4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 80 22-95 525-7 Bimz259.0
51 80 22-95 525-7 Bimz259.0

            
 
 

51 80 22-95 525-7 Bimz259.0
Komentarz: Wagon osobowy 2 klasy budowy zakładów Halberstadt (budowa: marzec 1992) odstawiony wraz z kilkoma setkami innych wagonów na stacji portowej Mukran.

Wagony tej rodziny posadowione na podwoziu GP200 były jednym z ostatnich tchnień wschodnio-niemieckiej myśli technicznej przed zjednoczeniem DR i DB. Wagon na zdjęciu posiada v.max=200km/h i trafił na śmietnik. Gdyby dobrze policzyć wagonów tej rodziny stoi tu dobrze ponad 30 szt. Jeszcze trochę i było by więcej niż wszystkich wagonów o dopuszczalnej prędkości v.max=200km/h w Polsce.

St.mac. wozu: Hannover Hbf.

17.06.2012, Mukran.
Słowa kluczowe: Bimz259.0, Halberstadt, Bimz, Mukran, cmentarzysko, DB_Fernverkhr, DB_Reise_&_Touristik
Data: 21.06.2012 21:40
Wyświetleń: 1650
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 122.8 KB
Dodał: kilanziom
 

Foto mapa


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/1000
Wartość przysłony: F/5.6
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 17.06.2012 14:09:39
Ogniskowa: 31mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 352
Szok!

Wygląda na to, że Austriacy są gospodarniejsi od Niemców. Mieli nadmiar wagonów, to je sprzedali Czechom. Tymczasem Niemcy swoje wagony o tak dobrym standardzie chomikują jak jakieś dobra rodowe - chyba tylko po to, by później sprzedać je na złom, bo do niczego innego nie będą się już nadawały po latach postoju w słonym morskim klimacie.
28.03.2017 09:59 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
tabor DB

Ten temat ma kilka obliczy.

Tabor DB również idzie na handel, ale jego odbiorcą nie są przewoźnicy narodowi innych krajów. Wagony różnych typów standardu Z2 i Z1 z floty DB licznie odsprzedano w ostatnich latach m.in. prywatnym przewoźnikom osobowym ze Szwajcarii, Holandii i Belgii. Część z nich trafiła np. do szwajcarskiej firmy Heros, od której próbowały je podnająć m.in. Koleje Śląskie. Nie udało się to wskutek problemów z dopuszczeniem do ruchu przez UTK. Z kolei tabor kolei DB pochodzenia wschodnio-niemieckiego często trafia do prywatnych przewoźników w samych Niemczech, m.in. Alex, czy Mitteldeutsche-Regiobahn.

Z Czechami i Austrią jest trochę inaczej. Przede wszystkim ĆD przyjęło tą formę podnoszenia standardu za główny nurt, stąd byli zainteresowani odkupieniem znacznej części taboru OeBB, które druga firma w danej chwili miała w nadmiarze. Manewr ten nie udałby się w wydaniu Niemiec i np. Polski (najlepszego potencjalnego klienta na tabor second hand z DB), ponieważ PKP-IC przyjęło zupełnie inną politykę taborową - szeroką modernizację posiadanego parku wagonowego i kupno chmary EZT. Podejrzewam że PKP-IC znacznie chętniej rozważało by odkupienie w miarę nowoczesnego taboru DB, gdyby UTK nie stanowiło aż takiego utrudnienia w dopuszczeniu go w Polsce do ruchu. Niestety (dla Polski), porównanie utrudnień stawianych przez Urzędy w Polsce i Czechach jest właściwie niemożliwe. Polska uchodzi w tej materii za najgorszego współpracownika kolejowego w skali całej UE.
28.03.2017 10:13 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 352
...

Z tego co słyszałem od kilku osób związanych z DB - w Niemczech obowiązują bardzo sformalizowane procedury sprzedaży i zakupu taboru kolejowego, przez co DB nie mogą ot tak sprzedać nieużywanego taboru, komu popadnie - np. za granicą Niemiec, lecz zmuszone są do przeprowadzenia przetargu na jego sprzedaż. Procedura ta powoduje ryzyko zakupu relatywnie nowoczesnego taboru przez firmy konkurujące z DB, co z punktu widzenia interesów DB jest niewskazane, wobec czego tabor jest odstawiany w krzaczory i tam sobie gnije, aż całkiem zgnije. Ewentualnie DB zakładają spółki z przewoźnikami w innych krajach i przekazują im tabor w ramach wkładu własnego do spółki lub w ramach wieloletniej dzierżawy. Tak było w przypadku serii 624 (SA110), gdzie DB bezterminowo wydzierżawiły Woj. Zachodniopomorskiemu 14 wagonów motorowych serii 624 oraz 10 doczepnych serii 924.

U nas natomiast z tego co obserwuję pokutuje myślenie polityczno - patriotyczne. Stołki są obsadzane przez polityków, więc i decyzje najczęściej zależą od linii programowej partii aktualnie "trzymającej" władzę. Przykładem jest choćby odbiór przez PKP-IC Dartów od Pesy pod politycznymi naciskami, bez względu na opinie pracowników merytorycznych, przeprowadzających te odbiory.
Wobec tego nie wyobrażam sobie, by w naszych realiach jakikolwiek zarząd PKP-IC odważył się podjąć decyzję o zakupie nawet najlepszego, używanego taboru od DB czy OBB. To skończyłoby się szybką dymisją i oskarżeniami o działanie na szkodę państwa, itp.
A o UTK to nie wiedziałem. Wydawało mi się, że tabor już dopuszczony do ruchu w krajach członkowskich UE (zwłaszcza wagonowy, który nie oddziałuje na infrastrukturę) powinien bez większych przeszkód zostać dopuszczony do ruchu w Polsce. Jak widać, byłem w błędzie.
28.03.2017 11:22 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 80 21-90 527-9 Bomz236.3  
 Następne zdjęcie:
51 80 22-95 535-6 Bimz546.8

 

c_r
c_bl c_b c_br