An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1638854405
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('5k3cnunjgbtgq2mo4o78ah6sm6', -1, 1638855305, 'details.php?image_id=7667', '54.144.55.253')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
M63-003
M63-003

            
 
 

M63-003
Komentarz: Ciężka lokomotywa spalinowa M63-003 odstawiona na jednej z bocznic przy budapesztańskim muzeum kolejnictwa.

Węgry miały nieco więcej szczęścia od Polski i Czechosłowacji we wdrożeniu do seryjnej produkcji koncepcji ekspresowej lokomotywy spalinowej przeznaczonej do prowadzenia ciężkiego ruchu osobowego dużych prędkości. W latach 1970-1975 zakłady Ganz-Mavag opuściło 10 lokomotyw serii M63. Każda miała zabudowany 18-cylindrowy silnik spalinowy SEMT-Pielstick PA4-185 o mocy 1980Kw (odpowiednio 2250Kw dla SP47 czy 1771Kw dla T499.0) i prędkość konstrukcyjną 130km/h. Lokomotywy przeznaczone były głównie do obsługi ciężkich składów ekspresowych i pospiesznych na korytarzu Budapest-Szombathely. W końcu lat 90ych zdecydowano się je wycofać z ruchu w związku z dość znacznym zużyciem paliwa, postępującą elektryfikacją i zmniejszaniem się masy jak i długości największych składów osobowych.

Niemal wszystkie lokomotywy rodziny M63 skasowano w latach 1988-1992. Jedynym zachowanym egzemplarzem jest M63-003, widoczny w kadrze.

Warto przy tym nadmienić, iż pojazdy te zaczęto produkować z wyprzedzeniem ~5 letnim względem koncepcji czechosłowackich czy polskich.

W tym czasie np. w Rumunii do najcięższych składów osobowych zatrudniano lokomotywy rodziny 62 (060Da wyposażone w możliwość ogrzewania składów i V.max=120km/h) a w Niemczech wschodnich importowano z ZSRR uniwersalne ciężkie lokomotywy serii 132 (moc 2200Kw). Podobnie w Bułgarii, tyle, że tam importowano odpowiedniki maszyn 131 kolei DR (również 2200Kw).

7.08.2011, Budapest Rákosrendező.
Słowa kluczowe: Budapest_Rákosrendező, muzeum, M63, M63-003, MAV, Węgry
Data: 16.12.2012 18:40
Wyświetleń: 1632
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 163.8 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/640
Wartość przysłony: F/5.6
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 07.08.2011 22:42:14
Ogniskowa: 5.2mm


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia



   

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: M63-003 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting