Opis: |
Zakup znacznej ilo?ci wagonów osobowych standardu Z1 od kolei austriackich w latach 2014-2015 przyczyni? si? do licznych dalszych zmian i przekszta?ce? w wykorzystaniu starszego parku wagonowego posiadanego przez koleje ÈD. Przyk?adowo spora liczba starych igreków budowy Bautzen skierowana zosta?a do kasacji, podczas gdy spotykane dot?d wy??cznie w ekspresach i poci?gach IC zmodernizowane wagony budowy Raba Gyõr pojawiaæ si? zacz??y m.in. w poci?gach pospiesznych o mniejszym zasi?gu.
I tak po ostatniej zmianie rozk?adu jazdy w Trutnovie spotkaæ mo?na tak?e te nowoczesne wagony. W tym wypadku wagon 61 54 20-70 032-5 Bpee.237, zbudowany w 1967 roku jako przedzia?owy 2 klasy 51 54 20-80 558-9 Ba, pó?niejszy 50 54 20-80 558-0 B, zmodernizowany w 1996 roku jako bezprzedzia?owy 51 54 20-70 032-7 Bpee, nast?pnie uzupe?niony o klimatyzacj? jako 61 54 20-70 032-5 'Bpee.242'. Jego aktualny numer i oznaczenie to efekt kolejnej drobnej modernizacji polegaj?cej na zabudowie systemu identyfikacji wizualnej i mo?liwo?ci oznaczenia rezerwacji poszczególnych miejsc.
Tu w sk?adzie poc. pospiesznego rel. Trutnov-Praha na stacji pocz?tkowej.
20.03.2016, Trutnov. |