An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1593841621
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('5108o797nn6j8kq78egpji0or5', -1, 1593842521, 'details.php?image_id=18465', '35.168.111.204')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 20-10 015-9 Bdn
50 51 20-10 015-9 Bdn

            
 
 

50 51 20-10 015-9 Bdn
Komentarz: 05-01-2002 - st. Gdynia Postojowa - Wagonownia Gdynia Leszczynki

Gdyński wagon typu Görlitz78, świeżo przenumerowany w związku z obniżeniem prędkości maksymalnej.
Do niedawna wagon nosił numer 51 51 20-40 221-6, który łatwo dało się odczytać spod niechlujnie naniesionego nowego numeru. Niestety nie wiem jaki był oryginalny numer wagonu - może koledzy mający dostęp do wykazów numerycznych wagonów pomogą?
Wagon na zdjęciu jest jeszcze w stanie oryginalnym, tj. przed NG - posiada m.in. ogrzewanie nawiewne, charakterystyczne duże wywietrzniki na dachu nad korytarzem oraz niemiecką prądnicę na drugim wózku, czyli atrybuty, których większość innych wagonów tego typu do tego czasu pozbawiono podczas napraw przeprowadzanych w ZNTK Bydgoszcz.

Nie wiem czy tytułowy wagon kiedykolwiek został skierowany do NG i mam co do tego wątpliwości, gdyż inne Görlitze były wtedy już od około 2-3 lat po takich naprawach.

Na początku obecnego stulecia PKP borykały się z poważnymi problemami finansowymi. Chcąc ograniczyć koszty utrzymania wagonów pasażerskich przeprowadzono wówczas masowe przenumerowania wagonów z jednoczesnym ograniczeniem ich prędkości maksymalnej do 120 km/h, co w myśl ówcześnie obowiązujących przepisów dotyczących utrzymania taboru wagonowego pozwalało na wydłużenie okresu międzynaprawczego z 12 do 18 (lub nawet do 24) miesięcy. Wagony o prędkości maksymalnej wyższej niż 120 km/h musiały wtedy przechodzić rewizje co 12 miesięcy.
Słowa kluczowe: Görlitz78, igrek, dwójka, YB, 50_51_20-10_015-9, 51_51_20-40_221-6, Bdn, PKP, Gdynia, Gdynia_Postojowa, GP, Wagonownia, Leszczynki, pomorskie
Data: 09.03.2016 21:14
Wyświetleń: 1487
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 284.3 KB
Dodał: Bohdan Jędrzejewski

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 05.01.2002
Byline: " B. Jędrzejewski " <bjedrzejewski@poczta.onet.pl>
Informacje o prawach autorskich ZastrzeĹźone

EXIF Info
Data wykonania: 05.01.2002 16:27:24


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Bardzo fajne zdjęcie. Dobrze widać wiele detali charakterystycznych dla pierwowzoru - drzwi czołowe, kratka ogrzewania nawiewnego, wywiewki od korytarza na dachu.

Uwagę zwraca również wózek 25An pod wagonem 113A na torze obok.

*I co? Udało się znaleźć potwierdzenie dot. ZNTK Bydgoszcz?
09.03.2016 21:18 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Zrobiłem remanent w negatywach i znalazłem sporo ciekawych ujęć sprzed lat, ale nie mogę powiedzieć, że znalazłem potwierdzenie albo zaprzeczenie tezy, że NG Görlitzów wykonywały ZNTK Bydgoszcz, bo na zdjęciach stosownych napisów nie widać.
Wrzucę jeszcze zdjęcie wózka tego wagonu, wyposażonego w oryginalną niemiecką prądnicę, którą podczas napraw głównych zamieniano na klasyczną polską, znaną z polskich igreków.
09.03.2016 23:27 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Kolego wrzucaj wszystko co masz :-)
10.03.2016 05:46 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
50 51 20-08 752-1 B10ou  
 Następne zdjęcie:
50 51 84-70 000-1 Bdrmnu

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 20-10 015-9 Bdn (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting