4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 80 22-95 615-6 Bimz546.8
51 80 22-95 615-6 Bimz546.8

            
 
 

51 80 22-95 615-6 Bimz546.8
Komentarz: Wagon osobowy 2 klasy budowy zakładów RAW Halberstadt podczas postoju na stacji Hamburg hbf. w składzie poc. DB Regio rel. Berlin - Hamburg przez Stendal.

Wagon ten zbudowany został w 1992 r. z ozn. 51 50 22-95 615-2 Bimz jako jeden z ostatnich wagonów dostarczonych kolejom DR przed ich zjednoczeniem z kolejami DB.

1.04.2018, Hamburg-hauptbahnhof.
Słowa kluczowe: Hamburg-hauptbahnhof, Z2B, Bimz, Bimz546.8, Halberstadt, DB_Regio, 51_80_22-95_615-6, 51_50_22-95_615-2
Data: 03.04.2018 21:10
Wyświetleń: 595
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 230.2 KB
Dodał: kilanziom
 

Foto mapa


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/1.25
Wartość przysłony: F/3.2
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 01.04.2018 20:26:06
Ogniskowa: 5.97mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 350
...

Świetna seria zdjęć z Hamburga Piotrze, a poza tym bardzo ciekawe egzemplarze Ci się trafiły.

Mam jednak pewne wątpliwości co do pierwotnych numerów pokazanych przez Ciebie Halberstadtów - także tych kursujących pod banderą Flixa.

Wagon widoczny na powyższym zdjęciu w oryginale z pewnością nosił inny numer, ponieważ posiadał 11 przedziałów.
Podział jego wnętrza na 12 przedziałów (albo raczej na 5 przedziałów i dwie części bezprzedziałowe) nastąpił podczas przebudowy i modernizacji do standardu IR już po zjednoczeniu Niemiec, ale najprawdopodobniej jeszcze przed połączeniem obu zarządów kolejowych. Zatem trzecia grupa cyfr powinna brzmieć 21)

Druga sprawa, której jednak nie jestem pewien, to prędkość maksymalna oryginalnych Bom'ów i Bomz'ów rodem z Halberstadt.
Wydaje mi się, że oryginalnie posiadały dopuszczenie do V max 160 km/h, a do 200 przystosowano je dopiero po przebudowie, zatem czwarta grupa cyfr także musiałby być inna.
06.04.2018 13:07 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1683
...

Wg moich zapisków wszystko się zgadza:

Wagon ten został wyprodukowany w zakładach RAW Halberstadt w 1992 r. jako jeden z wagonów serii 'Bimz 2295' zamówionych jeszcze przez koleje DR. Fabrycznie nosił ozn. 51 50 22-95 615-2 Bimz 2295, a na ilostan kolei DR wpisany został w dn. 23.10.1992 r. z przydziałem do stacji Rostock Hbf.. W dn. 1.01.1994 r. został wpisany na ilostan zjednoczonych kolei DB z ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 259.0. Drobną modernizację przeszedł dopiero 4 lata później, ściślej 18.09.1998 r. otrzymując wówczas ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 259.8. Co ciekawe, po naprawie zachował tzw. barwy Interregio kolei DB. Wycofany został z planowej eksploatacji w 2002 r., jednakże wkrótce trafił do DB Regio (oddział Berlin/Brandenburg), gdzie otrzymał ozn. 51 80 22-95 615-6 Bimz 546.8 zachowane do czasów współczesnych. Kolejne naprawy przechodził odpowiednio w 2008 i 2017 r.

Na wikipedii opublikowano fabryczne zdjęcie pary wagonów tego dokładnie typu, także można porównać ze stanem obecnym (rozwiązując ponadto wątek dotyczący ich pierwotnej v.max.):

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Bf_Magdeburg_Hbf%2C_Bimz_DR.jpg

Oczywiście cała ta dedukcja ma sens jeśli przyjąć, że rok 1992 był momentem wyprodukowania powyższego wagonu. Niektóre źródła podają bowiem, iż była to w istocie bardzo poważna przebudowa i modernizacja jeszcze starszych wagonów serii Bm/Bme budowanych w latach 1984-1991. Te z kolei pierwotnie wyprodukowano w całej gamie odmian, jedno napięciowych, wielo napięciowych, na wózkach Görlitz V, Görlitz Va, lub GP200-S. Fabrycznie wagony tej rodziny na wózkach Görlitz V lub Görlitz Va mogły poruszać się z prędkością do 140km/h, natomiast te na GP200-S mogły kursować z v.max do 160km/.h
10.04.2018 20:46 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 80 22-95 535-6 Bimz546.8  
 Następne zdjęcie:
51 80 22-95 668-5 Bimz546.8

 

c_r
c_bl c_b c_br