An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
98 239 BD4yg.533 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

50 51 21-18 281-8 B11p
50 51 21-18 281-8 B11p
Komentarze: 1
kilanziom


98 239 BD4yg.533
98 239 BD4yg.533

            

98 239 BD4yg.533
Opis: Bezprzedzia³owy wagon osobowy 2 klasy z przedzia³em baga¿owym odstawiony na terenie muzeum DGEG przy stacji Würzburg-Zell.

Wagon ten powsta³ w 1959 r. w zak³adach AW Neuabing jako przebudowa starszego wagonu z pocz. XX w. Na kolejach DB wagony te okre¶lano mianem "Umbauwagen".

12.05.2017, Würzburg-Zell.
Słowa kluczowe: Würzburg-Zell Umbauwagen Umbau-Wagen REKO BD4yg BD4yg.533 DB DGEG 4YG
Data: 15.07.2017 11:35
Obejrzeń: 1012
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 264.6 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-HX400V
Exposure time: 1/1250 sec(s)
Aperture value: F/3.2
ISO speed: 80
Date created: 12.05.2017 13:06:55
Focal length: 6.11mm


Autor: Komentarz:
prof_klos
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2016
Komentarze: 49
:::

Drzwi harmonijkowych w wagonach osobowych jeszcze nigdy nie widzia³em! Ciekawa sprawa, zacna seria fotografii!
18.07.2017 15:10 Offline prof_klos
Preki
Użytkownik

Data zarejestrowania: 21.01.2011
Komentarze: 350
Drzwi harmonijkowe

Akurat na DB by³o to do¶æ powszechne rozwi±zanie, sterownicze Silberlingi te¿ mia³y takie drzwi ³adunkowe. Podobnie powszechnym rozwi±zaniem by³y rolety zas³aniaj±ce przej¶cie miêdzywagonowe. Nie wiem czemu mia³o to konkretnie s³u¿yæ, ale ta praktyka wystêpowa³a prawie wy³±cznie na DB.
19.07.2017 22:59 Offline Preki 7396416
prof_klos
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2016
Komentarze: 49
:::

Zapewne mog³o chodziæ o to, by w razie wy³±czenia takiego wagonu z ogólnodostêpno¶ci, tudzie¿ przewozu jaki¶ wa¿niejszych rzeczy (albo poczty?) mo¿na by³o go skutecznie "odizolowaæ" od reszty sk³adu, tak¿e stoj±cego samotnie w peronach w oczekiwaniu na "wpiêcie" w ¿±dany sk³ad?
Wagony baga¿owe i pocztowe to ultra ciekawy temat na ka¿dym chyba zarz±dzie kolei. :)
20.07.2017 21:37 Offline prof_klos
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
¯aluzje ...

... w drzwiach miêdzywagonowych na kolejach DB stosowane by³y oczywi¶cie tylko dla os³oniêcia pocz±tku i koñca poci±gu, tj. dla podniesienia poziomu bezpieczeñstwa i wprowadzono je bodaj¿e w latach 60. co zapewne mia³o zwi±zek z uruchomieniem pierwszych poci±gów planowo kursuj±cych z prêdko¶ciami 160 - 200km/h.
Mo¿na je by³o spotkaæ jeszcze w po³owie lat 90 w poci±gach lokalnych z wagonami niezmodernizowanymi, jak np. Am, czy Bm.

Zapewne wiêkszo¶æ z Was nie pamiêta, ale podobne rozwi±zanie zastosowano w naszych Expresach Górnik i Krakus w koñcówce lat 80, kiedy zaczê³y one byæ obs³ugiwane pierwszymi EP09 z V max 160 km/h. Poci±gi te by³y zestawiane z najnowszych wagonów typu 111Aw i 112Am.
Zas³oniête by³y wówczas pierwsze i ostatnie drzwi czo³owe wagonów skrajnych poci±gu, z tym ¿e zamiast ¿aluzji/rolet, stosowane by³y klapy z blachy, mocowane do bocznych prowadnic w przej¶ciach miêdzywagonowych.
Chyba by³o to do¶æ k³opotliwe rozwi±zanie, bo do¶æ szybko z niego zrezygnowano - nie pamiêtam, by w latach 90. co¶ takiego siê jeszcze pojawia³o, ale nie mo¿na wykluczyæ takiej mo¿liwo¶ci. My¶lê, ¿e "wagoniarze" maj±cy wówczas wiêksz± ni¿ ja styczno¶æ z szybkimi poci±gami na PKP, mogliby co¶ wiêcej napisaæ.
02.08.2017 14:30 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   87 446 B3yg  
 

 

RSS Feed: 98 239 BD4yg.533 (Komentarze)