Wagon osobowy 1 klasy typu 112Aj (b??dnie opisany jako 112Am) odstawiony w peronach stacji Gdynia-G?ówna-Osobowa chwil? po zako?czeniu biegu w sk?adzie poc. TLK "Kociewie" (Gorzów Wlkp. - Gdynia).
Do¶æ rzadki okaz Ci siê trafi³. Tych 112Aj to chyba niewiele powsta³o. One mia³y fabrycznie zabudowane ogrzewanie nawiewne, czy to efekt modernizacji podczas NG?
Ciekawe, ¿e w tym samym czasie (w 1985 roku) wyprodukowano tak¿e partiê wagonów oznaczon± typem 112Ak, która ogrzewania nawiewnego nie posiada³a.
20.03.2017 12:19
kilanziom
Go¶ć
Typ
Istotnie rzadki przypadek, a wspó³cze¶nie wrêcz bardzo rzadki. Zak³ady HCP przyznaj± siê do wyprodukowania 40 szt. w 1985 r. i nie wskazuj± jakoby ten model by³ fabrycznie wyposa¿ony w ogrzewanie nawiewne.
20.03.2017 18:41
Bohdan Jêdrzejewski
Go¶ć
...
Przejrza³em inne zdjêcia tego wagonu (na WGK s± trzy) i widzê, ¿e wagon wcale nie ma ogrzewania nawiewnego, natomiast od kilku lat kto¶ (z uporem maniaka) wypisuje na jego burcie adnotacjê, ¿e takowe ogrzewanie posiada.
Sprawa wiêc wyja¶niona.
21.03.2017 14:50
fixall
Go¶ć
Spostrze¿enie
Te¿ jedno zdjêcie tego wagonu wrzuci³em i nie zwróci³em uwagi na ten drobny szczegó³ :-)
Sokole oko :-)
I na marginesie do poprawy jest cyfra samokontroli bo chyba powinna byæ ^ a nie 5.
21.03.2017 16:14
kilanziom
Go¶ć
...
Rzeczywi¶cie, wstawi³em b³êdn± cyfrê samokontroli. W tej perspektywie by³a trochê nieczytelna na fotografii, powinno byæ 50 51 19-38 102-6 'A9ou', dziêki za sprostowanie.
Istotnie, wagon ten by³ ju¿ tematem spotkañ z autorami zdjêæ na naszej galerii,
Co ciekawe, zarówno tytu³owy wagon jak i jego s±siad z odmiany 112Ah posiadaj± przydzia³ do st.mac. Warszawa Grochów, choæ eksploatowane s± na ramieniu, które teoretycznie powinno podlegaæ pod Gdyniê.