An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1601167581
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('vidggk07p0080cmvou5lg02ei4', -1, 1601168481, 'details.php?image_id=8241', '75.101.220.230')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
52 51 70-80 319-7 WLAB10ou
52 51 70-80 319-7 WLAB10ou

            
 
 

52 51 70-80 319-7 WLAB10ou
Komentarz: Wagon sypialny typu Bautzen86 właczony w skład nocnego poc. 'Polonez' z Warszawy do Moskwy. Ten egzemplarz ma zdemontowany węglowy piec ogrzewczy zastąpiony wynalazkiem na glikol z Pesy Bydgoszcz.

16.02.2013, Warszawa Zachodnia.
Słowa kluczowe: igrek, nocny, sypialny, WLABdu, WLAB10ou, Polonez, Warszawa_Zachodnia, Bautzen86
Data: 16.02.2013 22:22
Wyświetleń: 734
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 129.6 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/160
Wartość przysłony: F/4
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 16.02.2013 14:42:42
Ogniskowa: 5.5mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Glikol

Czy ktoś wie na czym ów wynalazek polega? No bo glikol to tylko czynnik grzewczy. Skoro wymontowali kocioł to jak to działa? Wagon jeździł do Rosji więc pewnie odpada ogrzewanie elektryczne?
Bardzo mnie ciekawi jak to działa.
Za 3 tygodnie będę jechał sypialnym więc może na takowy wagon trafie to zapytam obsługi.
27.12.2016 13:56 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
ogrzewanie

Opisałem to w nowym artykule o wagonach sypialnych, ale jego wydanie się mocno opóźnia z powodu problemów z odpowiednimi materiałami ilustracyjnymi.

Ten system ogrzewania zasadniczo nazywa się "kombinowanym" i polega na tym, że przewody ogrzewcze wewnątrz wagonu (w tym grzejniki) wypełnione są oleistą cieczą (w tym wypadku glikol), podgrzewaną za pomocą agregatu elektrycznego zasilanego energią elektryczną z zewnętrznego źródła lub awaryjnym agregatem naftowym. W tym wypadku nie zastosowano typowego kotła ogrzewczego, a agregat awaryjny ma paliwo na około 2-3 h pracy. Jest to mocno niedoskonałe rozwiązanie stanowiące uproszczony wariant ogrzewania kombinowanego stosowanego w niektórych sypialnych budowanych dla kolei DR, ĆSD i MAV. Tyle że tam był typowy kocioł naftowy z kominem, który mógł działać tak długo jak długo paliwa starczało.
27.12.2016 14:27 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Dzięki. Ciekawe czemu to wprowadzono skoro ogrzewanie wodne tradycyjnym piecem jest chyba najlepsze. Zadymienie?
27.12.2016 14:53 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

Do niedawna polskie przedsiębiorstwa państwowe bardzo silnie dążyły do osiągnięcia wszelkich standardów technicznych na wzór UE, a ściślej niemiecki, w tym rezygnację z procesu spalania przy produkcji energii. To rzecz jasna szlachetna pobudka, ale jednak zimy w zachodniej części Europy są niewspółmiernie łagodne z tym co dzieje się na wschodzie. Stąd kocioł węglowy to np. na kolejach UZ, BCz czy RZD nadal podstawa. Alternatywą jest system Webasto, taki jak w wagonie powyżej, czy nowych siemensach RZD, ale ma on znacznie ograniczone zasoby paliwa (a co za tym idzie czasu grzania i jak np. pociąg utknie w zaspie na 2 dni, a Webasto sobie pociągnie 3h to robi się nieciekawie).
28.12.2016 10:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
52 51 70-80 319-7 WLAB10ou  
 Następne zdjęcie:
52 51 70-80 320-5 WLAB10ou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 52 51 70-80 319-7 WLAB10ou (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting