An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 20-70 676-4 B10nouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

503958 XHa
503958 XHa
Komentarze: 0
kilanziom


51 51 20-70 676-4 B10nouz
51 51 20-70 676-4 B10nouz

            

51 51 20-70 676-4 B10nouz
Opis: Wagon osobowy typu 111Ar odstawiony z par± innych igreków na terenie wagonowni Warszawa Szczê¶liwice.

Przydzia³ st.mac: W-Wa Grochów.

Zdjêcie mo¿e nie jest z najszczê¶liwszych, ale dobrze prezentuje ogóln± aparycjê wagonu 111Ar wraz z wózkami 4ANh-6.

20.04.2013, Warszawa Szczê¶liwice.
Słowa kluczowe: Warszawa_Szczê¶liwice igrek B10nouz Bdnu 111Ar 111A
Data: 20.04.2013 21:52
Obejrzeń: 1397
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 174.9 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/320 sec(s)
Aperture value: F/5
ISO speed: 100
Date created: 21.04.2013 04:20:44
Focal length: 11mm


Autor: Komentarz:
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
Kolejny 111Ar

Tu mamy kolejny wagon typu 111Ar o numerze 51 51 20-70 671-5, serii B10nouz i stacji mac. W-wa Grochów (http://www.picshot.pl/public/view/full/323743 Tych wagonów powsta³o ³±cznie tylko 10 sztuk?
21.04.2013 00:37 Offline Tomasz B.
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Chyba trochê wiêcej, ale ogó³em to jest do¶æ krótka seria i nie jestem pewien, czy wariant na wózkach 4ANh-6 nie jest przebudow± wprowadzon± w pó¼niejszym okresie, stanowi±c± tylko fragment oryginalnej produkcji. Na pewno wtórne s± te otwory ogrzewania nawiewnego z 'jajem'.
21.04.2013 08:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
111Ar

Te wózki to chyba s± oryginalne
http://arekmiz.friko.pl/A2%20043.jpg
23.05.2014 19:44 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Znaczy siê teraz to ju¿ minê³o tyle czasu od kiedy w tym grzeba³em, ¿e nie dam sobie rêki uci±æ, ale jestem bliski przekonaniu, ¿e odmiana 111Ar powsta³a jako przebudowa starszych igreków, a nie ca³kowicie nowy, fabryczny produkt. Przemawia za tym ten strasznie przypadkowy kszta³t otworu czerpni ogrzewania nawiewnego, na który zawsze zwraca³ moj± uwagê AE. ¯adna inna odmiana polskiego wagonu osobowego nie ma takich nazwijmy to przypadkowych, brzydko wykoñczonych otworów z ob³ymi naro¿ami.

Sam wózek:

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=7742
23.05.2014 19:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
111Ar

Ostatnia linijka:
http://www.zeus.krb.com.pl/?przeglad-rozwiazan-ukladow-i-zespolow-elektrycznych-oraz-elektronicznych.-czesc-i,28

Potwierdza to te¿ artyku³ w ¦K o Pafawagu.
23.05.2014 19:58 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Rozumiem ¿e to tylko chwilowa niedyspozycja :-)
Przypomina wyprodukowany w PAFAWAGU wagon 127A
data: http://rail.phototrans.eu/14,40875,0,PaFaWag_127Aa_805197_15209_5.html
23.05.2014 20:01 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
127A

Faktycznie, kratka w wagonie 127A wygl±da praktycznie tak samo. Od 111Ar odró¿nia go tylko tyle, ¿e zarówno 127A jak i 127Aa to by³y unikatowe prototypy. Andrzej nawiasem mówi±c pisa³ o tym - wagon 127A wg. projektu mia³ otrzymaæ system ogrzewania nawiewnego typu 'FAGA' z DDR-u, a co za tym idzie na rysunkach mia³ prostok±tn± 'krótk±' kratkê ogrzewania naw, w realizacji dosta³ prototypowy system ogrzewania naw. opracowany OBRPS Poznañ i 'jajowaty' otwór mia³ ju¿ na zdjêciach fabrycznych od korytarza.
23.05.2014 20:43 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Zaproponowa³em aby napisa³ artyku³ o tym wagonie do ¦K bo tematy mu siê powoli koñcz± a 111Ar to naprawdê ciekawy temat bo te¿ b±d¼ co b±d¼ to seria do¶æ osobliwa.
23.05.2014 20:48 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
111Ar

Rozmawiali¶my n.t., ale jest powa¿ny problem. W publicystyce nie nale¿y zaczynaæ 'od koñca'. Temat igreków jest bardzo rozleg³y i rzucenie bez kontekstu jednej z ostatnich odmian to nie jest najlepszy pomys³, choæ faktycznie jest to krótka seria.

*a skoro mowa o ¦K, w przysz³ym miesi±cu bêdzie co¶ ode mnie, ale nie w temacie wagonów, a bardotek. Numery 6-7.
23.05.2014 21:00 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
¦K

W sumie racja. O polskich "igrekach" powsta³a by niez³a monografia.
Co do ¦K to brakuje w³asnie artyku³ów o taborze. Ale najpierw muszê nabyæ nr 5 :-)
23.05.2014 21:10 Offline fixall
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

O Polskich igrekach to mo¿na by napisaæ encyklopediê ju¿ w samym temacie produkcji fabrycznej, a ilo¶æ (i sposób) ró¿nych zmian wprowadzanych w trakcie eksploatacji czyni temat praktycznie nieogarnialnym ca³o¶ciowo.
23.05.2014 21:22 Offline SU46-024
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Natomiast co do otworu ogrzew. naw. - wcale bym siê nie zdziwi³, gdyby PaFaWag mia³ swój indywidualny projekt tego elementu st±d pozorna nietypowo¶æ. Wszak praktycznie ca³o¶æ produkcji igreków z ogrzewaniem nawiewnym w PL to by³o HCP.
23.05.2014 21:25 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 20-70 675-6 B10nouz  
 Następne zdjęcie:
51 51 20-70 676-4 B10nouz   

 

RSS Feed: 51 51 20-70 676-4 B10nouz (Komentarze)