An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 80 22-95 615-6 Bimz546.8 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

50 51 19-00 150-9 Adnu
50 51 19-00 150-9 Adnu
Komentarze: 0
kilanziom


51 80 22-95 615-6 Bimz546.8
51 80 22-95 615-6 Bimz546.8

            

51 80 22-95 615-6 Bimz546.8
Opis: Wagon osobowy 2 klasy budowy zak³adów RAW Halberstadt podczas postoju na stacji Hamburg hbf. w sk³adzie poc. DB Regio rel. Berlin - Hamburg przez Stendal.

Wagon ten zbudowany zosta³ w 1992 r. z ozn. 51 50 22-95 615-2 Bimz jako jeden z ostatnich wagonów dostarczonych kolejom DR przed ich zjednoczeniem z kolejami DB.

1.04.2018, Hamburg-hauptbahnhof.
Słowa kluczowe: Hamburg-hauptbahnhof Z2B Bimz Bimz546.8 Halberstadt DB_Regio 51_80_22-95_615-6 51_50_22-95_615-2
Data: 03.04.2018 22:10
Obejrzeń: 1514
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 230.2 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-HX400V
Exposure time: 0.8 sec(s)
Aperture value: F/3.2
ISO speed: 80
Date created: 01.04.2018 20:26:06
Focal length: 5.97mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

¦wietna seria zdjêæ z Hamburga Piotrze, a poza tym bardzo ciekawe egzemplarze Ci siê trafi³y.

Mam jednak pewne w±tpliwo¶ci co do pierwotnych numerów pokazanych przez Ciebie Halberstadtów - tak¿e tych kursuj±cych pod bander± Flixa.

Wagon widoczny na powy¿szym zdjêciu w oryginale z pewno¶ci± nosi³ inny numer, poniewa¿ posiada³ 11 przedzia³ów.
Podzia³ jego wnêtrza na 12 przedzia³ów (albo raczej na 5 przedzia³ów i dwie czê¶ci bezprzedzia³owe) nast±pi³ podczas przebudowy i modernizacji do standardu IR ju¿ po zjednoczeniu Niemiec, ale najprawdopodobniej jeszcze przed po³±czeniem obu zarz±dów kolejowych. Zatem trzecia grupa cyfr powinna brzmieæ 21)

Druga sprawa, której jednak nie jestem pewien, to prêdko¶æ maksymalna oryginalnych Bom'ów i Bomz'ów rodem z Halberstadt.
Wydaje mi siê, ¿e oryginalnie posiada³y dopuszczenie do V max 160 km/h, a do 200 przystosowano je dopiero po przebudowie, zatem czwarta grupa cyfr tak¿e musia³by byæ inna.
06.04.2018 14:07 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Wg moich zapisków wszystko siê zgadza:

Wagon ten zosta³ wyprodukowany w zak³adach RAW Halberstadt w 1992 r. jako jeden z wagonów serii 'Bimz 2295' zamówionych jeszcze przez koleje DR. Fabrycznie nosi³ ozn. 51 50 22-95 615-2 Bimz 2295, a na ilostan kolei DR wpisany zosta³ w dn. 23.10.1992 r. z przydzia³em do stacji Rostock Hbf.. W dn. 1.01.1994 r. zosta³ wpisany na ilostan zjednoczonych kolei DB z ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 259.0. Drobn± modernizacjê przeszed³ dopiero 4 lata pó¼niej, ¶ci¶lej 18.09.1998 r. otrzymuj±c wówczas ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 259.8. Co ciekawe, po naprawie zachowa³ tzw. barwy Interregio kolei DB. Wycofany zosta³ z planowej eksploatacji w 2002 r., jednak¿e wkrótce trafi³ do DB Regio (oddzia³ Berlin/Brandenburg), gdzie otrzyma³ ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 546.8 zachowane do czasów wspó³czesnych. Kolejne naprawy przechodzi³ odpowiednio w 2008 i 2017 r.

Na wikipedii opublikowano fabryczne zdjêcie pary wagonów tego dok³adnie typu, tak¿e mo¿na porównaæ ze stanem obecnym (rozwi±zuj±c ponadto w±tek dotycz±cy ich pierwotnej v.max.):

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Bf_Magdeburg_Hbf%2C_Bimz_DR.jpg

Oczywi¶cie ca³a ta dedukcja ma sens je¶li przyj±æ, ¿e rok 1992 by³ momentem wyprodukowania powy¿szego wagonu. Niektóre ¼ród³a podaj± bowiem, i¿ by³a to w istocie bardzo powa¿na przebudowa i modernizacja jeszcze starszych wagonów serii Bm/Bme budowanych w latach 1984-1991. Te z kolei pierwotnie wyprodukowano w ca³ej gamie odmian, jedno napiêciowych, wielo napiêciowych, na wózkach Görlitz V, Görlitz Va, lub GP200-S. Fabrycznie wagony tej rodziny na wózkach Görlitz V lub Görlitz Va mog³y poruszaæ siê z prêdko¶ci± do 140km/h, natomiast te na GP200-S mog³y kursowaæ z v.max do 160km/.h
10.04.2018 21:46 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   51 80 22-95 535-6 Bimz546.8  
 Następne zdjęcie:
51 80 22-95 668-5 Bimz546.8   

 

RSS Feed: 51 80 22-95 615-6 Bimz546.8 (Komentarze)