An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 56 82-48 027-0 BDsee - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

61 51 21-70 177-0 B11mnouz
61 51 21-70 177-0 B11mnouz
Komentarze: 2
kilanziom


50 56 82-48 027-0 BDsee
50 56 82-48 027-0 BDsee

            

50 56 82-48 027-0 BDsee
Opis: 22.07.2017, Turany.

Wagon pó³-baga¿owy typu Bautzen76 w³±czony w sk³ad poci±gu osobowego jad±cego do ¯yliny. Wagon tego typu t zielonym malowaniu mo¿na dzi¶ traktowaæ jako pewien rarytas.
Słowa kluczowe: Bautzen76 igrek BDs BDsee pó³-baga¿owy
Data: 25.07.2017 21:52
Obejrzeń: 820
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 629.9 KB
Nadesłane przez: £ukasz £acek


Autor: Komentarz:
prof_klos
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2016
Komentarze: 49
:::

Zawsze mnie zastanawia³o - po co w starych wagonach (tak¿e polskich - takim jak stoi np. w Karsznicach) instalowano niekiedy przy jednym z krañców takie wypuk³e szyby? Przecie¿ chyba nie chodzi³o o to, aby móc siê, po prostu, "wychyliæ" przy niesprzyjaj±cej aurze pogodowej?
26.07.2017 20:26 Offline prof_klos
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
wykusik

To wypuk³e okienko, lub jak kto woli wykusz w ¶cianie wagonu to ni mniej ni wiêcej stanowisko kierownika poci±gu, który ma swój przedzia³ w³a¶nie w tym miejscu. Na kolejach Czech i S³owacji wi±¿e siê to z faktem, i¿ kierownik poci±gu w³a¶nie z tego stanowiska nadzoruje odjazd. Inaczej jest w Polsce, gdzie zazwyczaj stoi on na peronie lub w otwartych drzwiach w momencie wydania sygna³u do odjazdu.
27.07.2017 22:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
prof_klos
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2016
Komentarze: 49
:::

O tym nie pomy¶la³em! Dziêkujê za odpowied¼! Dot±d my¶la³em, ¿e wykusik ma jak±¶ rolê "inspekcyjn±" podczas jazdy. ;) Teraz wszelkie w±tpliwo¶ci zosta³y rozwiane. Dziêki! :)

Ale jak to ma siê do wspó³czesnych ezt, gdzie drzwi zamykaj± siê automatycznie, a kierownik nie ma wgl±du na sytuacje wokó³ sk³adu podczas odjazdu z peronów?
28.07.2017 14:33 Offline prof_klos
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
przedzia³ s³u¿bowy

W Czechach kierownik poci±gu mo¿e podawaæ sygna³ do odjazdu (zgodê na odjazd) zarówno z drzwi jak i przystosowanego okna przedzia³u s³u¿bowego. Dla informacji ono przystosowane otwiera³ siê ca³e tak ¿e kierownik móg³ siê przez nie wychyliæ.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_BDsee454.php
Wykusz podobnie jak nadbudówka w wagonach baga¿owych lub bramkartach by³ w³a¶nie po to by umo¿liwiæ kierownikowi obserwacje szlaku i sygna³ów. Dzi¶ stanowisko kierownik poci±gu jest raczej "tytularne" dawniej taki kierownik odpowiada³ za ca³y poci±g (dru¿ynê trakcyjn± , konduktorów hamulcowych, konduktorów rewizyjnych, konduktorów baga¿owych) a nie sprawdza³ bilety.
30.07.2017 23:38 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
   50 56 82-48 027-0 BDsee  
 Następne zdjęcie:
50 56 82-48 027-0 BDsee   

 

RSS Feed: 50 56 82-48 027-0 BDsee (Komentarze)