An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1597367780
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('vkft7kbjjj2t2pj12v2alp4586', -1, 1597368680, 'details.php?image_id=9218', '3.235.107.209')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
59 51 70-18 001-1 WLABd
59 51 70-18 001-1 WLABd

            
 
 

59 51 70-18 001-1 WLABd
Komentarz: Na stacji w Sokołowie Podlaskim powoli dobiega agonia wagonu, który swego czasu reprezentował osiągnięcie techniczne jakim jest wózek 25AN/S oraz zestawy kołowe SUW2000. Od likwidacji pociągu "Balti" do Wilna, i zastąpieniu tegoż IC-Busem, wagon zalegał na stacji postojowej Warszawa Grochów, marnując się. Z biegiem czasu ubywało mu wyposażenia elektrycznego, łóżek, innych drobiazgów, wnętrze pokryło się kurzem i farba wyblakła. Kto by w tamtych czasach pomyślał, że ten wagon, jak i reszta wozów z tego składu tak szybko wylądują na śmietniku?

Poprzednio wagon nosił numer 58 51 70-80 022-1.

26 kwietnia 2013, Sokołów Podlaski
Słowa kluczowe: WLABd, Bautzen86, złom, SUW2000, wagon, sypialny, Sokołów_Podlaski
Data: 01.05.2013 19:52
Wyświetleń: 2328
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 167.2 KB
Dodał: Preki

Foto mapa  

 



Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
złomowanie

Czyli dobrze czułem, że dorwałem go na Grochowie w ostatniej chwili. W składzie pewnie znalazł się też ten zabawny 112Ag z 'toaletami pierwszej klasy'?
01.05.2013 19:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
112Ag

Tak, nawet go na zdjęciu widać. :)
01.05.2013 20:22 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
112Ag

o faktycznie, cóż za naiwne pytanie... ślepnę na starość.
01.05.2013 20:23 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Nie rozumiem tego. Czemu po likwidacji pociągu do Wilna nie skierowano tego wagonu do obsługi innych połączeń? Co go przekreśliło?
01.05.2013 23:23 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Dobre pytanie

Takie samo pytanie mi się nasunęło.
A przecież tych wagonów łącznie z kuszetkami było chyba 4.
02.05.2013 08:23 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

3 sypialne i 3 kuszety. Dwa budowy Goerlitz, jeden Bautzen i 3 x 110Ab
02.05.2013 09:08 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Kilan, jesteś w stanie odpowiedzieć chociażby czysto hipotetycznie na moje pytanie? Byłbym bardzo wdzięczny, ciekawi mnie to. Być może Ty wiesz coś na ten temat.
02.05.2013 21:35 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
SUW2000

Ja chyba gdzieś się rozwijałem na tem temat. Tak naprawdę jest to dość dziwna historia i nikt nie zajął w jej sprawie formalnego stanowiska. Wagony (wg. mnie były to 2xG79, 1xB86 i 3x110Ab) kursowały na 'Balti' bardzo krótko. Z kuszetkami był ten problem, że nie miały trzeciej końcówki, co mocno z-upierdliwiało ich eksploatację i wymuszało 'obramowanie' ich sypialnymi. Taki układ powodował, że tak naprawdę na jednym obiegu musiały lecieć co najmniej 2 sypialne obstawiające po środku 1 lub 2 110Ab. Fotografii 'Balti' z ruchu jest bardzo mało, natomiast arytmetyka robi swoje. Jeżeli jeden obieg zabiera nam 2/3 ilostanu taboru jaki mamy a połączenie wymaga 2 kompletnych obiegów to... zaczyna nam brakować o rezerwie nie wspominając.

Innymi słowy z czysto formalnych przyczyn było to upierdliwe. To jednak nie powinno wykluczać z eksploatacji wagonów sypialnych, które mogły sobie spokojnie kursować na jakimś obiegu. Być może zabrakło pomysłu na ich użycie? Nie jestem pewien. Problemem była przez długi czas ich niewielka liczebność. Mogły by stanowić np. uzupełnienie wagonów rodziny 306A, ale te pojawiły się dopiero kilka lat później (kiedy igreki na SUW'ach już stały w krzakach).

Fakt faktem jest to dosć zmarnowane rozwiązanie, choć tak naprawdę było prototypem przed wdrożeniem do szerszego użytku wózków 25AN/S - a jak toi z prototypami bywa to sam wiesz...
02.05.2013 21:57 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
..

Wielkie dzięki! :) Jeszcze jedno pytanie.. Czy zestawy SUW2000 przekreślały możliwość eksploatacji tych wagonów w połączeniach krajowych? Nie mogły jeździ naprzemiennie z innymi sypialnymi/kuszetkami?
02.05.2013 23:01 Offline Tomasz Zajkowski
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Przy ogólnej ilości kuszetek i sypialnych na "normalnych" wózkach utrzymywanie w eksploatacji kilku "odmieńców" których właściwości w ruchu krajowym i tak nie były by wykorzystywane byłoby zapewne kłopotliwe i kosztowniejsze, a należy jeszcze wziąć pod uwagę fakt nadwyżki tego rodzaju (kuszet i sypialnych) wagonów w stosunku do obecnego ich wykorzystywania w ruchu planowym i niemal ciągłych kasacji w ostatnich latach.
02.05.2013 23:17 Offline SU46-024
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 85
Balti

Co do obiegów to Balti kursował co drugi dzień, tak więc jeden zestaw w drodze a drugi w rezerwie. Co nie zmienia faktu że to i tak mało.
02.05.2013 23:46 Offline Pako
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
Balti

Mamy jedno zdjęcie z eksploatacji tego wagonu na tym pociągu:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8889

Niestety nie ma wielu zdjęć ze szlaku. W książce o lokomotywach spalinowych rodziny T679.1 znaleźć można 1 kadr z końca lat 90ych, gdzie szły jeszcze klasyczne (bez SUW2000) wagony w układzie Gorlitz-110Ab-110Ab-Gorlitz, prowadzone litewskim M62 w rejonie Kaunas.
03.05.2013 00:24 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Dziękuję za odpowiedzi. Dopytuję tak, ponieważ jest to pociąg który bardzo dobrze pamiętam z czasów, gdy mieszkałem w Zielonce. Udało mi się go dwa lub trzy nagrać u schyłku jego kariery, tylko niestety kamerą na kasety analogowe. Zna ktoś może jakiejś miejsce w Warszawie, gdzie takie filmy można przegrać na płytę? Mam wiele materiałów zrobionych z moim ojcem w drugiej połowie lat 90, między innymi pociągi z Warszawy do St. Petersburga na rosyjskich sypialnych. Warto byłoby to pokazać.
03.05.2013 00:39 Offline Tomasz Zajkowski



Poprzednie zdjęcie:
59 51 70-18 001-1 WLABd  
 Następne zdjęcie:
60 56 99-01 016-7 WLAB

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 59 51 70-18 001-1 WLABd (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting