An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1597372940
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('a1dhkuad9jh7m2kjhoogon2tg3', -1, 1597373840, 'details.php?image_id=7395', '3.235.107.209')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Wegmann
Wegmann

            
 
 

Wegmann
Komentarz: 2-osiowy wózek pod wagonem sypialnym sandardu Y budowy zakładów Goša Smederevska Palanka. Jest to wózek systemu 'Wegmann', stosowany w wagonach budowy jugosłowiańskiej w latach 1964-1984. W okresie wcześniejszym stosowano wózki budowy Görlitz, po 1984 r. natomiast wózki typu MD52, które otrzymały m.in. wagony pocztowe z 1990 r. dla PKP.

Te bardzo charakterystyczne podwozia były znakiem rozpoznawczym wagonów sypialnych i restauracyjnych jugosłowiańskiej budowy importowanych w sile 50 szt. przez PKP w latach 1974 i 1976.

Egzemplarz na załączonej fotografii znajdował się pod wagonem socjalnym wagonowni Grochów, skierowanym do likwidacji w 2011r.

27.06.2010, Warszawa Grochów.
Słowa kluczowe: Warszawa_Grochów, wózek, Goša, Goša_smederevska_Palanka, Wegmann
Data: 14.11.2012 19:40
Wyświetleń: 1131
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 152.3 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/125
Wartość przysłony: F/2.8
Czułość ISO: 160
Data wykonania: 27.06.2010 01:45:18
Ogniskowa: 5.3mm


Autor: Komentarz:
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Jak spisywały się te wózki w porównaniu do naszych rodzimych produkcji 4AN?
15.11.2012 11:38 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
wózki

Wózki budowy Gosza były technicznie nowocześniejsze niż krajowej produkcji. Wykorzystywały m.in. zestawy monoblokowe i kilka innych nowinek. To było jednocześnie gwoździem do ich trumny w użytku. Osprzęt ten był dostępny za dewizy i kiedy nastał kryzys nie był dostępny w ogóle, co powodowało długotrwałe odstawienie wagonów przy byle usterce. Same wagony miały dużo dewizowych elementów, np. muszle ustępowe, umywalki, wystarczyło uszkodzić takie coś, żeby wagon wyłączyć z eksploatacji...

W niektórych wozach wózki czy ogrzewanie całkowicie wymieniono jeszcze podczas eksploatacji.
15.11.2012 17:33 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
Wagon Kolei Wirtemberskich  
 Następne zdjęcie:
Wegmann

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Wegmann (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting