4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
971 669-7
971 669-7

            
 
 

971 669-7
Komentarz: 08-05-1994 Lokomotywownia Seebad Heringsdorf

Doczepny wagon sterowniczy serii 971 wraz z wagonem motorowym serii 771 nr 026-2 (całość produkcji VEB Waggonbau Bautzen) odstawione na terenie macierzystej lokomotywowni w oczekiwaniu zatrudnienia.
W 1994 roku sieć linii kolejowych na wyspie Uznam obsługiwana była przez świeżo zjednoczone koleje niemieckie zmodernizowanymi zestawami szynobusów serii 771 z wagonami doczepnymi serii 971, kursującymi w różnych konfiguracjach. Ze względu na zły stan torów prędkość maksymalna pociągów nie przekraczała 70 km/h, a linii groziło zamknięcie, do którego ostatecznie na szczęście nie doszło.
Słowa kluczowe: 971, 971_669-7, DB_Regio, UBB, LVT, VT_2.09, ferkeltaxi, Uznam, Usedom, Seebad_Heringsdorf, Niemcy, Deutschland, szynobus
Data: 30.03.2017 17:33
Wyświetleń: 420
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 278.0 KB
Dodał: Bohdan Jędrzejewski

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 23.03.2006

EXIF Info
Marka: AgfaPhoto GmbH
Model: d-lab.2/3
Data wykonania: 23.03.2006 14:57:28


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1687
...

Co prawda nie są to ciężkie lokomotywy spalinowe, ale nadal brzmi poniekąd zabawnie, że zły stan torów ograniczył ich prędkość do 70km/h. Zwłaszcza w kontekście obowiązującego obecnie ograniczenia do 15km/h na Lipusz-Bytów czy innych tego rodzaju. He, to żarcik...

A już na serio, niejako zdradza to 2 współistniejące po 1990 r. na polskiej kolei problemy: dramatycznie pogarszający się stan techniczny wielu linii kolejowych i brak lekkiego taboru osobowego, który mógłby niektóre z nich uratować od całkowitej likwidacji.
30.03.2017 17:40 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
...

Oczywiście - biorąc pod uwagę przypadki z naszego podwórka, informacja o ograniczeniu V max do 70km/h na zły stan torów może dziwić (a nawet bawić), ale w Niemczech już 25 lat temu były nieco inne realia.
Do 1992 roku linię obsługiwano klasycznymi składami wagonowymi (wagony Reko serii Bghwe) z lokomotywami serii 202 (ex. BR112 DR) i wtedy prędkość maksymalna została ograniczona bodajże do 40 km/h. Podniesiono ją do 70 dopiero po sprowadzeniu na tę linię widocznych na zdjęciu pojazdów.
Trzeba tu też podkreślić bardzo silną presję na kolej niemiecką ze strony samorządów i mieszkańców wyspy, którzy walcząc o utrzymanie ruchu pasażerskiego na tej sieci organizowali wiece, pisali petycje i angażowali media. Różne ulotki i wydawnictwa na ten temat można było znaleźć na stacjach jeszcze w 1994 roku - w Ahlbecku nawet po polsku!
Niemcy bardzo cenią sobie dobry transport publiczny, dlatego u nich takie inicjatywy nie są rzadkością i wielokrotnie pomogły uratować różne zapyziałe linie albo utworzyć lokalne muzea czy skanseny kolei. U nas pewnie trudno byłoby zrobić takie pospolite ruszenie w sprawach związanych z transportem, bo jesteśmy inni, skupieni głównie na czubku własnego nosa, a osoby z inicjatywą społeczną często uważa się za oszołomów.
31.03.2017 07:00 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Sebastian
Użytkownik

Data: 28.05.2012
Komentarzy: 127
...

Widoczny szynobus stoi na stacji w Heringsdprfie jako eksponat.
01.04.2017 20:25 Offline Sebastian



Poprzednie zdjęcie:
971 613-5  
 

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 971 669-7 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting