An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
52 51 70-80 319-7 WLAB10ou - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

2ТЭ10М-2849
2ТЭ10М-2849
Komentarze: 0
m0ke


52 51 70-80 319-7 WLAB10ou
52 51 70-80 319-7 WLAB10ou

            

52 51 70-80 319-7 WLAB10ou
Opis: Wagon sypialny typu Bautzen86 w³aczony w sk³ad nocnego poc. 'Polonez' z Warszawy do Moskwy. Ten egzemplarz ma zdemontowany wêglowy piec ogrzewczy zast±piony wynalazkiem na glikol z Pesy Bydgoszcz.

16.02.2013, Warszawa Zachodnia.
Słowa kluczowe: igrek nocny sypialny WLABdu WLAB10ou Polonez Warszawa_Zachodnia Bautzen86
Data: 16.02.2013 23:22
Obejrzeń: 1310
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 129.6 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/160 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 100
Date created: 16.02.2013 14:42:42
Focal length: 5.5mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Glikol

Czy kto¶ wie na czym ów wynalazek polega? No bo glikol to tylko czynnik grzewczy. Skoro wymontowali kocio³ to jak to dzia³a? Wagon je¼dzi³ do Rosji wiêc pewnie odpada ogrzewanie elektryczne?
Bardzo mnie ciekawi jak to dzia³a.
Za 3 tygodnie bêdê jecha³ sypialnym wiêc mo¿e na takowy wagon trafie to zapytam obs³ugi.
27.12.2016 14:56 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
ogrzewanie

Opisa³em to w nowym artykule o wagonach sypialnych, ale jego wydanie siê mocno opó¼nia z powodu problemów z odpowiednimi materia³ami ilustracyjnymi.

Ten system ogrzewania zasadniczo nazywa siê "kombinowanym" i polega na tym, ¿e przewody ogrzewcze wewn±trz wagonu (w tym grzejniki) wype³nione s± oleist± ciecz± (w tym wypadku glikol), podgrzewan± za pomoc± agregatu elektrycznego zasilanego energi± elektryczn± z zewnêtrznego ¼ród³a lub awaryjnym agregatem naftowym. W tym wypadku nie zastosowano typowego kot³a ogrzewczego, a agregat awaryjny ma paliwo na oko³o 2-3 h pracy. Jest to mocno niedoskona³e rozwi±zanie stanowi±ce uproszczony wariant ogrzewania kombinowanego stosowanego w niektórych sypialnych budowanych dla kolei DR, ÆSD i MAV. Tyle ¿e tam by³ typowy kocio³ naftowy z kominem, który móg³ dzia³aæ tak d³ugo jak d³ugo paliwa starcza³o.
27.12.2016 15:27 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
....

Dziêki. Ciekawe czemu to wprowadzono skoro ogrzewanie wodne tradycyjnym piecem jest chyba najlepsze. Zadymienie?
27.12.2016 15:53 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Do niedawna polskie przedsiêbiorstwa pañstwowe bardzo silnie d±¿y³y do osi±gniêcia wszelkich standardów technicznych na wzór UE, a ¶ci¶lej niemiecki, w tym rezygnacjê z procesu spalania przy produkcji energii. To rzecz jasna szlachetna pobudka, ale jednak zimy w zachodniej czê¶ci Europy s± niewspó³miernie ³agodne z tym co dzieje siê na wschodzie. St±d kocio³ wêglowy to np. na kolejach UZ, BCz czy RZD nadal podstawa. Alternatyw± jest system Webasto, taki jak w wagonie powy¿ej, czy nowych siemensach RZD, ale ma on znacznie ograniczone zasoby paliwa (a co za tym idzie czasu grzania i jak np. poci±g utknie w zaspie na 2 dni, a Webasto sobie poci±gnie 3h to robi siê nieciekawie).
28.12.2016 11:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   52 51 70-80 319-7 WLAB10ou  
 Następne zdjęcie:
52 51 70-80 320-5 WLAB10ou   

 

RSS Feed: 52 51 70-80 319-7 WLAB10ou (Komentarze)