An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1594064137
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('v1jqm7knum1lhf66f0ca3melp2', -1, 1594065037, 'details.php?image_id=9164', '3.235.239.156')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 20-70 676-4 B10nouz
51 51 20-70 676-4 B10nouz

            
 
 

51 51 20-70 676-4 B10nouz
Komentarz: Wagon osobowy typu 111Ar odstawiony z parą innych igreków na terenie wagonowni Warszawa Szczęśliwice.

Przydział st.mac: W-Wa Grochów.

Zdjęcie może nie jest z najszczęśliwszych, ale dobrze prezentuje ogólną aparycję wagonu 111Ar wraz z wózkami 4ANh-6.

20.04.2013, Warszawa Szczęśliwice.
Słowa kluczowe: Warszawa_Szczęśliwice, igrek, B10nouz, Bdnu, 111Ar, 111A
Data: 20.04.2013 20:52
Wyświetleń: 854
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 174.9 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/320
Wartość przysłony: F/5
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 21.04.2013 04:20:44
Ogniskowa: 11mm


Autor: Komentarz:
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Kolejny 111Ar

Tu mamy kolejny wagon typu 111Ar o numerze 51 51 20-70 671-5, serii B10nouz i stacji mac. W-wa Grochów (http://www.picshot.pl/public/view/full/323743 Tych wagonów powstało łącznie tylko 10 sztuk?
20.04.2013 23:37 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Chyba trochę więcej, ale ogółem to jest dość krótka seria i nie jestem pewien, czy wariant na wózkach 4ANh-6 nie jest przebudową wprowadzoną w późniejszym okresie, stanowiącą tylko fragment oryginalnej produkcji. Na pewno wtórne są te otwory ogrzewania nawiewnego z 'jajem'.
21.04.2013 07:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
111Ar

Te wózki to chyba są oryginalne
http://arekmiz.friko.pl/A2%20043.jpg
23.05.2014 18:44 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Znaczy się teraz to już minęło tyle czasu od kiedy w tym grzebałem, że nie dam sobie ręki uciąć, ale jestem bliski przekonaniu, że odmiana 111Ar powstała jako przebudowa starszych igreków, a nie całkowicie nowy, fabryczny produkt. Przemawia za tym ten strasznie przypadkowy kształt otworu czerpni ogrzewania nawiewnego, na który zawsze zwracał moją uwagę AE. Żadna inna odmiana polskiego wagonu osobowego nie ma takich nazwijmy to przypadkowych, brzydko wykończonych otworów z obłymi narożami.

Sam wózek:

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=7742
23.05.2014 18:53 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
111Ar

Ostatnia linijka:
http://www.zeus.krb.com.pl/?przeglad-rozwiazan-ukladow-i-zespolow-elektrycznych-oraz-elektronicznych.-czesc-i,28

Potwierdza to też artykuł w ŚK o Pafawagu.
23.05.2014 18:58 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Rozumiem że to tylko chwilowa niedyspozycja :-)
Przypomina wyprodukowany w PAFAWAGU wagon 127A
data: http://rail.phototrans.eu/14,40875,0,PaFaWag_127Aa_805197_15209_5.html
23.05.2014 19:01 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
127A

Faktycznie, kratka w wagonie 127A wygląda praktycznie tak samo. Od 111Ar odróżnia go tylko tyle, że zarówno 127A jak i 127Aa to były unikatowe prototypy. Andrzej nawiasem mówiąc pisał o tym - wagon 127A wg. projektu miał otrzymać system ogrzewania nawiewnego typu 'FAGA' z DDR-u, a co za tym idzie na rysunkach miał prostokątną 'krótką' kratkę ogrzewania naw, w realizacji dostał prototypowy system ogrzewania naw. opracowany OBRPS Poznań i 'jajowaty' otwór miał już na zdjęciach fabrycznych od korytarza.
23.05.2014 19:43 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Zaproponowałem aby napisał artykuł o tym wagonie do ŚK bo tematy mu się powoli kończą a 111Ar to naprawdę ciekawy temat bo też bądź co bądź to seria dość osobliwa.
23.05.2014 19:48 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
111Ar

Rozmawialiśmy n.t., ale jest poważny problem. W publicystyce nie należy zaczynać 'od końca'. Temat igreków jest bardzo rozległy i rzucenie bez kontekstu jednej z ostatnich odmian to nie jest najlepszy pomysł, choć faktycznie jest to krótka seria.

*a skoro mowa o ŚK, w przyszłym miesiącu będzie coś ode mnie, ale nie w temacie wagonów, a bardotek. Numery 6-7.
23.05.2014 20:00 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
ŚK

W sumie racja. O polskich "igrekach" powstała by niezła monografia.
Co do ŚK to brakuje własnie artykułów o taborze. Ale najpierw muszę nabyć nr 5 :-)
23.05.2014 20:10 Offline fixall
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

O Polskich igrekach to można by napisać encyklopedię już w samym temacie produkcji fabrycznej, a ilość (i sposób) różnych zmian wprowadzanych w trakcie eksploatacji czyni temat praktycznie nieogarnialnym całościowo.
23.05.2014 20:22 Offline SU46-024
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Natomiast co do otworu ogrzew. naw. - wcale bym się nie zdziwił, gdyby PaFaWag miał swój indywidualny projekt tego elementu stąd pozorna nietypowość. Wszak praktycznie całość produkcji igreków z ogrzewaniem nawiewnym w PL to było HCP.
23.05.2014 20:25 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
51 51 20-70 675-6 B10nouz  
 Następne zdjęcie:
51 51 20-70 676-4 B10nouz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 20-70 676-4 B10nouz (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting