An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
           (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
           VALUES
           ('8id1ncd3es878djj310uokefq6', -1, 1660065722, 'details.php?image_id=8781', '18.204.56.185')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1660064822
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 54 26-18 101-0 Bdmteeo.294
50 54 26-18 101-0 Bdmteeo.294

            
 
 

50 54 26-18 101-0 Bdmteeo.294
Komentarz: Wagon piętrowy 2 klasy budowy Görlitz włączony w skład poc. os. rel. Brno - Jihlava.

Ten egzemplarz zalicza się do grupy wagonów tego typu, które w ramach ostatniej NG otrzymały nowe wnętrze i zostały przystosowane do przewozu rowerów.

Przydział st.mac: Havlíčkův Brod.
Rok budowy: 1976.
Producent: VEB Waggonbau Görlitz.

18.03.2013, Brno Hlavni Nadrazi.
Słowa kluczowe: Görlitz76, piętrowy, bohun, Bdmteeo, Bdmteeo.294, Bap, Brno, Brno_Hlavni_Nadrazi
Data: 26.03.2013 17:50
Wyświetleń: 1199
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 122.6 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/160
Wartość przysłony: F/4
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 18.03.2013 16:00:57
Ogniskowa: 5.2mm


Autor: Komentarz:
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 349
VMax

Czy czeskie bohuny nie mają czasem obniżonej prędkości do 100 km/h? Ciekawi mnie, z jakiego powodu.
31.03.2013 20:27 Offline Preki 7396416
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1699
V.max

Nie. Te wagony nie mają żadnych obostrzeń eksploatacyjnych. Fabrycznie dostarczono je z v.max=100km/h. Wynikało to faktu, iż przewidziano je do ruchu na niezelektryfikowanych górskich szlakach węzła praskiego, gdzie zarówno profil jak i brak sieci trakcyjnej uniemożliwiał eksploatację z większą prędkością. Nadmieniam, że do chwili obecnej koleje czeskie nie posiadają w swoim parku osobowym diesla mogącego przekroczyć setkę.

Mowa przedewszystkim o eksploatacji tych wagonów na tzw. 'Posázavským Pacifiku'. Jest to regionalne określenie linii kolejowej nr. 212 Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš, gdzie szczególnie krótkie perony i znaczny potok podróżnych od lat stanowił problem, który pomagały rozwiązywać wagony piętrowe. Zespoły piętrowe nie nadawały się na tym szlaku do eksploatacji, wózki jacobsa wylatywały regularnie szyn na ostrych łukach.
31.03.2013 20:38 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1699
"Posázavský Pacifik"

Jest to szczególnie piękny szlak, jeden z bardziej dramatycznych w Czechach. Do chwili obecnej weekendowe wzmocnienie stanowi tam pociag złożony ze spalinówki serii 749 i wagonów piętrowych.

http://www.zelpage.cz/story/vitek_v/fleky2/749903.jpg
http://www.michalkupsa.cz/photos/bardotka-749162-4-546.jpg
31.03.2013 20:41 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Czeskie Bohuny mają ogrzewanie parowe?
31.03.2013 20:51 Offline SU46-024
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1699
ogrzew.

Mają ogrzewanie parowe npr. i elektryczne wielonapięciowe. Już fabrycznie wyposażono je w przetwornice umożliwiające współpracę z bardzo nietypowym napięciem 1500v (prócz standardowych systemów czeskich 22.5Kv i 3000v) wykorzystywanym na liniach kolejowych Rybník - Lipno i Tábor - Bechyně. Także były 'typowym' taborem na tych szlakach po 1976 r.

Większość osprzętu ogrzewania parowego zachowały po dziś dzień, łącznie z dość rozbudowaną względem polskiej odmiany czołownicą oraz olbrzymimi (doprawdy unikatowo szerokie) tarczami buforowymi.
31.03.2013 21:15 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Co do tego ogrzewania na 1500V to u nas ma je dość sporo wagonów.
31.03.2013 21:17 Offline SU46-024
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1699
CZ

W Czechach jest to już raczej relikt. Linie o których wspomniałem zostały zelektryfikowane w okresie swojego powstania (~1903 r), stąd nietypowe napięcie. Było eksploatowane do 2005 r. kiedy przebudowano je na 22.5Kv. Tak czy owak nadal można tam spotkać wagony piętrowe. Ich największe skupisko jest właśnie na południu Czech - Tabor, Czeskie Budziejowice, Havlickuv Brod i Brno.
31.03.2013 22:14 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
50 53 36-16 009-6 ABmee  
 Następne zdjęcie:
50 54 26-18 101-8 Bdmteeo.294

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 54 26-18 101-0 Bdmteeo.294 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting