An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1600566873
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('4agls3ilnpipvejb1g296mqbg1', -1, 1600567773, 'details.php?image_id=9095', '75.101.220.230')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 28-70 012-4 B8bnopuz
51 51 28-70 012-4 B8bnopuz

            
 
 

51 51 28-70 012-4 B8bnopuz
Komentarz: |Nałęczów| 25.05.2012 Zmodernizowany wagon rodziny 111A oznaczony jako 11Ainw podczas odjazdu ze stacji Nałęczów w składzie pociągu TLK 25102/3 "Lublinianin" rel. Lublin - Bydgoszcz Gł.
Wagon ten przeszedł NG wraz z modernizacją w FPS HCP 9.10.2006. Podczas niej został dostosowany do przewozu niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz zastosowano bezprzedziałową organizację wnętrza. Prędkość maksymalna wagonu to 160km/h.
Ostatnią rewizję wykonano 27.03.2012.
Obecny przydział to stacja Warszawa Grochów.
Numer fabryczny modernizacji to 226.
Słowa kluczowe: wagon, igrek, PKP, PKP_IC, intercity, 112Am, 111Ainw, HCP_018508, Nałęczów, lubelskie, 51_51_28-70_012-4, B8bnopuz
Data: 16.04.2013 18:44
Wyświetleń: 4325
Pobrań: 0
Ocena: 1.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 114.1 KB
Dodał: Sebastian

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: SAMSUNG
Model: NX5
Czas naświetlania: 1/350
Wartość przysłony: F/10
Czułość ISO: 200
Data wykonania: 25.05.2012 11:33:43
Ogniskowa: 18mm


Autor: Komentarz:
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Zmiana numeru

Zauważyliście, że te wagony zmieniły ostatnio numery? Kiedyś było to 50 51 29-78 ... oraz 51 51 29-70 ... a teraz mamy ... 28-70 ...
16.04.2013 20:22 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
111Ainw

Dla mnie temat wagonów 111Ainw i 111Arow to póki co ciemna magia. Nie miałem czasu ani specjalnych ciągot do zgłębienia tego. Jedynie pamiętam, że objawiły się odrobinę wcześniej niż inne 'moderny' z Pesy - t.j. ~2005-2006 r.
16.04.2013 21:14 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Ten wagon nie miał nigdy numeru 50 51 29-78 ...-., powstał na bazie 112Am.
17.04.2013 16:36 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Już wiem w czym problem. Wszystko rozbija się o ilość tzw. przedziałów przeliczeniowych. Wcześniej uznano, że ilość miejsc w środku odpowiada mniej więcej 9-ciu standardowym przedziałom, później okazało się, że jednak powinno być to 8. W numerach wagonów zamieniono "29" na "28" (a właściwie zamienia się od jakiegoś czasu, gdy wagon przechodzi rewizję). Zmienia się także oznaczenie serii z B9bnopuz na B8bnopuz. Niestety nowa numeracja zaczyna się od początku czyli 001, 002 itd a wcześniejsza nie była trochę "rozbita".

Jeśli chodzi o dane statystyczne to wagonów 111Ainw mamy łącznie 24 sztuki. 11 wagonów jest jednonapięciowych 50 51 28-78 ... (wcześniej 50 51 29-78 ...) a 13 wielonapięciowych 51 51 28-70 ... (wcześniej 51 51 29-70 ...). Początkowo oznaczone były serią Bdhinu, następnie B9bnopuvz (jak się okazało nieprawidłowo) i obecnie zmienia się ją na B8bnopuvz. Wagony zmodernizowane zostały w latach 2006-2007 przez FPS. Do modernizacji wzięto wagony z rodziny 112A wyprodukowane w drugiej połowie lat osiemdziesiątych.
17.04.2013 20:23 Offline Tomasz B.
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

*wcześniejsza numeracja była rozbita - te z "50" na początku były pomiędzy "007" a "028", a te z "51" pomiędzy "004" i "020".
17.04.2013 20:28 Offline Tomasz B.
Seba
Goœć
...

Czyli ciężko będzie dojść jaki numer miał dany wagon przed przejściem 29 na 28?

A tak poza tym to w wagonach bezprzedziałowych nie powinno brać się pod uwagę rzędy siedzeń zamiast "przedziałów przeliczeniowych"?
17.04.2013 22:04  
zorientowany
Użytkownik

Data: 16.04.2013
Komentarzy: 101
...

Czy ten wagon może pochodzic z modernizacji "SPOT"? Bo jeśli tak, to rzeczywiście musiał byc zmieniany numer ponieważ mam zanotowany wagon o nr: 515129-70-012-3 B9bnopuz (SPOT)- notatka z dnia 16.08.2010r. Więc coś musi byc na rzeczy z tą zmianą numeracji...
17.04.2013 22:14 Offline zorientowany
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Tak to są wagony SPOT-owe. Jest ich 24, wszystkie na chwilę obecną są kremowo-zielone. Z daleka można je pomylić z wagonami typu 111Arow, których jest 10-12 sztuk chyba jeśli dobrze pamiętam. Te Arow-y wyglądaja tak: http://www.flickr.com/photos/tcy77/7825755918/in/set-72157626266047320/lightbox/ Widać jednak sporo detali różniących - układ okien, innym model drzwi, inny sposób otwierania czy poręcz przy drzwiach. Wnętrza różnią się znacznie więc tu problemu nie ma. Co do numeracji to np. są obecnie takie wagony: 50 51 28-78 006-9 czy 50 51 28-78 005-1 widziane w marcu tego roku , stacja mac. Szczecin, a które to nie miały odpowiedników z takim numerem jak "005" czy "006". Stąd wniosek, że widoczny tu na zdjęciu wagon nie koniecznie jest dawnym wagonem 51 51 29-70 012-3. Trzeba złapać po prostu te wagony na nowo i w ten sposób będziemy mieli aktualny zestaw 111Ainw.

Te SPOTY śmigają obecnie w takich TLK-ach jak: Kossak, Podlasiak, Barnim, Rybak, Gałczyński, Pobrzeże, Hańcza, Zefir - w nich są w planowym zestawieniu składów.
17.04.2013 22:55 Offline Tomasz B.
Tomasz Zajkowski (no log)
Goœć
...

A ja z innej beczki - widziałem kiedyś bardzo podobny wagon (jedne drzwi odskokowo-przesuwne, drugie klasyczne łamane), w identycznym malowaniu, ale oznaczony jako 111Arow. Miał inne drzwi, z dużo wyższą ale i węższą szybą. Cóż to za twór?
17.04.2013 22:57  
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Chodzi o coś takiego, pierwsze pudło w składzie: http://savepic.org/3406166.jpg
17.04.2013 23:15 Offline Tomasz Zajkowski
Tomasz Zajkowski (no log)
Goœć
...

Zbieg okoliczności, podczas gdy pisałem swój komentarz Tomasz dodał inny, odpowiadający na moje pytanie. :) Więc obie moje powyższe odpowiedzi są nieaktualne.
17.04.2013 23:34  
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

ex. 29-70 016
18.04.2013 16:31 Offline SU46-024
Sebastian
Użytkownik

Data: 28.05.2012
Komentarzy: 127
...

@Tomasz B. jak to nie było wagonu 29-70 005? Przejrzałem swoje zbiory i znalazłem w nich 111Ainw o numerze 51 51 29-70 005-7. Zrobiłem mu zdjęcie w kwietniu 2011 lecz jakość zdjęcia jest taka sobie (ostoja wagonu jest w cieniu, a góra na słoneczku) i nie wiem czy wrzucać takie coś na WGK.
18.04.2013 17:58 Offline Sebastian
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Sebastianie ja pisałem o tym, że zmieniła się 6 cyfra w numerze i co się z tym wiąże ostatnia samokontroli. Wagon 51 51 29-70 005-7 owszem istniał, ale ja mówię, że widziałem wagon 50 51 28-78 005-1 i nie miał "spotowego" odpowiednika 50 51 29-78 005-0! Wniosek: nadaje się nowe numery z "28" od nowa, a wagony idą do rewizji w różnej kolejności.
18.04.2013 18:16 Offline Tomasz B.
Sebastian
Użytkownik

Data: 28.05.2012
Komentarzy: 127
...

Aha, OK. Czyli trochę nie zrozumiałem ;)
18.04.2013 18:20 Offline Sebastian
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Generalnie, przypadki gdzie zmienia się któraś z pierwszych czterech grup cyfr i samokontrola, a numer kolejny pozostaje bez zmiany należą do rzadkości. Zazwyczaj kolejne numery w danym zakresie są nadawane zgodnie z datą zmiany numeru - czyli wagon dostaje kolejny "wolny" numer w danym momencie. Najprawdopodobniej (choć 100% pewności nie mam), nie ma też przypadku, że wagon otrzyma numer po jakimś innym - czytaj raz nadany kiedyś numer nie powinien zostać nadany innemu wagonowi, nawet jeśli ten pierwotny został przenumerowany/skasowany.
18.04.2013 20:27 Offline SU46-024
intercitysebo
Goœć
111ainw

zastanawiam się kiedy te wagony przywdzieją barwy intercity. może ktoś zna odpowiedź.
11.05.2013 21:29  
intercitysebo
Goœć
111ainw

A może intercity już jakieś przemalowali ?
11.05.2013 21:32  
111Ainw
Goœć
Barwy

Lakier na wagonach "spotowych" jest w dobrym stanie więc podczas wykonywanych rewizji nie trzeba im na razie zmienić powłoki lakierniczej. Żaden nie dostał jeszcze barw firmowych na chwilę obecną.
11.05.2013 21:56  
intercitysebo
Goœć
111ainw

A szkoda bo ładnie by się prezentowały w firmowych barwach np. w tlk ''gałczyński'' jeździ taki wagon i psuje cały skład bo Gałczyński jest zazwyczaj złożony z samych interowskich wagonów.
11.05.2013 22:00  
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Nie jest przypadkiem tak, że malowanie jest standardową czynnością podczas P4?
11.05.2013 22:09 Offline SU46-024
intercitysebo
Goœć
malowanie 111ainw

Myślę że malowanie wagonu podczas naprawy jest standardową czynnością, np. lokomotywy zawsze są malowane na nowo. więc dziwne że intercity jeszcze nie przemalowało tych wagonów, bo praktycznie zielonych 2 ubywa w intercity.
11.05.2013 22:19  
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Na czwartym poziomie mamy malowanie do 25% powierzchni pudła wagonu. Jeśli okazuje się, że lakier jest w dużo gorszym stanie maluje się cały wagon i są to tzw. czynności wychodzące poza stały zakres naprawy (czyli wiadomo droższa rewizja). Trzeba jeszcze trochę poczekać i barwy IC pojawią się też tu ... no chyba, że obecna koncepcja kolorystyczna padnie, a na naszej kolei wszystko jest możliwe. Co do lokomotyw to tam wymogi są inne - dużo szybciej niszczy się na nich lakier niż na wagonach.
11.05.2013 22:33 Offline Tomasz B.
intercitysebo
Goœć
111ainw

a kiedy przypada najbliższa naprawa wagonów tego typu spośród wszystkich istniejących ?
11.05.2013 22:41  
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

To nie tyle na lokach szybciej się niszczy lakier, co zupełnie inne są okresy międzynaprawcze dla lokomotyw i dla wagonów, okresy między P4 lokomotyw są mniej więcej dwa razy dłuższe, niż między P4 wagonów.
11.05.2013 22:47 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Rewizja

Jeśli dobrze pamiętam to rewizja tym wagonom wypada co dwa lata, a czasem nawet parę miesięcy później bo właściciel może dostać odroczenie jej terminu (wydaje to UTK). Dodatkowo jednego dnia czy miesiąca wszystkie 24 sztuki wagonów tego typu nie przejdą fizycznie kontroli więc rewizje poszczególnych wagonów fizycznie robione są w różnym okresie i różnie się kończą. Pewnie też SPOTY zabezpieczone są np. powłoką antygrafiti, która nie tylko ułatwia ewentualne czyszczeniem ale chroni także lakier. Kiedy będą barwy firmowe - myślę, że tego to nawet dział taboru w IC na chwilę obecną nie wie.
11.05.2013 23:11 Offline Tomasz B.
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

To nie do końca jest tak jak piszesz. Okresy międzynaprawcze są podane w DSU dla danego typu, i nie koniecznie są to 24 miesiące. Co więcej zazwyczaj okres międzynaprawczy jest dłuższy dla pierwszej i drugiej naprawy po P5. Pierwsze też słyszę, żeby UTK miało coś do odroczeń, UTK zatwierdza DSU w których określony jest czas i przebieg w km między poszczególnymi poziomami utrzymania.
11.05.2013 23:19 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Nie znam się na dokładnie na okresach rewizji. U nas we Wrocławiu stoją wagony gdzie przy odroczeniu pisze np. takie coś: ODR. REV. DO DN. 31.10.10 (dec. UTK nr TTN-512-61b/WB/9/10 z dn.23.07.10) więc stąd skojarzyło mi się to UTK, ale przyznaje, że nie wiem kto o tym decyduje dokładnie. Tak przy okazji ostatnio widziałem jakąś TLKę, która miała wagony po niedawnej rewizji, a w polu tego co ją wykonał pisało "RID" (a może "PID") - co to jest, wiecie?
11.05.2013 23:30 Offline Tomasz B.
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Hmm, ciekawe jest to co piszesz, muszę się doorientować w tej kwestii. Natomiast co do P4, to zazwyczaj w wypadku pierwszej po P5 termin następnej jest po 3 latach. W przypadku 111A/112A kolejne P4 oprócz 1 i 2 po P5 są zazwyczaj co 27 miesięcy, przy 120A i Bmnopux co 2 lata.
11.05.2013 23:51 Offline SU46-024
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

To "RID" o którym piszesz, to może być Remtrak Idzikowice.
12.05.2013 16:23 Offline SU46-024
Sebastian
Użytkownik

Data: 28.05.2012
Komentarzy: 127
.,.,

Remtrak Idzikowice nie wpisuje IDZ?
17.05.2013 10:42 Offline Sebastian
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Tak wpisuje się IDZ, natomiast RID z niczym innym mi się nie kojarzy, być może po prostu obydwa skróty odnoszą się do Remtraku.
17.05.2013 15:20 Offline SU46-024
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Wracając do sprawy numeracji - 111Ainw z pierwszymi numerami (50 51 29-78 ... i 51 51 29-70 ...) były wymieszane z innymi typami, po przenumerowaniu wszystkich będzie ciągłość - zakresy 50 51 28-78 001-0 do 50 51 28-78 011-9 oraz 51 51 28-70 001-7 do 51 51 28-70 013-2.

Nowe numery lecą po kolei w stosunku do starych np:
50 51 28-78 001-0 ex. 50 51 29-78 007-6
50 51 28-78 011-9 ex. 50 51 29-78 028-2
51 51 28-70 004-1 ex. 51 51 29-70 007-3
51 51 28-70 013-2 ex. 51 51 29-70 020-6
04.06.2013 16:44 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Zgadza się. Zaczęli zmieniać na początku 2012 roku chyba bo już w lutym poprzedniego roku widziałem wagon z nowym numerem. Obecnie większość ma już nowe numery, a kolejne z pewnością będą zmienione podczas rewizji. Warto też zauważyć, że zmienił się numerek w serii z B9... na B8. Widać, że początkowo byłby problemy z przeliczeniem tych "wirtualnych przedziałów" i nie było do końca jasne czy 8,5 "przedziału" to jeszcze 8 czy już 9. Podobny problem był w "Bmnopuxach" PR-ów gdzie początkowo wyliczono 17, ale szybko poprawiono na 16.
04.06.2013 17:10 Offline Tomasz B.
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Według mojej wiedzy, to zaczęli zmieniać dwa lata wcześniej niż piszesz.
04.06.2013 17:20 Offline SU46-024
zorientowany
Użytkownik

Data: 16.04.2013
Komentarzy: 101
RID

Zgadza się Panowie, Skrót "RID" to nic innego jak Remtrak Idzikowice. Zmienili ten skrót już jakiś czas temu.
04.06.2013 19:19 Offline zorientowany
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
111Ainw w barwach IC

Stało się. Pierwszy "spot" dostał barwy firmowe. Na zdjęciu (źródło YouTube) szczeciński 111Ainw o numerze 51 51 28-70 006-6. http://zapodaj.net/images/5968b111a8e0c.jpg
08.12.2013 12:00 Offline Tomasz B.
olekk
Goœć
...

link nie działa...
08.12.2013 13:40  
intercitysebo
Goœć
111ainw

a Miałem wczoraj napisać że widziałem na YT GAŁCZYŃSKIEGO z tym wagonem.
08.12.2013 15:55  
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
:-)

Link działający: http://zapodaj.net/e277cf4247d98.jpg.html
08.12.2013 16:32 Offline Tomasz B.
intercitysebo
Goœć
ic

Widzę że w tym tempie InterCity przemaluje swoje wagony na firmowe barwy w ciągu przyszłego roku.
08.12.2013 17:04  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

Doczekać się nie mogę, od kiedy pamiętam obraz polskiej kolei szpeci ten bazar na kołach pod postacią 'kolorowanki' wymyślonej na szybko, żeby tylko jakkolwiek 'rozweselić się po latach oliwki'. Mniej więcej jak bannery reklamowe wieszane na budynkach w centrum miasta.

Zbliżamy się w końcu do jakiejś estetycznej logiki, aczkolwiek szkoda, że nie zrobiliśmy tego np. tak szybko jak Węgrzy...
08.12.2013 21:12 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski n.l
Goœć
...

Kwestia gustu.. Mi osobiście malowanie wagonów IC kompletnie się nie podoba..
09.12.2013 13:14  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
gust

Gust to może przy dziewczynach. Jak coś jest tak chaotyczne, przypadkowe, niespasowane i w ogóle 'zdupy' jak malowanie wagonów po 1994 r. to już nie tyle o gust idzie co o jakikolwiek porządek przestrzenny. Schemat IC nie musi się podobać, ale bez 2 zdań lepiej organizuje flotę wagonów pod jednym zestawem barw.
09.12.2013 17:14 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
intercitysebo
Goœć
...

malowanie wagonów InterCity jest całkiem ładne skład zestawiony z takich wagonów całkiem ładnie się prezentuje. Ale mi np brak papug i bordowego warsu.
09.12.2013 18:02  
Tomasz Zajkowski n.l
Goœć
...

Poczułem się trochę jakbyś mnie atakował, bo mam inne zdanie... Mówiłem tylko i wyłącznie w odniesieniu do WYGLĄDU schematu, który w przypadku IC mi się po prostu nie podoba. Wolałbym żeby było jednolicie, ale inaczej, chociaż gadać to sobie może każdy z nas - nie mamy w tej sprawie głosu...
09.12.2013 18:29  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
gust itp.

Ale to nie o to chodzi czy ktoś kogoś atakuje czy nie, bo w tej kwestii w ogóle nie można się kierować swoimi personalnymi upodobaniami. To, że coś komuś się podoba albo nie na jego własnej focie to personalne odczucia, nierzadko podparte miłymi wspomnieniami. Ja mam na myśli co innego- że przez 20 lat polska kolej wyglądała jak bazar, jak śmietnisko, każdy wagon inny, każdy wagon kolorowy, każdy nie wiadomo o co chodzi. Bajzel totalny, co w pewien sposób zdradzało bajzel totalny panujący w naszym kraju. Tendencje do porządkowania estetyki są czymś dobrym niezależnie od tego czy się to komuś podoba czy nie. Generalnie porządek osiąga się mniejszą ilością wariacji, barw itp. Mniej daje lepszy efekt. To nie ma nic wspólnego z personalnymi upodobaniami tak naprawdę. Dlatego odniosłem się do kolei węgierskiej, gdzie cała flota osobowa wykorzystuje bez wyjątku szaro-błękitny zestaw barw w różnych konfiguracjach i nie można o nich powiedzieć, że panuje tam chaos i przypadek. Pociąg polski z lat 90ych, gdzie jedzie zielona dwójka, czerwona jedynka, brązowy bagaż, niebieska kuszetka, czerwony bar i do tego każdy odcień jeszcze 'po swojemu' to burdel na resorach był... tak zupełnie obiektywnie patrząc. A już kwintesencją tego chaosu był jeszcze oczojebny pomarańczowy wagon pocztowy na czole. Ten bałagan kolorystyczny i brak pomysłu na wizerunek mnie osobiście kojarzy się z wolną amerykanką, która się wtedy w każdej dziedzinie życia panoszyła. A jak wolno 'wszystko' to co tak naprawdę wolno? Pewnie nic.

Rozdzielałbym w tym momencie personalne sympatie do kolei z lat dziecięcych (przecież to też moje lata młodości) i kwestię estetyki tej kolei, którą w końcu trzeba było doprowadzić do jakiegoś ładu.
10.12.2013 08:23 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 347
.

To jedna strona medalu - może i masz rację, ale spójrzmy na to z innej strony. Zielone, czerwone, czy jakiekolwiek inne barwy dawały wyraźną identyfikację wizualną danego wagonu. Rozumiem, że dla nas wagon mógłby być upaćkany w kwiatki i krasnoludki, a my dalej wiedzielibyśmy że to jest 1 klasa czy cokolwiek innego. Natomiast typowy klient PKP, który pociągiem jeździ max. 3 razy do roku, spojrzy na pociąg - widzi zielone wagony, i już wie że to jest 2 klasa, i tak dalej. Nigdy nie zapomnę, kiedy z ojcem jechałem nad morze w 2004 roku, i jak próbował dostać się do kolejno: kuszetki, sypialnego (barwy IC) czy też wagonów socjalnych włączonych w skład, aż trafił do zielonego, typowego mechpoma.

Swoją drogą gdzieś w sieci wisi foto wagonu typu 112A-LUX w schemacie zielono-kremowym, z żółtym paskiem nad oknami oczywiście. Możliwe, że była to jakaś próba ujednolicenia tego "bazaru". Podobnie Bautzeny Z2 malowano fabrycznie na jednakowy schemat bordowy z pasem i kanciatym logo "InterCity".
10.12.2013 11:25 Offline Preki 7396416
Tomasz Zajkowski n.l
Goœć
....

Kilan, ależ ja nigdzie nie napisałem, że schemat nie powinien być ujednolicony. :) Przedstawiłem tylko swoje subiektywne zdanie, że schemat IC jest brzydki i wolałbym żeby owe ujednolicenie wyglądało inaczej, that's all. ;)
10.12.2013 12:07  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

A ja nigdzie w ogóle nie napisałem o schemacie IC. Napisałem, że doczekać się nie mogę kiedy te popłuczyny po latach 90ych w końcu znikną.

Preki głupoty gadasz. Gdyby traktować dosłownie to co napisałeś, to odczytać to można mniej więcej tak: na całym świecie ludzie sobie radzą z rozpoznaniem klasy wagonu bez problemu, tylko w Polsce są tak ułomni, że trzeba cały wagon inaczej pomalować, żeby zauważyli jakiej jest klasy.

Nie wiem jak Ty, ale ja się nie podpisuję pod byciem takim baranem, żeby nie poradzić sobie z rozpoznaniem klasy wagonu. Ci 'typowi klienci' jakoś bez większych problemów rozpoznawali wagony nawet w dobie oliwki, kiedy żółty pas był nierzadko totalnie zapaprany. W innych krajach też jakoś nie mają z tym problemu.
10.12.2013 15:04 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 51 28-70 011-6 B8bnopuz  
 Następne zdjęcie:
51 51 28-70 012-4 B8bnopuz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 28-70 012-4 B8bnopuz (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting