jest to dosæ zmarnowane rozwi±zanie, choæ tak naprawdê by³o prototypem przed wdro¿eniem do szerszego u¿ytku wózków 25AN/S - a jak toi z prototypami bywa to sam wiesz...
02.05.2013 22:57 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

Wielkie dziêki! :) Jeszcze jedno pytanie.. Czy zestawy SUW2000 przekre¶la³y mo¿liwo¶æ eksploatacji tych wagonów w po³±czeniach krajowych? Nie mog³y je¼dzi naprzemiennie z innymi sypialnymi/kuszetkami?
03.05.2013 00:01 Offline Tomasz Zajkowski
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Przy ogólnej ilo¶ci kuszetek i sypialnych na "normalnych" wózkach utrzymywanie w eksploatacji kilku "odmieñców" których w³a¶ciwo¶ci w ruchu krajowym i tak nie by³y by wykorzystywane by³oby zapewne k³opotliwe i kosztowniejsze, a nale¿y jeszcze wzi±æ pod uwagê fakt nadwy¿ki tego rodzaju (kuszet i sypialnych) wagonów w stosunku do obecnego ich wykorzystywania w ruchu planowym i niemal ci±g³ych kasacji w ostatnich latach.
03.05.2013 00:17 Offline SU46-024
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
Balti

Co do obiegów to Balti kursowa³ co drugi dzieñ, tak wiêc jeden zestaw w drodze a drugi w rezerwie. Co nie zmienia faktu ¿e to i tak ma³o.
03.05.2013 00:46 Offline Pako
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
Balti

Mamy jedno zdjêcie z eksploatacji tego wagonu na tym poci±gu:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8889

Niestety nie ma wielu zdjêæ ze szlaku. W ksi±¿ce o lokomotywach spalinowych rodziny T679.1 znale¼æ mo¿na 1 kadr z koñca lat 90ych, gdzie sz³y jeszcze klasyczne (bez SUW2000) wagony w uk³adzie Gorlitz-110Ab-110Ab-Gorlitz, prowadzone litewskim M62 w rejonie Kaunas.
03.05.2013 01:24 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Dziêkujê za odpowiedzi. Dopytujê tak, poniewa¿ jest to poci±g który bardzo dobrze pamiêtam z czasów, gdy mieszka³em w Zielonce. Uda³o mi siê go dwa lub trzy nagraæ u schy³ku jego kariery, tylko niestety kamer± na kasety analogowe. Zna kto¶ mo¿e jakiej¶ miejsce w Warszawie, gdzie takie filmy mo¿na przegraæ na p³ytê? Mam wiele materia³ów zrobionych z moim ojcem w drugiej po³owie lat 90, miêdzy innymi poci±gi z Warszawy do St. Petersburga na rosyjskich sypialnych. Warto by³oby to pokazaæ.
03.05.2013 01:39 Offline Tomasz Zajkowski



Poprzednie zdjęcie:
   59 51 70-18 001-1 WLABd  
 Następne zdjęcie:
60 56 99-01 016-7 WLAB   

 

RSS Feed: 59 51 70-18 001-1 WLABd (Komentarze)