4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
M62M-009
M62M-009

            
 
 

M62M-009
Komentarz: M62M-009 w trakcie manewrów na stacji Rębiszów. Lokomotywa przybyła po ładowny skład kruszywa z lokalnego kamieniołomu.

M62M-009 to dawna lokomotywa M62-1104 kolei estońskich, wyposażona w silnik spalinowy EMD 645E3B z lokomotywy spalinowej serii F40PH. Maszyny tej seri eksploatowane głównie przez firmę Amtrak w Stanach Zjednoczonych zostały masowo wycofane z eksploatacji w latach ~2000-2005. Większość złomowano lub przebudowano na jednostki sterownicze. Część trafila w ręce prywatne lub do muzeów. Grupka maszyn została odkupiona przez firmę MMA (Montreal, Maine & Atlantic) i skierowana do zakładów naprawczych w Derby, gdzie wzięły udział w tzw. "Poland Project". Projekt polegał na przekazaniu silników i częsci wyposażenia do modernizowanych przez Rail Polska lokomotyw rodziny M62.

Udział w projekcie wzięły m.in. dawne maszyny Amtrak'a: #223, #273, #391, #339, #345, #320, #228, #383, #247, #226.

Testową dla całego projektu była maszyna #273, z której silnik trafił do EM62-001 (obecna M62M-001). Niestety nie wiem dokładnie, które silniki z kolejnych F40PH trafiły do których M62M.

Wypatroszone zwłoki ex-Amtrakowskich F40PH czekały różne losy. Część pocięto na złom, część trafiła do Kanady, część otrzymała nowe silniki i wróciła do ruchu pod flagą prywatną.

7.10.2012, Rębiszów.
Słowa kluczowe: Rębiszów, M62M, M62, Rail_Polska, Challenger, RP, gagarin, gagar, ST44
Data: 07.12.2012 21:31
Wyświetleń: 1870
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 159.5 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/100
Wartość przysłony: F/4
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 06.10.2012 11:44:29
Ogniskowa: 7.1mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
F40PH i "Poland Project"

Lokomotywy serii F40PH w trakcie prac związanych z usunieciem silników spalinowych przeznaczonych do Polski:

http://www.railpictures.net/images/d1/2/8/9/8289.1197482400.jpg

http://www.railpictures.net/images/d1/4/1/1/4411.1208864316.jpg

http://www.railpictures.net/images/d1/0/4/4/4044.1206104400.jpg

http://www.railpictures.net/images/d1/8/8/8/3888.1163077200.jpg

http://www.railpictures.net/images/d1/1/2/6/7126.1156863600.jpg

http://www.railpictures.net/images/d1/8/4/6/2846.1142776800.jpg
07.12.2012 21:35 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 344
.

Dzięki za obszerne info na ten temat. Swego czasu pewnemu koledze z USA na YouTube próbowałem wytłumaczyć, dlaczego zamiast sprowadzać F40PH sprowadzono tylko części które zostały zamontowane w ex-estońskich M62 (jak je określił: "crap locomotives"). Bez skutku, widać jak jemu było żal "zmarnowanych" F40PH, które tam są tak samo kultowe, jak u nas właśnie "gagariny".

https://www.youtube.com/watch?v=nxtm9BMCVq4
08.12.2012 14:05 Offline Preki 7396416
Kamil
Goœć
Ukraińskie M62

Piotrek, ukraińskie maszyny również dostały tego typu silniki czy inne?
09.12.2012 20:40  
Kajetan Orliński
Administratror

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 316
...

Tak, zarówno M62-1361 jak i M62-1439 mają motory z F40PH
10.12.2012 18:00 Offline Kajetan Orliński http://www.wgk.home.pl 2736811



Poprzednie zdjęcie:
M62M-009  
 Następne zdjęcie:
M62M-009

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: M62M-009 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting