4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 88-70 096-5 WRo
50 51 88-70 096-5 WRo

            
 
 

50 51 88-70 096-5 WRo
Komentarz: 04.02.2016, Lublin
Wagon barowy odstawiony na torach postojowych stacji Lublin.
St. mac: Warszawa Grochów
Słowa kluczowe: 113A, igrek, bar, barowy, knajpa, WRo, PKP_IC, Lublin
Data: 06.02.2016 15:17
Wyświetleń: 810
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 596.0 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 04.02.2016

EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7100
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/8
Czułość ISO: 640
Data wykonania: 04.02.2016 11:47:23
Ogniskowa: 30mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
113A

Czy ktoś się orientuje w którym roku rozpoczęto przebudowę tych wagonów likwidując w nich przedziały?
Na pewno w czerwcu 1990 istniał gdyński wagon Bar Video o numerze 51 51 85-80 039-5 BRd który kursował w Kaszubie i miał oliwkowo kremowe malowanie.
22.02.2016 04:22 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1687
...

Mam kiepską pamięć do nowszego taboru, ale kiedyś rozmawialiśmy o tym z Etmanem i coś mi się kojarzy, że to właśnie około 1988 zaczęto robić im tą trepanację i przeróbki na 'bary'. Możliwe że odrobinę wcześniej nawet... np. 1985.
23.02.2016 03:12 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
113A

Oj chyba nieco później.
W swoim kajeciku w latach 1988-1989 odnotowałem naprawy rewizyjne 12 gdyńskich wagonów typu 113A oznaczonych wówczas serią BR-x i o numeracji z zakresu 51 51 85-80 - nry: 039, 048, 054 (ten wagon mam spisany także po rewizji w 1990 - ozn. bez zmian), 096, 097, 107, 114, 139, 141, 167, 168, 199.
Zatem przebudowy (przynajmniej w odniesieniu do wagonów stacjonujących w Gdyni) rozpoczęto na pewno po 1989.
23.02.2016 21:57 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
113A

Przeczytałem to, co napisałem powyżej i zacząłem się zastanawiać (tak to jest, gdy najpierw się pisze, a dopiero potem myśli;)), bo przecież z oznaczenia serii BR, czy też BR-x nie wynika wprost, że dany wagon posiadał jednocześnie przedziały klasy 2, co wyżej próbowałem udowodnić. W moich notatkach akurat żadnych komentarzy dotyczących ewentualnych przebudów niestety nie robiłem, więc chyba nie powinienem być pewny na 100%.
Ale jest jeszcze jeden element oznaczenia, który może potwierdzać to, co napisałem w poprzednim komentarzu. Liczba 85 w trzeciej grupie cyfr numeru wagonu mogła świadczyć o tym, że dany wagon nie był całkowicie pozbawiony przedziałów pasażerskich.
Niestety nie pamiętam, czy wraz z przebudową wagonów automatycznie zmieniano im oznaczenia serii na WRbd oraz trzecią grupę cyfr na 88, faktem jednak jest, że kilka lat później przebudowane wagony nosiły już zmienione oznaczenia zarówno w serii jak i w numerach.
23.02.2016 22:23 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
113A

Zatem muszę w tej sprawie zadzwonić do Etmanowicza.
Ilość potrzebnych wagonów restauracyjnych w rozkładzie 1990/91 znacząco przewyższa ilośc wagonów restauracyjnych produkcji Bautzen.
Być może wtedy jeszcze w ruchu było tak dużo Gos.
Swoją drogą szkoda że historia igreków jest tak mało znana i co najgorsza w zasadzie nigdzie niedostępna do poznania.
24.02.2016 12:53 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
50 51 88-70 093-2 WRo  
 Następne zdjęcie:
50 51 88-70 096-5 WRo

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 88-70 096-5 WRo (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting