4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 56 82-48 027-0 BDsee
50 56 82-48 027-0 BDsee

            
 
 

50 56 82-48 027-0 BDsee
Komentarz: 22.07.2017, Turany.

Wagon pół-bagażowy typu Bautzen76 włączony w skład pociągu osobowego jadącego do Żyliny. Wagon tego typu t zielonym malowaniu można dziś traktować jako pewien rarytas.
Słowa kluczowe: Bautzen76, igrek, BDs, BDsee, pół-bagażowy
Data: 25.07.2017 20:52
Wyświetleń: 194
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 629.9 KB
Dodał: Łukasz Łacek
 

Foto mapa



Autor: Komentarz:
prof_klos
Użytkownik

Data: 31.03.2016
Komentarzy: 15
:::

Zawsze mnie zastanawiało - po co w starych wagonach (także polskich - takim jak stoi np. w Karsznicach) instalowano niekiedy przy jednym z krańców takie wypukłe szyby? Przecież chyba nie chodziło o to, aby móc się, po prostu, "wychylić" przy niesprzyjającej aurze pogodowej?
26.07.2017 19:26 Offline prof_klos
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1650
wykusik

To wypukłe okienko, lub jak kto woli wykusz w ścianie wagonu to ni mniej ni więcej stanowisko kierownika pociągu, który ma swój przedział właśnie w tym miejscu. Na kolejach Czech i Słowacji wiąże się to z faktem, iż kierownik pociągu właśnie z tego stanowiska nadzoruje odjazd. Inaczej jest w Polsce, gdzie zazwyczaj stoi on na peronie lub w otwartych drzwiach w momencie wydania sygnału do odjazdu.
27.07.2017 21:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
prof_klos
Użytkownik

Data: 31.03.2016
Komentarzy: 15
:::

O tym nie pomyślałem! Dziękuję za odpowiedź! Dotąd myślałem, że wykusik ma jakąś rolę "inspekcyjną" podczas jazdy. ;) Teraz wszelkie wątpliwości zostały rozwiane. Dzięki! :)

Ale jak to ma się do współczesnych ezt, gdzie drzwi zamykają się automatycznie, a kierownik nie ma wglądu na sytuacje wokół składu podczas odjazdu z peronów?
28.07.2017 13:33 Offline prof_klos
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 83
przedział służbowy

W Czechach kierownik pociągu może podawać sygnał do odjazdu (zgodę na odjazd) zarówno z drzwi jak i przystosowanego okna przedziału służbowego. Dla informacji ono przystosowane otwierał się całe tak że kierownik mógł się przez nie wychylić.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_BDsee454.php
Wykusz podobnie jak nadbudówka w wagonach bagażowych lub bramkartach był właśnie po to by umożliwić kierownikowi obserwacje szlaku i sygnałów. Dziś stanowisko kierownik pociągu jest raczej "tytularne" dawniej taki kierownik odpowiadał za cały pociąg (drużynę trakcyjną , konduktorów hamulcowych, konduktorów rewizyjnych, konduktorów bagażowych) a nie sprawdzał bilety.
30.07.2017 22:38 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
50 56 82-48 027-0 BDsee  
 Następne zdjęcie:
50 56 82-78 004-2 BDshmee

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 56 82-48 027-0 BDsee (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting