An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
971 669-7 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

55 50 28-14 498-5 Bghw
55 50 28-14 498-5 Bghw
Komentarze: 0
kilanziom


971 669-7
971 669-7

            

971 669-7
Opis: 08-05-1994 Lokomotywownia Seebad Heringsdorf

Doczepny wagon sterowniczy serii 971 wraz z wagonem motorowym serii 771 nr 026-2 (ca³o¶æ produkcji VEB Waggonbau Bautzen) odstawione na terenie macierzystej lokomotywowni w oczekiwaniu zatrudnienia.
W 1994 roku sieæ linii kolejowych na wyspie Uznam obs³ugiwana by³a przez ¶wie¿o zjednoczone koleje niemieckie zmodernizowanymi zestawami szynobusów serii 771 z wagonami doczepnymi serii 971, kursuj±cymi w ró¿nych konfiguracjach. Ze wzglêdu na z³y stan torów prêdko¶æ maksymalna poci±gów nie przekracza³a 70 km/h, a linii grozi³o zamkniêcie, do którego ostatecznie na szczê¶cie nie dosz³o.
Słowa kluczowe: 971 971_669-7 DB_Regio UBB LVT VT_2.09 ferkeltaxi Uznam Usedom Seebad_Heringsdorf Niemcy Deutschland szynobus
Data: 30.03.2017 18:33
Obejrzeń: 1055
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 278.0 KB
Nadesłane przez: Bohdan Jêdrzejewski

IPTC Info
Data stworzenia: 23.03.2006

EXIF Info
Make: AgfaPhoto GmbH
Model: d-lab.2/3
Date created: 23.03.2006 14:57:28


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Co prawda nie s± to ciê¿kie lokomotywy spalinowe, ale nadal brzmi poniek±d zabawnie, ¿e z³y stan torów ograniczy³ ich prêdko¶æ do 70km/h. Zw³aszcza w kontek¶cie obowi±zuj±cego obecnie ograniczenia do 15km/h na Lipusz-Bytów czy innych tego rodzaju. He, to ¿arcik...

A ju¿ na serio, niejako zdradza to 2 wspó³istniej±ce po 1990 r. na polskiej kolei problemy: dramatycznie pogarszaj±cy siê stan techniczny wielu linii kolejowych i brak lekkiego taboru osobowego, który móg³by niektóre z nich uratowaæ od ca³kowitej likwidacji.
30.03.2017 18:40 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Oczywi¶cie - bior±c pod uwagê przypadki z naszego podwórka, informacja o ograniczeniu V max do 70km/h na z³y stan torów mo¿e dziwiæ (a nawet bawiæ), ale w Niemczech ju¿ 25 lat temu by³y nieco inne realia.
Do 1992 roku liniê obs³ugiwano klasycznymi sk³adami wagonowymi (wagony Reko serii Bghwe) z lokomotywami serii 202 (ex. BR112 DR) i wtedy prêdko¶æ maksymalna zosta³a ograniczona bodaj¿e do 40 km/h. Podniesiono j± do 70 dopiero po sprowadzeniu na tê liniê widocznych na zdjêciu pojazdów.
Trzeba tu te¿ podkre¶liæ bardzo siln± presjê na kolej niemieck± ze strony samorz±dów i mieszkañców wyspy, którzy walcz±c o utrzymanie ruchu pasa¿erskiego na tej sieci organizowali wiece, pisali petycje i anga¿owali media. Ró¿ne ulotki i wydawnictwa na ten temat mo¿na by³o znale¼æ na stacjach jeszcze w 1994 roku - w Ahlbecku nawet po polsku!
Niemcy bardzo ceni± sobie dobry transport publiczny, dlatego u nich takie inicjatywy nie s± rzadko¶ci± i wielokrotnie pomog³y uratowaæ ró¿ne zapyzia³e linie albo utworzyæ lokalne muzea czy skanseny kolei. U nas pewnie trudno by³oby zrobiæ takie pospolite ruszenie w sprawach zwi±zanych z transportem, bo jeste¶my inni, skupieni g³ównie na czubku w³asnego nosa, a osoby z inicjatyw± spo³eczn± czêsto uwa¿a siê za oszo³omów.
31.03.2017 08:00 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Sebastian
Użytkownik

Data zarejestrowania: 28.05.2012
Komentarze: 129
...

Widoczny szynobus stoi na stacji w Heringsdprfie jako eksponat.
01.04.2017 21:25 Offline Sebastian



Poprzednie zdjęcie:
   971 613-5  
 

 

RSS Feed: 971 669-7 (Komentarze)