Czy dobrze widzê, ¿e ten "klamot" pomimo starych, oryginalnych wózków z 1939 roku, ma V max 160 km/h?
Mówi siê, ¿e Polak potrafi, ale to by by³o dowodem na to, ¿e i Niemiec potrafi, mo¿e nawet lepiej ni¿ Polak.
Dla przyk³adu, wagony typów 136A, 139A, 144A, 145A, G90 i B91 mimo wyposa¿enia w nowoczesne wózki konstrukcyjnie przystosowane do 200 km/h z hamulcami tarczowymi i magnetycznymi w dalszym ci±gu maj± V max 160, podczas gdy podobne konstrukcje w Niemczech dopuszczono do 200 km/h i to nawet na znacznie starszych wózkach.
16.07.2019 08:22
kilanziom
Go¶ć
V max
Wiêkszo¶æ wagonów rodziny 39 kolei DRB mia³o v.max = 160 km/h ju¿ fabrycznie, tak¿e to poniek±d nie dziwi. Wózki typu Goerlitz III Schwer mia³y takie mo¿liwo¶ci konstrukcyjne w zasadzie od pocz±tku, wszelako w rodzinie '28' i '36' producent ograniczy³ siê do jedynie 140 km/h, ale ju¿ w m³odszych 39kach zdecydowano siê j± podnie¶æ.