4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 26-08 027-2 B16mnopux
50 51 26-08 027-2 B16mnopux

            
 
 

50 51 26-08 027-2 B16mnopux
Komentarz: Wagon piętrowy 2 klasy budowy Görlitz odstawiony na terenie stacji Leszno. Załączony obrazek dowodzi, iż 'szara' wariacja schematu malowania tego rodzaju wagonów stała się obecnie (02.2013 r.) dominująca wśród czynnych egzemplarzy.

Przydział st.mac: Leszno,

23.02.2013, Leszno.
Słowa kluczowe: Görlitz88, piętrowy, bohun, Bmnopux, B16mnopux, Leszno
Data: 23.02.2013 22:20
Wyświetleń: 674
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 98.5 KB
Dodał: kilanziom
 

Foto mapa


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/4.5
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 22.02.2013 14:46:17
Ogniskowa: 5.2mm


Autor: Komentarz:
Tomasz B
Goœć
Nowe barwy

Wagonów z szarym pasem naliczyłem 20 sztuk (stan na początek lutego 2013) i wszystkie one są w ruchu.
24.02.2013 13:53  
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
NG

Raczej bierz pod uwagę wagony z wklejanymi oknami, bo to te przeszły już do tej pory pierwszą NG, co niejako chroni je przed wylądowaniem zaraz na złomowisku a nie kolory. W Lesznie na grupie stoi wśród truposzy m.in. kilka 'interregio' a nawet jakiś 112A w schemacie 'Regioekspres', więc barwy są złudne...
24.02.2013 14:03 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 398
Barwy

Schemat z szarym pasem pojawił się we wrześniu 2011 roku. Od tego momentu wagony, które przeszły rewizję dostawały takie właśnie barwy. Na razie żaden z nich nie jest odstawiony - póki co mają jeszcze aktualne dopuszczenie do jazdy. Wśród tych 20, które spotkałem 12 ma okna wklejane, a 8 stare (czyli wagony bez NG). Pozostałe wagony z wklejanymi oknami miały wykonane rewizje wcześniej np. te w schemacie Interregio (rewizje w pierwszym kwartale 2010). Wyjeździły swoje i zostały odstawione. Niedawno były ogłaszane przetargi na nowe okna do piętrusów więc jest szansa, że część z nich wróci na tory.
24.02.2013 14:34 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
NG

Ale to nie jest tak. Wagony te budowano w latach 1988-1989. Generalnie w skrajnych przypadkach naprawy główne przeprowadza się co 20 lat, nie rzadziej. Obecnie jest to nawet określane przez przepisy dość rygorystyczne. Około 2003/2004 r. część wagonów przeszła NG i dostała przy okazji nowe okna. Samo wsadzenie wklejanych okien w wagony, które nie przeszły NG nic nie da. Niestety gro tego taboru lada moment będzie wymagać NG, o ile już jej nie przeszło. Co ciekawe, większość wagonów Görlitz88/89, które przeszły NG była z początku dostaw i ma niskie numery boczne.
24.02.2013 14:38 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 398
NG

Jeszcze dodam, że ogólnie spisanych piętrusów po NG mam 28 sztuk obecnie. Podejrzewam, że było ich ok.30 wszystkich.
24.02.2013 14:46 Offline Tomasz B.
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 398
Okna

Nie mówię, że wstawią im nowe okna, wymalują i będą udawały wagony po NG. Zresztą przetarg był na szyby do normalnych okien (starych). Pewnie wykonają rewizje tym pozostałym po NG, a w międzyczasie resztę potną. Swoją drogą wykonali rewizje starym Bhp-om i po sezonie odstawili (bo nigdzie ich nie widać obecnie), a można było ratować najmłodsze wagony i po sezonie mogłyby jeździć na "osobówkach". No ale to temat rzeka ...
24.02.2013 14:54 Offline Tomasz B.



Poprzednie zdjęcie:
50 51 26-08 026-4 B16mnopux  
 Następne zdjęcie:
50 51 26-08 027-2 B16mnopux

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 26-08 027-2 B16mnopux (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting