Dlaczego te wagony s± zarejestrowane w Szwajcarii?
06.10.2015 06:12
Bohdan Jêdrzejewski
Go¶ć
...
Dobre pytanie. Ta kwestia tak¿e mnie od pewnego czasu nurtuje.
W ¿egludze tego typu wybiegi przewo¼nicy (armatorzy) stosuj± dla unikniêcia wy¿szych podatków w kraju macierzystym lub gdy ich pojazdy (statki) nie s± w stanie spe³niæ wy¶rubowanych wymogów np. ekologicznych, obowi±zuj±cych w ich kraju.
Tu nie wiem jak by³o. Mo¿e R¯D za³o¿y³y w Szwajcarii jak±¶ swoj± spó³kê córkê, dziêki czemu mog³y np. bez przetargu kupiæ te wagony u Siemensa (to tylko moje domniemanie, bo zdaje siê ¿e jaki¶ przetarg by³) lub przez któr± mog± "przelewaæ" jakie¶ ¶rodki, których w oficjalnym obrocie R¯D nie ma.
Faktycznego powodu takiego rozwi±zania nie znam, ale chêtnie poznam :)
06.10.2015 13:09
kilanziom
Go¶ć
...
Ja równie¿ nie znam powodów tej zagrywki, ale bior±c pod uwagê zasadniczo nieograniczone mo¿liwo¶ci polityczno-finansowe strony rosyjskiej, domy¶laæ siê mo¿na, ¿e raczej chodzi³o o jaki¶ warunek ze strony austriackiej.
Tego typu 'manewry' zdarzaj± siê w ostatnich latach coraz czê¶ciej. Przyk³adowo wszystkie wagony odkupione przez Czeskie Drahy z Austrii zarejestrowane s± (mimo w³asno¶ci czeskiej) w³a¶nie w Austrii, podobnie jak ca³a flota wagonowa firmy RegioJet. We flocie wagonów towarowych sytuacja jest jeszcze barwniejsza.