4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
98 239 BD4yg.533
98 239 BD4yg.533

            
 
 

98 239 BD4yg.533
Komentarz: Bezprzedziałowy wagon osobowy 2 klasy z przedziałem bagażowym odstawiony na terenie muzeum DGEG przy stacji Würzburg-Zell.

Wagon ten powstał w 1959 r. w zakładach AW Neuabing jako przebudowa starszego wagonu z pocz. XX w. Na kolejach DB wagony te określano mianem "Umbauwagen".

12.05.2017, Würzburg-Zell.
Słowa kluczowe: Würzburg-Zell, Umbauwagen, Umbau-Wagen, REKO, BD4yg, BD4yg.533, DB, DGEG, 4YG
Data: 15.07.2017 10:35
Wyświetleń: 149
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 264.6 KB
Dodał: kilanziom
 

Foto mapa


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/1250
Wartość przysłony: F/3.2
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 12.05.2017 13:06:55
Ogniskowa: 6.11mm


Autor: Komentarz:
prof_klos
Użytkownik

Data: 31.03.2016
Komentarzy: 15
:::

Drzwi harmonijkowych w wagonach osobowych jeszcze nigdy nie widziałem! Ciekawa sprawa, zacna seria fotografii!
18.07.2017 14:10 Offline prof_klos
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 334
Drzwi harmonijkowe

Akurat na DB było to dość powszechne rozwiązanie, sterownicze Silberlingi też miały takie drzwi ładunkowe. Podobnie powszechnym rozwiązaniem były rolety zasłaniające przejście międzywagonowe. Nie wiem czemu miało to konkretnie służyć, ale ta praktyka występowała prawie wyłącznie na DB.
19.07.2017 21:59 Offline Preki 7396416
prof_klos
Użytkownik

Data: 31.03.2016
Komentarzy: 15
:::

Zapewne mogło chodzić o to, by w razie wyłączenia takiego wagonu z ogólnodostępności, tudzież przewozu jakiś ważniejszych rzeczy (albo poczty?) można było go skutecznie "odizolować" od reszty składu, także stojącego samotnie w peronach w oczekiwaniu na "wpięcie" w żądany skład?
Wagony bagażowe i pocztowe to ultra ciekawy temat na każdym chyba zarządzie kolei. :)
20.07.2017 20:37 Offline prof_klos
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 313
Żaluzje ...

... w drzwiach międzywagonowych na kolejach DB stosowane były oczywiście tylko dla osłonięcia początku i końca pociągu, tj. dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa i wprowadzono je bodajże w latach 60. co zapewne miało związek z uruchomieniem pierwszych pociągów planowo kursujących z prędkościami 160 - 200km/h.
Można je było spotkać jeszcze w połowie lat 90 w pociągach lokalnych z wagonami niezmodernizowanymi, jak np. Am, czy Bm.

Zapewne większość z Was nie pamięta, ale podobne rozwiązanie zastosowano w naszych Expresach Górnik i Krakus w końcówce lat 80, kiedy zaczęły one być obsługiwane pierwszymi EP09 z V max 160 km/h. Pociągi te były zestawiane z najnowszych wagonów typu 111Aw i 112Am.
Zasłonięte były wówczas pierwsze i ostatnie drzwi czołowe wagonów skrajnych pociągu, z tym że zamiast żaluzji/rolet, stosowane były klapy z blachy, mocowane do bocznych prowadnic w przejściach międzywagonowych.
Chyba było to dość kłopotliwe rozwiązanie, bo dość szybko z niego zrezygnowano - nie pamiętam, by w latach 90. coś takiego się jeszcze pojawiało, ale nie można wykluczyć takiej możliwości. Myślę, że "wagoniarze" mający wówczas większą niż ja styczność z szybkimi pociągami na PKP, mogliby coś więcej napisać.
02.08.2017 13:30 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
75 80 8813 014-4 WRge  
 Następne zdjęcie:
Reko

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 98 239 BD4yg.533 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting