163 245-4 |
Komentarz: |
Lokomotywy elektryczne 163.245-4, 163.047-4 i trzecia niezidentyfikowana odstawione na zapleczu lokomotywowni Olomouc.
Lokomotywy elektryczne serii 163 z numerami bocznymi 200+ są dość ciekawym i specyficznym tematem. Po 1993 r. zarówno na sieci ČD jak i ŽSR boleśnie odczuwano niedostatek dwusystemowych elektrowozów zdolnych poruszać się z prędkością ponad 120km/h. Zakup nowych elektrowozów w związku ze słabą kondycją finansową rozdzielonych kolei państwowych nie wchodził w rachubę. Na wyższych szczeblach podjęto zatem decyzję o przystosowywaniu dwusystemowych elektrowozów serii 363 do prędkości 140km/h. Odbywało się to w taki sposób, że pomiędzy wytypowanymi lokomotywami jednosystemowej serii 162 i dwusystemowymi 363 zamieniano wózki. W efekcie tak 'zmodernizowane' lokomotywy serii 363 przeklasyfikowano na serię 362 (zostawiając pierwotne numery boczne) a zdegradowane do v.max=120km/h lokomotywy serii 162 przeklasyfikowano na serię 163 nadając im nowe numery z zakresu 200+. Rozwiązanie to było konieczne z tego względu, że numery z przedziału 001-110 zajęte już były przez fabrycznie nowe elektrowozy serii 163.
W ramach tych jakże zawiłych zmian elektrowóz noszący w oryginale oznaczenie 162.045-9 stał się od dnia 12.10.1993 r maszyną 163.245-4 z powyższego foto.
3.10.2015, Olomouc. |
Słowa kluczowe: |
Olomouc, 163, 163_245-4, persing, skoda, 98E |
Data: |
05.12.2015 15:20 |
Wyświetleń: |
532 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0
głosów) |
Wielkość pliku: |
179.1 KB |
Dodał: |
kilanziom |
|