4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
73 54 10-91 011-2 Ampz.143
73 54 10-91 011-2 Ampz.143

            
 
 

73 54 10-91 011-2 Ampz.143
Komentarz: Bezprzedziałowy wagon osobowy 1 klasy budowy zakładów Siemens Kolejová vozidla, Praha-Zličín podczas postoju na stacji Warszawa-Zachodnia w składzie pociągu EC 112 „Porta Moravica“ (Warszawa-Praga).

Wagon ten powstał w 2006 roku i należy do 11 zbudowanych swojej serii.

19.12.2015, Warszawa-Zachodnia.
Słowa kluczowe: Warszawa-Zachodnia, EC_Porta-Moravica, Porta-Moravica, Ampz, Ampz.143, Siemens, Z1A, 73_54_10-91_011-2
Data: 19.12.2015 15:22
Wyświetleń: 693
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 160.3 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/80
Wartość przysłony: F/3.5
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 19.12.2015 13:26:58
Ogniskowa: 10.05mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
...

Podoba mi się ten vuz. Szczególnie pod względem ilości i rozmieszczenia okien w sposób zapewniający dostęp do nich z każdego fotela ustawionego przy ścianie bocznej.
Cegielski mógłby u Siemensa wziąć korepetycje pt. jak budować dobre dla pasażera wagony bezprzedziałowe.
21.12.2015 22:34 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Preki
Użytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 345
.

U nas Cegielski poszedł po kosztach i w pudło 1 klasy wsadził układ siedzeń z 2 klasy, co poskutkowało "miejscami przy oknie". 111Arow pod tym względem nie są wiele lepsze. Natomiast u Czechów nawet dobre są ich bezprzedziałowe Györy. Rok temu jadąc Varsovią postanowiłem zrobić wyjątek, pomimo miejsca w przedziale (pierwotnie chciałem jechać wagonem kombi, ale miejsc zabrakło).
22.12.2015 09:53 Offline Preki 7396416
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Ale i pudło wagonu 1 klasy jest źle zaprojektowane. Zauważcie że wagon na zdjęciu ma 11 okien a nasze 9. Dodatkowo te okna są chyba szersze bo w powyższym wagonie słupki międzyokienne są dość cienkie.
Ale to wszystko zaczęło się już od wagonów 152 i 154A. Oczywiście bezsprzeczne jest stwierdzenie że zrobiono to ze względów ekonomicznych.
Bo Pafawag czy tam Adtranz potrafił zrobić wagon 150A z dużo mniejszym rozstawem okien więc to nie kwestia ograniczeń konstrukcyjnych. Ale zostawmy w spokoju wagony 152/154A. Bo dziwi fakt że IC mając doświadczenia z tymi wagonami nie zapisała tego w SIWZ. Przecież to mogło być z góry narzucone przez zamawiającego.
22.12.2015 12:44 Offline fixall
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
...

Oczywiście, takie niuanse powinny być wpisane w SIWZ. A skoro przewoźnik nie wymaga, to producent robi co mu się najbardziej kalkuluje.
Jak dla mnie najlepsze pod względem dopasowania okien do układu siedzeń są wagony DB typu Apmz127: https://www.flickr.com/photos/ic708ruegen/20789282261/in/pool-2714821@N23/\
ale i te czeskie też wydają mi się bardzo akuratne.
22.12.2015 13:26 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
150A

Wg mnie w wagonie 150A było moim zdaniem bardzo dobrze pod tym względem.
https://www.dropbox.com/s/w0gplnstm00nn3v/artykul343.pdf?dl=0
22.12.2015 13:54 Offline fixall
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
...

Faktycznie tak by wynikało z rysunku.
A czy ktoś zna kulisy negatywnej decyzji PKP w sprawie zakupu wagonów 150A - i mógłby się tą wiedzą podzielić?
22.12.2015 22:19 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
73 54 10-91 011-2 Ampz.143  
 Następne zdjęcie:
73 54 10-91 012-0 Ampz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 73 54 10-91 011-2 Ampz.143 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting