An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1590918445
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('kr708limfs40luoc1p4301cs65', -1, 1590919345, 'details.php?image_id=19820', '34.231.21.83')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
52 51 70-80 030-0 WLAB10o
52 51 70-80 030-0 WLAB10o

            
 
 

52 51 70-80 030-0 WLAB10o
Komentarz: Wagon sypialny typu Görlitz77 odstawiony w peronach stacji Lębork.

Za ciekawostkę uznać można już sam fakt, że wagon tego typu nadal spotkać można w czynnej eksploatacji latem 2016 r. Od kilku lat bowiem ilostan czynnych 77-ek konsekwentnie spadał, podobnie jak ilość pociągów nocnych. Dochodzi nawet do pewnego paradoksu, gdyż z tego powodu w krzakach odstawiono sporą liczbę zmodernizowanych parę lat temu młodszych sypialnych typu Görlitz81 i Bautzen86, a widoczny na powyższym foto Görlitz77 jeździ w najlepsze.

23.07.2016, Lębork.
Słowa kluczowe: Görlitz77, igrek, sypialny, nocny, WLABd, WLABo, WLAB10o, PKPIC, PKP-IC, 52_51_70-80_030-0, WLABwxz, WARS, Lębork
Data: 30.07.2016 10:57
Wyświetleń: 1383
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 173.8 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/160
Wartość przysłony: F/3.5
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 23.07.2016 13:06:06
Ogniskowa: 8.61mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
2017 rok

Ciekawa sprawa. Otóż spółka PKP-IC wchodzi w rok 2017 z niewielką, ale wciąż zauważalną grupką wagonów typu Görlitz77 i Görlitz79. Tych pierwszych na chodzie w dn. dzisiejszym (1.01.2017) pozostało 11 szt., natomiast tych drugich 8 szt. Przypisane są do wagonowni Wrocław, Gdynia, Warszawa, Szczecin i Kraków, czyli wszystkich jakie posiadają na stanie wagony sypialne. Wg informacji ze strony przewoźnika, przewiduje się je nadal eksploatować i wykonywać kolejne naprawy rewizyjne. W tym roku w każdym razie nie zanosi się na to, by któryś z wyżej wymienionych został skreślony z powodu konieczności przeprowadzenia NG.
01.01.2017 22:11 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Wagony sypialne.

Miejmy też świadomość że w związku z wycofaniem wagonów 110Ac, w ruchu jest większa liczba klasycznych wagonów sypialnych. Gdyby nie to poza sezonem w ruchu była by garstka tych wagonów. Obecnie w dobie kursuje 38 wagonów z czego:
Warszawa 8
Gdynia 16
Kraków 8
Szczecin 4
Wrocław 2(?)
W tym zdeklasowanych kursuje 16.
Także obleciał by wszystko pewnie WLAB10ouz. I wg mnie tak to powinno wyglądać że jako wagony sypialne są wystawiane zmodernizowane WLAB10ouz bo mimo wszystko są one dużo przyjemniejsze dla pasażera tak z estetycznego punktu widzenia.
A tak na marginesie to ile tych WLAB10ouz jest?
02.01.2017 20:53 Offline fixall
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 347
.

Zatem jest gdzieś "pewniak" że pojedzie się w miarę klasycznym wozem?
02.01.2017 22:09 Offline Preki 7396416
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Mysle że się przyda.
https://m.sendspace.com/file/ka2fih
03.01.2017 15:01 Offline fixall
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Świetny materiał!
Dzięki za udostępnienie.
03.01.2017 20:49 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Jest to dostępne na stronie IC w przetargach. Pewnie to samo sprawdzał Piotr. W projekcie Umowy jest też dokładny wykaz pociągów z wagonami Bc i WL.
03.01.2017 20:52 Offline fixall
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Sypialne

Ciekawy ten spis wagonów. Dzięki niemu można ogarnąć temat wagonów sypialnych w Polsce, tzn. ile i co jeszcze zostało w posiadaniu PKP IC. Swoją drogą widzę, że kilka wagonów, które na WGK opisane są jako B86 w rzeczywistości są G81 lub G79. Dziś wieczorem jak trochę wgryzę się w numery napiszę bardziej szczegółowo.

Odpowiadając na pytanie ile jest WLAB10ouz-ów odpowiedź brzmi 40 sztuk. Te wagony powstały w Pesie i wyjechały na tory między majem a grudniem 2008 r.
04.01.2017 15:23 Offline Tomasz B.
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
WLABouz

40 sztuk? To spokojnie obskoczyli by tym wszystkie pociągi poza sezonem a w sezonie musieli by się wspomóc tymi wagonami z drzwiami odskokowo przesuwnymi na obu końcach. Z punktu widzenia pasażera są one po prostu estetyczne i wygodne.
Ale z tego co się zdążyłem zorientować to mniej więcej tak się dzieje.
04.01.2017 16:46 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Prawdę mówiąc to wagony serii 'WLAB10ouz' nie są ani trochę bardziej estetyczne / wygodne od zwyczajnych wagonów sypialnych standardu Y. Prezentują też analogiczny poziom komfortu podróży / hałasu w trakcie jazdy. Tak to widzę (i czuję) po wielokrotnym podróżowaniu wszystkimi wspomnianymi odmianami.

Z tą estetyką to powiedziałbym że jest wręcz najgorzej, bo abstrahując od tego, że wewnętrznie niczym się nie różnią od modernizowanych we wcześniejszych latach wagonów, to jeszcze producent wpakował im na siłę kilka tandetnych elementów, które znacząco pogorszyły ich całościowy odbiór (np. wyoblone otwory okienne w drzwiach czołowych, czy plastikowa zasłonka urządzeń na podwoziu). Tragizm i tandetność tych rozwiązań mogą z powodzeniem konkurować z czołami pierwszych modernizacji zespołów EN57, "nowymi" plastikowymi ścianami czołowymi w Autosanach H9, czy "nowymi" pudłami pudrowanych tramwajów typu Konstal 105N. Efekt jest mniej więcej taki jakby w Fiacie 125p wyrwać maskę wraz z osłoną chłodnicy, a na ich miejscu przykleić na taśmę klejącą maskę i osłonę z Fiata Cinquecento.

Jestem wrogiem tego typu tandetyzacji i uważam wagony serii 'WLAB10ouz' za najgorszą dotychczasową modernizację sypialnych igreków, tym bardziej, że (w przeciwieństwie do modernizowanych kilka lat później wagonów typu 308A) nie podniesiono standardu podróży / estetyki wnętrz / warunków akustycznych.
04.01.2017 18:17 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Zestawienie WLAB10ouz

Może się komuś przyda, może nie - potraktujcie jako ciekawostkę. W spisie uwzględniłem numer wagonu nadany po modernizacji, datę naprawy głównej, stację macierzystą po naprawie (i jeśli uległa zmianie na chwilę obecną podałem aktualną) oraz typ wagonu, który został użyty do przebudowy.

WLAB10ouz – wagony sypialne zmodernizowane w 2008r. - PESA Bydgoszcz
52 51 70-70 014-6 / NG. 13-05-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 015-3 / NG. 14-05-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 016-1 / NG. 13-05-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 017-9 / NG. 14-05-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 018-7 / NG. 15-05-2008 / stacja mac. Kraków /G81
52 51 70-70 019-5 / NG. 15-05-2008 / stacja mac. Kraków /G79
52 51 70-70 020-3 / NG. 11-06-2008 / stacja mac. Kraków /B86
52 51 70-70 021-1 / NG. 18-06-2008 / stacja mac. W-wa Grochów->Wrocław /G81
52 51 70-70 022-9 / NG. 19-06-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 023-7 / NG. 19-06-2008 / stacja mac. Gdynia /G81
52 51 70-70 024-5 / NG. 27-06-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 025-2 / NG. 09-07-2008 / stacja mac. Kraków /G81
52 51 70-70 026-0 /NG. 14-08-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 027-8 / NG. 27-06-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 028-6 / NG. 31-07-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 029-4 / NG. 19-06-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 030-2 / NG. 05-07-2008 / stacja mac. Kraków /G81
52 51 70-70 031-0 / NG. 18-07-2008 / stacja mac. Wrocław->Kraków /G81
52 51 70-70 032-8 / NG. 18-07-2008 / stacja mac. Wrocław->Kraków /G81
52 51 70-70 033-6 / NG. 25-07-2008 / stacja mac. Wrocław->Krakow /G81
52 51 70-70 034-4 / NG. 19-08-2008 / stacja mac. W-wa Grochów/B86
52 51 70-70 035-1 / NG. 26-09-2008 / stacja mac. Wrocław->Kraków /G81
52 51 70-70 036-9 / NG. 31-08-2008 / stacja mac. Wrocław->Kraków /G81
52 51 70-70 037-7 / NG. 26-09-2008 / stacja mac. Kraków /G81
52 51 70-70 038-5 / NG. 31-08-2008 / stacja mac. Wrocław->Kraków /G81
52 51 70-70 039-3 / NG. 14-08-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 040-1 / NG. 05-09-2008 / stacja mac. Szczecin /G79
52 51 70-70 041-9 / NG. 26-09-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 042-7 / NG. 22-10-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 043-5 / NG. 10-10-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 044-3 / NG. 29-09-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 045-0 / NG. 22-10-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 046-8 / NG. 31-10-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 047-6 / NG. 31-10-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 048-4 / NG. 13-11-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 049-2 / NG. 21-11-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 050-0 / NG. 21-11-2008 / stacja mac. Szczecin /G81
52 51 70-70 051-8 / NG. 12-12-2008 / stacja mac. Szczecin /G77
52 51 70-70 052-6 / NG. 15-12-2008 / stacja mac. Kraków /G81
52 51 70-70 053-4 / NG. 19-12-2008 / stacja mac. Kraków /B86
04.01.2017 18:59 Offline Tomasz B.
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Nie mogę się z Tobą Piotrze zgodzić. Pamiętaj, że z racji wykształcenia inaczej postrzegasz estetykę niż statystyczny podróżny.
Myślę że 95% ludzi codziennie dojeżdżających KM inaczej postrzega najbardziej klasycznego kibla niż kibla po ostatniej modernizacji jakkolwiek byłby on tandetnie i "plastikowo" zmodernizowany. I choć kultura jazdy jest podobna to dla tego statystycznego pasażera jadącego codziennie do pracy ten turboklop to naprawdę bardzo wygodny i estetyczny pojazd bo:
- nie wieje przez zamknięte okna
- nie jest jak w saunie od grzejników;
- siedzenia są ciut wygodniejsze niż te fullpastik
a niektórzy to ci w ogóle powiedzą że to nowe pociągi. W efekcie kolej jest lepiej postrzegana.

To samo jest moim zdaniem z tym WLABouzem.
Są szczelniejsze okna, drzwi odskokowo - przesuwne, miła dla oka tapicerka i laminaty, wykładziny, rolety,toalety z zamkniętym systemem etc. Te durne fartuchy i drzwi czołowe też dodają im nowocześniejszego wyglądu (to subiektywizm ale tak widzą to ludzie). I o taką estetykę mi chodzi bo to widzi podróżny i to jest dla niego wg mnie bardzo istotne. Owszem wszystko jest zniweczone tymi wózkami ale jeśli postawisz przed podróżnym jakiegoś G77 i zmodernizowanego WLABouza to on wybierze tego drugiego i jestem co do tego absolutnie przekonany.
Jechałem jakiś czas temu albo G77 albo 79. Jak opuściłem roletę to mi się rzygać chciało bo była tak brudna że były tam chyba wszystkie choroby świata. Do tego zatęchła i już nie modna tapicerka, czerwone brudne i zatęchłe dywany ze starym napisem WARS, nieszczelne okna etc.
Takie coś po prostu odstrasza.
04.01.2017 19:25 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Ja jechałem czymś takim. Przy czym ten na zdjęciu jest czysty.
http://www.garnek.pl/bialy65/28247568/wnetrze-wagonu-sypialnego-typu
https://paul-bialy.flog.pl/wpis/9186795/wnetrze-wagonu-sypialnego-typu-wl-gorl8230#w

Rozmawiamy o gustach więc i Ty i ja mamy rację.
04.01.2017 19:38 Offline fixall
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Sypialne - ilostan ogólny

Tak sobie liczę te sypialne i doliczyłem się 126 sztuk. 1 stycznia Intercity posiadało 146 takich wagonów. Analizując tabelkę przetargową ze strony IC i własne zapiski wychodzi mi takie coś:

Sprawne (ogólnie w 2017r.):
- 52 wagony G81
- 29 wagonów B86
- 11 wagonów G77
- 8 wagonów G79
- 10 wagonów 305A
- 10 wagonów 308A
Odstawione:
- 4 wagony 306A (Kraków)
- 2 wagony G77 (Wrocław - grupa złomowa, nr 70-80 049-0 oraz 70-80 005-2)

Łącznie daje to 126 sztuk. Macie jakieś pomysły na pozostałą 20 tzn. jakiego są typu i gdzie odstawione?
04.01.2017 19:50 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Moje wykształcenie nie ma nic do rzeczy, podobnie jak opinie statystycznego pasażera dot. turboklopa kiedy tematem są modernizacje wagonów sypialnych.

Nie widzę sensu polemiki z opiniami w rodzaju "wszyscy wybiorą" albo "jestem przekonany co oni myślą", gdyż jest to Twój osobisty pogląd i nie stanowi on przekonującego argumentu co myśli/widzi/czuje statystyczny podróżny. Część z nich myśli podobnie, część dokładnie inaczej.

Natomiast pewne fakty pozostają faktami niezależnie od osobistych opinii.

-Wszystkie wagony sypialne standardu Y (oprócz 308A) eksploatowane przez PKP-IC posiadają dokładnie ten sam typ okien, nie ma więc mowy o lepszej/gorszej szczelności jeżeli spełnione jest podstawowe kryterium prawidłowo przeprowadzanej konserwacji czy napraw. Niechlujstwo konserwacji nie czyni danej odmiany lepszą, równie dobrze źle przeprowadzona konserwacja okien w odmianie 'WLAB10ouz' może skutkować nieszczelnością i o ile wiem zdarzały się też takie przypadki.

-Jeździłem swego czasu sporo pociągami nocnymi do Jeleniej Góry / Pragi / Budapesztu. Przejechałem się kilkudziesięcioma różnego typu sypialnymi igrekami prod. NRD we flocie PKP-IC i nie widziałem różnic w standardzie wykończenia o jakich mówisz. Większość wykończona jest na jedną modłę i zaryzykowałbym powiedzieć że bardzo dobrze utrzymana, a na pewno znacznie lepiej niż odpowiadające im wiekiem wagony przedziałowe. Ta równość standardów w żaden sposób nie przekłada się na "lepszość" odmiany 'WLAB10ouz' względem innych. Prawdopodobnie trafiłeś na któryś ze starszych wagonów, które NG przeszły około 2001 r. i tam rzeczywiście widoczny może być wyższy stopień wyeksploatowania.

-Drzwi w wagonach sypialnych otwiera konwojent, więc podróżnego nie dotyczy fakt czy są odskokowo-przesuwne, czy skrzydłowo-obrotowe. Można założyć, że podróżny jedzie wagonem sypialnym po to żeby dotrzeć względnie miło, spokojnie i bezpiecznie do celu i raczej nie jest inspektorem UE którego główną bolączką jest oceniać dizajn drzwi, takie rzeczy zauważy może podróżny-miłośnik kolei.

I tak dalej i tak dalej... Wózki pozostawiono typu KWZ-CNII, komfort podróży nie różni się więc od innych sypialnych igreków (oprócz 308A). Klimatyzacji nie wprowadzono, więc komfort termiczny jest dokładnie taki sam jak w innych sypialnych igrekach (oprócz 308A). Nie zauważyłem, by pościel/dywaniki/ściany w poszczególnych odmianach były lepiej/gorzej utrzymane, nie zauważyłem też specjalnego brudu w żadnej z odmian ani wytartej tapicerki (tam zresztą nie ma tapicerki, są materace na leżankach).

Sumując, Twój pogląd o wyższości wagonów 'WLAB10ouz' nad pozostałymi sypialnymi igrekami nie jest zbyt przekonujący, jest natomiast w pełni usprawiedliwionym osobistym punktem widzenia. Piętą achillesową odmiany 'WLAB10ouz' niestety pozostaje katastrofalna, chaotyczna i nie przemyślana estetyka wywołująca nieprzyjemne wrażenie optyczne (nie trzeba być architektem żeby to raziło i mogę to kiedyś wyjaśnić jak będę miał chwilę czasu). Nie należy też zakładać, że każdy użytkownik kolei to idiota nie odróżniający czekolady od gówna, bo tak nie jest. Społeczeństwo jest zróżnicowane i nie brakuje ludzi, którzy dobrze widzą tandetność pewnych zagrań.
04.01.2017 19:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Nie mam zamiaru prowadzić tutaj dyskusji podobnej do tej o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą bo to do niczego nie doprowadzi. Ale odniosę się do faktów które przedstawiłeś.

OKNA
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem że to są takie same okna bo nie są. te z WLABouz mają zupełnie inną konstrukcję niże te starsze. Może i typ jest ten sam ale w tych nowszych jest znacznie więcej uszczelek gumowych.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201102/19-PKP_IC_WLABouz-52_51_70_70_019_5-foto22.jpg
https://paul-bialy.flog.pl/wpis/9186795/wnetrze-wagonu-sypialnego-typu-wl-gorl8230#w

WNĘTRZE
Osobiście jechałem wagonami nie dość że o różnej kolorystyce której jest mnóstwo to i o różnej aranżacji wnętrza.
W jednym szafa była obok drzwi a obok umywalki było dodatkowe rozkładane siedzenie. A w innym obok umywalki była szafa.
http://imgur.com/XzNLxn2
http://imgur.com/QsK4SOL
http://imgur.com/MUeGzA0

Dziwię się też że nie zauważasz różnicy między sraniem na tory a robieniem tego w bardziej cywilizowanych warunkach.

DRZWI
W przypadku drzwi łamanych masz 2 stopnie a w przypadku odskokowo - przesuwnych jest dodatkowy stopień a nie wszędzie są wysokie perony. Dodatkowo wejście w WLABouz jest nieznacznie szersze bo nie zawężają go "złamane" drzwi.

Ja nie mam zamiaru rozdzierać koszuli w obronie wagonu WLABouz napisałem tylko swoje subiektywne zdanie na podstawie mojego dotychczasowego doświadczenia z wagonami sypialnymi. I tyle.

Ale pamiętaj że to co Ty napisałeś w ostatnim komentarzu jest tak samo subiektywne jak to co napisałem ja.

Myślę ze temat wyczerpaliśmy.
04.01.2017 21:44 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Nie masz zamiaru, ale w najlepsze kontynuujesz - z nieuzasadnioną, za to całkiem czytelną irytacją.

Tym razem jest trochę lepiej, gdyż oprócz prywatnych opinii, pojawiło się też kilka celnych rzeczowych argumentów - ale to nadal nie wskazuje wyższości odmiany 'WLAB10ouz' nad pozostałymi (a od tego się zaczęło + Twoja sugestia że należy nimi zastąpić wszystkie inne sypialne igreki).

Do meritum:

Zdjęcia które podlinkowałeś nie wiele wnoszą do tematu, nie wiadomo jakiego typu są to wagony (może chociaż numery boczne?), jak są wyposażone i w jakim roku wykonano fotografie. Spójrzmy zatem na jakieś poważniejsze materiały:

http://wstaw.org/m/2017/01/04/a.JPG
Wagon sypialny 52 51 70-80 319-7 'WLAB10ou' typu Bautzen86 (NG Pesa 2006 r.), jesień 2012 r. Stan nienaganny, nie widziałem ani nie odczułem żadnych ułomności o jakich opowiadasz. Ten egzemplarz posiada drzwi odskokowo-przesuwne na obu końcach, podobnie jak kilkadziesiąt innych z tej odmiany modernizacji w ramach NG.

http://wstaw.org/m/2017/01/04/b.jpg
Wagon sypialny 52 51 70-80 345-2 'WLAB10ou' typu Bautzen86 (NG Pesa 2007 r.), zima 2013 r. Stan nienaganny, nie stwierdzono brudu, nieszczelnych okien ani kłopotów z wysiadaniem przez obrotowo-skrzydłowe drzwi z 2 walizami i plecakiem.

http://wstaw.org/m/2017/01/04/c.jpg
Wagon sypialny 52 51 70-80 233-0 'WLAB10ou' typu Görlitz81 (NG Pesa 2007 r.), lato 2016 r. Stan bez zarzutu, podobnie jak w 2 poprzednich wc w układzie zamkniętym, drzwi obrotowo-skrzydłowe, konwojent otwierał drzwi, podawał bagaże, nawet ładnie pachniał.

Zajmuje to trochę czasu, więc ograniczę się do 3 przykładów, które wystarczą jednak jako obiektywny dowód, iż taki ujednolicony standard przy niezgorszym zadbaniu i stanie wyposażenia nie jest li tylko cechą wagonów w odmianie 'WLAB10ouz'. Analogicznym stanem charakteryzuje się kilkadziesiąt wagonów innych odmian modernizacyjnych w tym m.in. te 3, których zdjęcia załączyłem powyżej. Sugerowanie ich wycofania / zastąpienia w całości odmianą 'WLAB10ouz' (2 od góry wpis w wątku) wydaje się w tym kontekście delikatnie mówiąc niezbyt przemyślane i wprost wołające o krytyczny komentarz który pozwoliłem sobie napisać ze znacznym opóźnieniem (dopiero po powtórnym podkreśleniu w 8 od góry komentarzu wyższości odmiany 'WLAB10ouz' nad pozostałymi).

Uważam że temat przedstawiłem rzetelnie, konstruktywnie, merytorycznie i uczciwie unikając generalizacji, uproszczeń, sugestii i irytacji (obecnych w Twoich wypowiedziach). Tak więc nie widzę też żadnego podobieństwa w "subiektywności" naszego odmiennego punktu widzenia.
04.01.2017 23:23 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Dajmy spokój. Wyraziłem swoje zdanie i koniec kropka. To nie była prawda objawiona.

Ale mała uwaga. Na poniżyszym zdjęciu to chyba jednak prycza z 305A? ;-)
05.01.2017 09:18 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

http://wstaw.org/m/2017/01/04/b.jpg
05.01.2017 09:25 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Nie, to dolna leżanka z wagonu 52 51 70-80 345-2. Spotkałem się z takimi parę lat temu także w wagonach z wysokimi numerami bocznymi (te nietypowe moderny), około # 410.
05.01.2017 10:09 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Ale się chłopaki nastroszyliście :)

Ja też mam pewne doświadczenia z podróży wagonami sypialnymi różnych typów i także nie uważam, by WLABouz oferowały jakiś znacząco wyższy komfort podróży - przede wszystkim ze względu na pozostawienie w nich starych wózków.
Łóżka we wszystkich wagonach moim zdaniem są porównywalnie wygodne.
Zgodzę się natomiast z fixall'em, że wnętrza WLABouz są bardziej estetyczne, albo raczej nowoczesne, niż starszych wagonów z laminatami drewnopodobnymi. Ale jak już kilanziom zauważył, takie zmodernizowane wnętrza mają nie tylko WLABouz z 2008 roku, ale także wcześniej wykonywane modernizacje, tj. te po około 2002 roku.
Nie podoba mi się natomiast moda na instalowanie fartuchów w wagonach standardu Y, gdyż zaburzają one proporcje wagonów, nie wnosząc przy tym niczego, co poprawiałoby parametry użytkowe, czy eksploatacyjne wagonów.
Nie podobają mi się także małe, owalne okienka montowane w drzwiach czołowych modernizowanych igreków, bo dla mnie są zbyt nisko osadzone bym mógł swobodnie patrzeć na szlak podczas jazdy, nie zginając się przy tym, a np. dla mojego syna są za wysoko (póki co). Okna te są po prostu za małe.
Podobnie nie podoba mi się zmniejszanie powierzchni okien bocznych w modernizowanych wagonach, ale to akurat nie dotyczy wagonów sypialnych, bo np. 308A jakimś cudem dostały okna normalnej wielkości, tylko raczej 140, 141A, itd.


Wracając do sypialnych igreków - za dobre posunięcie w przypadku WLABouz uważam usunięcie pary drzwi na jednym końcu wagonu, bo dzięki temu w wagonie jest trochę ciszej oraz moim zdaniem, minimalnie - ale jednak, poprawiła się ich termika. Poza tym drzwi odskokowo-przesuwne także są szczelniejsze niż te łamane i bezdyskusyjnie wygodniejsze od nich podczas wsiadania i wysiadania - bez względu na to czy asystuje nam steward.
Co do okien - zgadzam się z fixall'em. Oryginalnie wszystkie wagony miały okna rodem z NRD. Później podczas napraw głównych - w zależności od tego, kiedy taka naprawa miała miejsce, montowano okna produkcji polskiej - w G77 i G79 głównie typu odpowiadającego oknom fabrycznie montowanym przez HCP w wagonach 140 i 141A, a już w modernizacjach po 2002 roku nowocześniejsze okna z Growagu, które w porównaniu z ich poprzednikami faktycznie wyróżniają się wyższą szczelnością, estetyką wykonania i kulturą obsługi.

Podsumowując przydługi wywód - osobiście nie mam oporów przed jazdą wagonem starszego typu, ze starymi, drewnopodobnymi laminatami. Wagony sypialne - nawet te najstarsze, dzięki temu, że zawsze obsługiwane są przez stewarda zwykle są dobrze utrzymane i czyste. Różnice w komforcie podróży pomiędzy nimi dostrzegam głównie w toaletach. W tych starszych zwykle jednak coś tam śmierdzi i widać ich wyeksploatowanie.

Wracając do listy wagonów WLAB i Bc udostępnionej przez fixall'a, dziwi mnie niekompetencja i niewiedza właściciela wagonów co do stanu wymienionego tam taboru. Bo jak inaczej nazwać opisywanie wagonów typu 134Ab i 134Ac, czy dyskutowanych tutaj WLABouz mianem niezmodernizowanych?

Jeśli chodzi o listę wagonów WLABouz przedstawioną przez Tomasza B. też zastanawiam się, na ile podane typy wagonów (mam na myśli te pojedyncze przypadki G77, G79 i B86) odpowiadają rzeczywistości, bo jak wiadomo PKP-IC bardzo często błędnie opisują typ danego wagonu.
Tu mam więc do Tomasza pytanie - czy korzystałeś z danych PKP-IC (tj. tych które oni mają w swoich tabelkach typów wagonów), czy może to Twoje własne analizy na podstawie pierwotnych numerów wagonów?
Moje wątpliwości wynikają z tego, że wg ogólnie dostępnych informacji wszystkie WLABouz to G81.
05.01.2017 12:18 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Chyba jednak 305A :-) to jest to samo zdjecie.
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=20425
05.01.2017 13:03 Offline fixall
DK
Użytkownik

Data: 15.07.2015
Komentarzy: 26
Uwagi do zestawienia

Görlitz81 52 51 70-70 026-0 WLAB10ouz widziany 11.12.2016 z przydziałem W-WA GROCHÓW

52 51 70-70 051-8 według PKP IC to Görlitz77 (jedyny z WLAB10nouz-ów), trzeba zatem poprawić opis zdjęcia http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14344
05.01.2017 13:36 Offline DK
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

@DK:
Ale pojawia się pytanie - czy to faktycznie zmodernizowany G77, czy jednak G81, tyle tylko, że błędnie opisany przez PKP-IC jako G77?
Stąd też moje pytanie do Tomasza B. dwa posty wyżej.
05.01.2017 14:43 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
foto

Rzeczywiście, teraz widzę, że wsadziłem tam jedno błędne zdjęcie. Prawidłowym powinno być to:

http://wstaw.org/m/2017/01/05/d.JPG

Mimo tego błędu na zestawieniu wyżej znajduje się też właściwa fota z leżanką wagonu 52 51 70-80 345-2 'WLAB10ou' (o której wspominałem w odniesieniu do wagonów z numerami 409-411), dolne prawe zdjęcie,

http://wstaw.org/m/2017/01/04/b.jpg
05.01.2017 19:48 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Typy wagonów

W tym zestawieniu zamieściłem typy podane ostatnio przez IC. Modernizacja objęła głównie wagony G81, ale trafiło się kilka z innych roczników. Tylko nie wiadomo czy typy są odpowiednio dobrane.

Zauważyłem też, że wagony różnią się położeniem tej mniejszej lampki (nie wiem jak ona się fachowo zwie) i tak jedne wagony mają ją poniżej czerwonej lampy końcowej inne obok. Czy to jest cecha pozwalająca na odróżnienie wagonów Gxx OD b86?
05.01.2017 21:02 Offline Tomasz B.
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Głupoty

Swoją drogą jeśli wierzyć internetom to wagon 70-70 053-4 ma w środku taką tabliczkę:

http://blogtransportowy.blox.pl/resource/DSC09278z_dw.jpg

Modernizacja w 2000 roku, wagon typu G79, a PIC opisuje go jako B86 i jak wiadomo WLAB10ouz modernizowany był 8 lat później.
05.01.2017 21:20 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
Sygnal Tb2

Masz na myśli lampy sygnałowe tzw. sygnału Tb2?

Szukałem kiedyś zależności między ich układem a typem wagonu, ale nie udało mi się takowej ustalić. Przykładowo wagon 52 51 70-80 292-6 'WLAB10ou' posiada obecnie lampy sygnałowe Tb2 po wewnętrznej stronie górnych czerwonych lamp sygnałowych. Analogiczne rozwiązanie znajdziemy w wagonie 52 51 70-80 241-7 'WLAB10o' (obecnie już skreślonym), natomiast w wagonie 52 51 70-80 225-6 'WLAB10o' lampy sygnałowe Tb2 znajdują się poniżej górnych czerwonych lamp sygnałowych. Wszystkie 3 wspomniane wagony zaliczają się do typu Görlitz81. Lampy Tb2 poniżej czerwonych znajdziemy też m.in. w wagonie 52 51 70-80 127-4 'WLAB10o' (Görlitz79), czy 52 51 70-80 358-5 'WLAB10ou' (Bautzen86). Z kolei w wagonie 52 51 70-80 356-9 'WLAB10o' (Bautzen86) lampy Tb2 znajdują się po wewnętrznej względem czerwonych sygnałowych.

Pomysł wiązania układu lamp Tb2 z zakładem wykonującym naprawy również nie bardzo klei się kupy, gdyż w wagonach serii 'WLAB10ouz' spotkamy oba układy, a jeśli się nie mylę wszystkie te wagony przeszły NG + modernizację w zakładach PESA.
05.01.2017 21:22 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
:-/

Tak, o te niebieskie chodziło i faktycznie różnie są umieszczone nawet na tym samym typie. Już myślałem, że będzie to jakiś punkt odniesienia, a tu d...., Widocznie jaki trafił wagon do PESY tak zostawało po modernizacji. Pamiętam tylko, że był to przetarg ogłoszony jeszcze w 2006 roku, w połowie 2007 było rozstrzygnięcie, a 2008 rok to czas samej modernizacji tych wagonów. Nie było chyba wyszczególnionych typów śpiochów, które pójdą do przeróbki tylko to, że należy przeprowadzić NG wagonów sypialnych i po tej naprawie wszystkie mają nadawać się do komunikacji międzynarodowej.
05.01.2017 21:43 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
Lampy sygnału Tb2

Tu mam ciekawe zdjęcie w tym temacie. Wykonałem je w Bydgoszczy latem 2008 r.

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=9039

Także... rządziły tym jakieś inne powody.
05.01.2017 21:59 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Początkowo pomyślałem, że powodem umieszczenia jednej lampy pod drugą są drzwi (np. upchany jest tam jakiś mechanizm, sterownik itp itd ) ..., ale szybko znalazłem odpowiedź: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=11189&mode=search ... niekoniecznie! ;-(
05.01.2017 22:11 Offline Tomasz B.
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

A może odbywa się to na zasadzie gdzie się wytnie tam jest? W przypadku Pesy to nie pierwszy taki przypadek. Np. nie wiedzieć czemu mamy 2 różne zakończenia pudeł przy drzwiach wejściowych w wagonach ex XB. Co ciekawe wszystkie były robione w tym samym czasie. Także może tam nikt po prostu nie zwraca na to uwagi?
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=18700
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=17688
05.01.2017 22:12 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
52 51 70-80 030-0 WLAB10o  
 Następne zdjęcie:
52 51 70-80 031-2 WLAB10o

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 52 51 70-80 030-0 WLAB10o (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting