o k. ! mia³e¶ takiego raryta i dopiero teraz wsadzi³e¶!?
To bezpo¶rednie wagony kursuj±ce w rel. Bratislava hl.st. - Moskwa Kievskaja.
31.03.2013 23:11
SU46-024
Admin
Data zarejestrowania: 07.12.2010 Komentarze: 470
...
No chyba Ci nawet pokazywa³em to foto wtedy.
31.03.2013 23:14
kilanziom
Admin
Data zarejestrowania: 07.12.2010 Komentarze: 1701
info
To kilka ciekawostek. Wagony rosyjskie kursuj± w 2 ró¿nych poci±gach na terenie s³owacji. Do Bratys³awy prowadzi je na ogonie z Koszyc R 'Dargov', natomiast w drug± stronê jad± na koñcu R 'Spi¹an':
I co do # RIC. Wagony obecnie pozostaj±ce w eksploatacji kolei rosyjskich nale¿± do kilku grup budowanych w Görlitz w latach 1978-1983. Starsze nie s± ju¿ u¿ywane. Numery poszczególnych wagonów pozosta³y w spadku po kolejach radzieckich (tak jak w oryginale opuszcza³y fabrykê). I tak:
1978 / 1979 r : 522070-80205 do 364.
1979 / 1980 r : 522070-80365 do 504.
1981 r. : 522070-80505 do 594.
1982 r. : 522070-80595 do 644.
1983 r. : 522070-80645 do 694.
Wagony z ni¿szych roczników mo¿na spotkaæ jeszcze w eksploatacji w ruchu wewnêtrznym, czê¶ciej w roli roboczych lub sieciowych, zdarzaj± siê te¿ zmodernizowane egzemplarze kolei ukraiñskich (zwykle roczniki 1973 lub 1976). Generalnie t± rodzinê budowano w latach 1967-1983, suma sumarum gdyby zliczyæ ca³o¶æ importu, bêdzie oko³o 1000 szt.
*Wagony rosyjskie obs³uguj±ce S³owacjê, Wêgry, Bu³gariê czy kraje d. Jugos³awii przydzielone s± do st.mac. Moskwa Kievskaja w przeciwieñstwie do tego, co kursuje planowo przez Polskê (Moskwa Smolenskaja). Tak¿e wagony trafione na S³owacji s± dla nas zwykle rarytasami, w PL spotkaæ je mo¿na tylko przypadkowo jako zastêpstwo albo wzmocnienie...