4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 20-08 082-3 B10ou
50 51 20-08 082-3 B10ou

            
 
 

50 51 20-08 082-3 B10ou
Komentarz: 16-03-2017 st. Zielona Góra

Wagon 2 klasy, typu 111Ah w składzie pociągu TLK 86100 "Swarożyc" relacji Szczecin Gł. - Wrocław Gł. podczas postoju na świeżo wyremontowanej stacji w Zielonej Górze. Pociąg zestawiony był jedynie z trzech wagonów.

Przydział: st. mac: Szczecin;
Producent: Pafawag Wrocław - NF: 4450/1985.
Słowa kluczowe: 111A, 111Ah, igrek, dwójka, PFW, 50_51_20-08_082-3, B10ou, PKP-IC, TLK, 86100, Swarożyc, Zielona_Góra, lubuskie
Data: 28.03.2017 08:23
Wyświetleń: 344
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 238.8 KB
Dodał: Bohdan Jędrzejewski
 

Foto mapa


EXIF Info
Marka: Canon
Model: Canon EOS 60D
Czas naświetlania: 1/500
Wartość przysłony: F/16
Czułość ISO: 400
Data wykonania: 16.03.2017 11:27:50
Ogniskowa: 28mm


Autor: Komentarz:
DK
Użytkownik

Data: 15.07.2015
Komentarzy: 24
120 km/h

Czy jest jakaś przyczyna, dla której większość wagonów PKP IC typu Y jest dostosowana do prędkości 160 km/h (grupy 70 i 78), pomimo że ani prędkości szlakowe ani możliwości trakcyjne (EU07) generalnie nie wymagają tego? Czy jedynie fakt, że ich wózki 4ANc są w standardzie 'S' wystarczy do szczęścia? Czy wagony na 120 i 160km/h mają taki sam cykl przeglądów?
28.03.2017 08:41 Offline DK
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 345
V max

Nie znam dokładnie cykli przeglądowych wagonów PKP-IC, ale z tego co pamiętam, kilkanaście lat temu zdecydowano o obniżeniu prędkości maksymalnej sporej części wagonów PKP (wówczas było jedno PKP) tylko po to, by zaoszczędzić na naprawach okresowych poprzez zmniejszenie ich ilości.
Wtedy rewizje przeprowadzano zdaje się co rok (albo co 1,5 roku) dla wagonów z V max 160 km/h, natomiast po obniżeniu prędkości okresy międzynaprawcze wydłużono bodajże do 2 lub nawet 3 lat.
Obecnie są one zdaje się jeszcze dłuższe - także dla wagonów na 160 km/h (coś koło 2 lat).
Dostosowanie wagonu do wyższej prędkości pozwala na jego elastyczniejsze wykorzystywanie - zarówno w pociągach wolniejszych, jak i w tych szybszych. Pewna grupa poc. TLK obstawianych przez wagony szczecińskie na części swoich tras obsługiwana jest przez EP09 z V max 150 km/h, więc ta wyższa prędkość wagonów często jest wykorzystywana.
Wagony o V max 120 km/h mogą obsługiwać jedynie pociągi, które na żadnym fragmencie swej trasy nie rozpędzają się powyżej tej prędkości.
28.03.2017 09:16 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
50 51 20-08 076-5 B10  
 Następne zdjęcie:
50 51 20-08 093-0 Bdu

 

c_r
c_bl c_b c_br