An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 80 22-95 525-7 Bimz259.0 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

Kutno KW4
Kutno KW4
Komentarze: 0
kilanziom


51 80 22-95 525-7 Bimz259.0
51 80 22-95 525-7 Bimz259.0

            

51 80 22-95 525-7 Bimz259.0
Opis: Wagon osobowy 2 klasy budowy zak³adów Halberstadt (budowa: marzec 1992) odstawiony wraz z kilkoma setkami innych wagonów na stacji portowej Mukran.

Wagony tej rodziny posadowione na podwoziu GP200 by³y jednym z ostatnich tchnieñ wschodnio-niemieckiej my¶li technicznej przed zjednoczeniem DR i DB. Wagon na zdjêciu posiada v.max=200km/h i trafi³ na ¶mietnik. Gdyby dobrze policzyæ wagonów tej rodziny stoi tu dobrze ponad 30 szt. Jeszcze trochê i by³o by wiêcej ni¿ wszystkich wagonów o dopuszczalnej prêdko¶ci v.max=200km/h w Polsce.

St.mac. wozu: Hannover Hbf.

17.06.2012, Mukran.
Słowa kluczowe: Bimz259.0 Halberstadt Bimz Mukran cmentarzysko DB_Fernverkhr DB_Reise_&_Touristik
Data: 21.06.2012 22:40
Obejrzeń: 2416
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 5.00 (1 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 122.8 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/1000 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 100
Date created: 17.06.2012 14:09:39
Focal length: 31mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
Szok!

Wygl±da na to, ¿e Austriacy s± gospodarniejsi od Niemców. Mieli nadmiar wagonów, to je sprzedali Czechom. Tymczasem Niemcy swoje wagony o tak dobrym standardzie chomikuj± jak jakie¶ dobra rodowe - chyba tylko po to, by pó¼niej sprzedaæ je na z³om, bo do niczego innego nie bêd± siê ju¿ nadawa³y po latach postoju w s³onym morskim klimacie.
28.03.2017 10:59 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
tabor DB

Ten temat ma kilka obliczy.

Tabor DB równie¿ idzie na handel, ale jego odbiorc± nie s± przewo¼nicy narodowi innych krajów. Wagony ró¿nych typów standardu Z2 i Z1 z floty DB licznie odsprzedano w ostatnich latach m.in. prywatnym przewo¼nikom osobowym ze Szwajcarii, Holandii i Belgii. Czê¶æ z nich trafi³a np. do szwajcarskiej firmy Heros, od której próbowa³y je podnaj±æ m.in. Koleje ¦l±skie. Nie uda³o siê to wskutek problemów z dopuszczeniem do ruchu przez UTK. Z kolei tabor kolei DB pochodzenia wschodnio-niemieckiego czêsto trafia do prywatnych przewo¼ników w samych Niemczech, m.in. Alex, czy Mitteldeutsche-Regiobahn.

Z Czechami i Austri± jest trochê inaczej. Przede wszystkim ÆD przyjê³o t± formê podnoszenia standardu za g³ówny nurt, st±d byli zainteresowani odkupieniem znacznej czê¶ci taboru OeBB, które druga firma w danej chwili mia³a w nadmiarze. Manewr ten nie uda³by siê w wydaniu Niemiec i np. Polski (najlepszego potencjalnego klienta na tabor second hand z DB), poniewa¿ PKP-IC przyjê³o zupe³nie inn± politykê taborow± - szerok± modernizacjê posiadanego parku wagonowego i kupno chmary EZT. Podejrzewam ¿e PKP-IC znacznie chêtniej rozwa¿a³o by odkupienie w miarê nowoczesnego taboru DB, gdyby UTK nie stanowi³o a¿ takiego utrudnienia w dopuszczeniu go w Polsce do ruchu. Niestety (dla Polski), porównanie utrudnieñ stawianych przez Urzêdy w Polsce i Czechach jest w³a¶ciwie niemo¿liwe. Polska uchodzi w tej materii za najgorszego wspó³pracownika kolejowego w skali ca³ej UE.
28.03.2017 11:13 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Z tego co s³ysza³em od kilku osób zwi±zanych z DB - w Niemczech obowi±zuj± bardzo sformalizowane procedury sprzeda¿y i zakupu taboru kolejowego, przez co DB nie mog± ot tak sprzedaæ nieu¿ywanego taboru, komu popadnie - np. za granic± Niemiec, lecz zmuszone s± do przeprowadzenia przetargu na jego sprzeda¿. Procedura ta powoduje ryzyko zakupu relatywnie nowoczesnego taboru przez firmy konkuruj±ce z DB, co z punktu widzenia interesów DB jest niewskazane, wobec czego tabor jest odstawiany w krzaczory i tam sobie gnije, a¿ ca³kiem zgnije. Ewentualnie DB zak³adaj± spó³ki z przewo¼nikami w innych krajach i przekazuj± im tabor w ramach wk³adu w³asnego do spó³ki lub w ramach wieloletniej dzier¿awy. Tak by³o w przypadku serii 624 (SA110), gdzie DB bezterminowo wydzier¿awi³y Woj. Zachodniopomorskiemu 14 wagonów motorowych serii 624 oraz 10 doczepnych serii 924.

U nas natomiast z tego co obserwujê pokutuje my¶lenie polityczno - patriotyczne. Sto³ki s± obsadzane przez polityków, wiêc i decyzje najczê¶ciej zale¿± od linii programowej partii aktualnie "trzymaj±cej" w³adzê. Przyk³adem jest choæby odbiór przez PKP-IC Dartów od Pesy pod politycznymi naciskami, bez wzglêdu na opinie pracowników merytorycznych, przeprowadzaj±cych te odbiory.
Wobec tego nie wyobra¿am sobie, by w naszych realiach jakikolwiek zarz±d PKP-IC odwa¿y³ siê podj±æ decyzjê o zakupie nawet najlepszego, u¿ywanego taboru od DB czy OBB. To skoñczy³oby siê szybk± dymisj± i oskar¿eniami o dzia³anie na szkodê pañstwa, itp.
A o UTK to nie wiedzia³em. Wydawa³o mi siê, ¿e tabor ju¿ dopuszczony do ruchu w krajach cz³onkowskich UE (zw³aszcza wagonowy, który nie oddzia³uje na infrastrukturê) powinien bez wiêkszych przeszkód zostaæ dopuszczony do ruchu w Polsce. Jak widaæ, by³em w b³êdzie.
28.03.2017 12:22 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   51 80 21-90 527-9 Bomz236.3  
 Następne zdjęcie:
51 80 22-95 535-6 Bimz546.8   

 

RSS Feed: 51 80 22-95 525-7 Bimz259.0 (Komentarze)