An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1601136578
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('5bbdc2l768bv4miva6bror98v1', -1, 1601137478, 'details.php?image_id=20375', '18.208.202.194')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 88-48 016-1 WR
51 51 88-48 016-1 WR

            
 
 

51 51 88-48 016-1 WR
Komentarz: Lipiec 1988 r. / Kraków Główny Zachodni.

Skreślony z inwentarza wagon restauracyjny budowy Bautzen odstawiony na torach odstawczych stacji Kraków-Główny.

Wagon ten powstał w 1960 r. w zakładach VEB Waggonbau Bautzen i zaliczał się do 20 tego typu zbudowanych i zakupionych przez PKP. Były to bliźniacze wagony względem analogicznych, budowanych 1-2 lata wcześniej zarówno przez zakłady Bautzen jak i Görlitz dla kolei czechosłowackich.

Wagony typu Bautzen60 (bo o nich mowa) włączane były głównie w pociągi kwalifikowane, w tym międzynarodowe łączące Warszawę z Pragą i Berlinem. Z eksploatacji wycofywać je zaczęto pod koniec lat 70. XX w. Ostatnie najprawdopodobniej wycofano około 1985 r.

Wg mojej wiedzy ani jeden egzemplarz nie dotrwał niestety do czasów współczesnych.

*Autorem fotografii jest Pan Krzysztof Prądzyński (aka. Generał). Podziękowania i pozdrowienia.
Słowa kluczowe: Kraków-Główny-Zachodni, WR, Jhix, restauracyjny, gastronomiczny, Bautzen60, Generał
Data: 16.10.2016 22:36
Wyświetleń: 1250
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 180.0 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 



Autor: Komentarz:
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
Wow!

Fantastyczne zdjęcie.
Brawa dla pana KP za udostępnienie go.

Wydaje się, że wagon był już w jakimś niestandardowym malowaniu - być może przymierzany był do wykorzystania jako TG?
A czy wiadomo coś na temat jego malowania w okresie normalnej eksploatacji - kolor, opis, itp?
17.10.2016 13:51 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
...

Fabrycznie wagony te otrzymały dolną połowę pudła w kolorze granatowym, górną natomiast jasno-niebieskim. Bardzo szybko barwy te jednak zastąpiono cało-oliwkową kolorystyką pudła z szarym (a w praktyce brudnym od sadzy) dachem. Z początku na środku burty umieszczony był duży logotyp ORBIS, zastąpiony następnie logotypem WARS, flankowanym po bokach mniejszymi napisami "Wagon Restauracyjny". Numer umieszczony był pomiędzy oknami z lewej strony patrząc na bok wagonu. Uzupełnienie stanowił spodni pas informacyjny bezpośrednio nad fartuchem. Odkąd wagony zaczęto malować na oliwkowo, akcentem wyróżniającym je jako restauracyjne była także malowana na biało listwa podokienna. Od 1967 r. układ oznaczeń zmieniono na ujednolicony z przepisami UIC - na środku pudła wprowadzono 12-cyfrowe numery boczne z ozn. serii, po prawej stronie wprowadzono mniejszy logotyp WARS, po lewej natomiast napis "Wagon Restauracyjny". Uzupełnienie stanowił spodni pas informacyjny:

http://forum.modelarstwo.info/attachments/jhix-berlin-ostbahnhof-60s-jpg.345295/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/internationale-schenllz%C3%BCge-in-der-ddr-s044-jpg.273202/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/img071-jpg.228721/
17.10.2016 19:12 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Dzięki!
Już przypomniałem sobie odpowiedni wątek na forum modelarskim. :)
18.10.2016 18:37 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 50 88-40 115-0 WRg  
 Następne zdjęcie:
51 51 88-70 178-0 WRmnou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 88-48 016-1 WR (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting