An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
Wegmann - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

33 51 7855 520-7 Zas
33 51 7855 520-7 Zas
Komentarze: 0
m0ke


Wegmann
Wegmann

            

Wegmann
Opis: 2-osiowy wózek pod wagonem sypialnym sandardu Y budowy zak³adów Go¹a Smederevska Palanka. Jest to wózek systemu 'Wegmann', stosowany w wagonach budowy jugos³owiañskiej w latach 1964-1984. W okresie wcze¶niejszym stosowano wózki budowy Görlitz, po 1984 r. natomiast wózki typu MD52, które otrzyma³y m.in. wagony pocztowe z 1990 r. dla PKP.

Te bardzo charakterystyczne podwozia by³y znakiem rozpoznawczym wagonów sypialnych i restauracyjnych jugos³owiañskiej budowy importowanych w sile 50 szt. przez PKP w latach 1974 i 1976.

Egzemplarz na za³±czonej fotografii znajdowa³ siê pod wagonem socjalnym wagonowni Grochów, skierowanym do likwidacji w 2011r.

27.06.2010, Warszawa Grochów.
Słowa kluczowe: Warszawa_Grochów wózek Go¹a Go¹a_smederevska_Palanka Wegmann
Data: 14.11.2012 20:40
Obejrzeń: 1712
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 152.3 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/125 sec(s)
Aperture value: F/2.8
ISO speed: 160
Date created: 27.06.2010 01:45:18
Focal length: 5.3mm


Autor: Komentarz:
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Jak spisywa³y siê te wózki w porównaniu do naszych rodzimych produkcji 4AN?
15.11.2012 12:38 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
wózki

Wózki budowy Gosza by³y technicznie nowocze¶niejsze ni¿ krajowej produkcji. Wykorzystywa³y m.in. zestawy monoblokowe i kilka innych nowinek. To by³o jednocze¶nie gwo¼dziem do ich trumny w u¿ytku. Osprzêt ten by³ dostêpny za dewizy i kiedy nasta³ kryzys nie by³ dostêpny w ogóle, co powodowa³o d³ugotrwa³e odstawienie wagonów przy byle usterce. Same wagony mia³y du¿o dewizowych elementów, np. muszle ustêpowe, umywalki, wystarczy³o uszkodziæ takie co¶, ¿eby wagon wy³±czyæ z eksploatacji...

W niektórych wozach wózki czy ogrzewanie ca³kowicie wymieniono jeszcze podczas eksploatacji.
15.11.2012 18:33 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   Wagon Kolei Wirtemberskich  
 Następne zdjęcie:
Wegmann   

 

RSS Feed: Wegmann (Komentarze)