An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1675429988
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist in engine


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('n82kh7596a3evi54vmlse8tct3', -1, 1675430888, 'details.php?image_id=16685', '44.213.63.130')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist in engine

Wroc┬│awska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 88-80 005-3 WRd
51 51 88-80 005-3 WRd

            
 
 

51 51 88-80 005-3 WRd
Komentarz: 20.06.1991 - stacja Gdynia G┬│├│wna Osobowa.

Na zdj├¬ciu jedyny znany mi gdy├▒ski wagon restauracyjny typu Go┬Âa76, w┬│┬▒czony w sk┬│ad poci┬▒gu z┬│o┬┐onego z wagon├│w przeznaczonych do naprawy okresowej. Po fotografowanej stronie wagon nie posiada ju┬┐ przewodu (sprz├¬gu) ogrzewania elektrycznego, kt├│ry zapewne utraci┬│ podczas kilkutygodniowego (a mo┬┐e nawet d┬│u┬┐szego) postoju w gdy├▒skiej wagonowni.

Najprawdopodobniej wagon nie zosta┬│ dopuszczony do kolejnej naprawy, a zamiast tego skre┬Âlono go z inwentarza PKP. Do Gdyni w ka┬┐dym razie ju┬┐ nie powr├│ci┬│.

By³o to moje ostatnie spotkanie z tym wagonem, wiêc czujê wielk± satysfakcjê z faktu, ¿e nie posk±pi³em mu klatki na negatywie.

Nisk┬▒ jako┬Â├Ž zdj├¬cia (wykonanego aparatem Smena 8M) stara┬│em si├¬ zniwelowa├Ž obr├│bk┬▒ komputerow┬▒ - mam nadziej├¬ ┬┐e jest akceptowalna.
S│owa kluczowe: Go┬Âa76, Gosa76, Gosa, WRd, restauracyjny, igrek, PKP, Wars, Gdynia, Gdynia_G┬│├│wna, pomorskie
Data: 03.08.2015 11:32
WyÂwietle˝: 5721
Pobra˝: 0
Ocena: 5.00 (2 g│osˇw)
WielkoŠ pliku: 373.2 KB
Doda│: Bohdan J├¬drzejewski

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 10.05.2005
Byline: Picasa

EXIF Info
Data wykonania: 10.05.2005 15:12:24


Autor: Komentarz:
Leszek Matula
GoťŠ
...

Rewelacyjna klatka :)
03.08.2015 11:34  
bogas
U┐ytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 164
...

To zdj├¬cie to wspania┬│y rarytas. Bardzo ciekawy wagon, dobrze uj├¬ty, ┬│adnie wida├Ž ┬Âcian├¬ czo┬│ow┬▒ co w przypadku wagon├│w restauracyjnych nie jest zbyt cz├¬sto spotykane. To mi┬│o z Twojej strony, ┬┐e zdecydowa┬│e┬ si├¬ "wyj┬▒├Ž to zdj├¬cie z szuflady" i podzieli├Ž nim z szerszym gronem os├│b.
03.08.2015 17:30 Offline bogas
Preki
U┐ytkownik

Data: 21.01.2011
Komentarzy: 350
.

Ciekawe czemu nie wr├│ci┬│ z ZNTK do ruchu. Zak┬│adam, ┬┐e posz┬│o o cz├¬┬Âci zamienne oraz brak zwi├¬kszonego zapotrzebowania na tego typu wagony, tym bardziej ┬┐e w eksploatacji by┬│y nowiu┬Âkie Bautzeny.

Swoj┬▒ drog┬▒ czarny pas na spodzie pud┬│a przywodzi na my┬Âl malowanie enerdowskiej Mitropy, jak i enerdowskich wagon├│w w og├│le.
03.08.2015 17:50 Offline Preki 7396416
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
...

Tytu┬│owe zdj├¬cie chcia┬│em upubliczni├Ž od d┬│u┬┐szego czasu, ale ze wzgl├¬du na ba┬│agan w negatywach i ich skanach, nie mog┬│em go znale┬╝├Ž. A teraz trafi┬│em na zdj├¬cie "Go┬Âki" szukaj┬▒c zupe┬│nie innych zdj├¬├Ž :)

W czasie gdy je robi³em kompletnie nie zdawa³em sobie sprawy, ¿e ten typ wagonów jest na wymarciu, czy raczej skazany na odstrza³ przez naszych kolejarzy. Natomiast doskonale wiedzia³em, ¿e jest to jedyny tego typu wagon w WGW Gdynia i to zawa¿y³o o tym, ¿e zrobi³em mu zdjêcie. Wówczas spodziewa³em siê, ¿e wagon powróci na szlaki po naprawie, tymczasem okaza³o siê, ¿e to by³ jego koniec.

Osobi┬Âcie uwa┬┐am, ┬┐e to wielka szkoda, bo podczas NG ca┬│┬▒ seri├¬ mo┬┐na by┬│o systemowo przestawi├Ž na w├│zki np. 4ANc, albo Goerlitz V oraz przebudowa├Ž urz┬▒dzenia z kt├│rymi sobie nie radzono na jakie┬ inne, bardzie typowe lub po prostu produkcji krajowej.
Takie dzia┬│anie przy jednoczesnym zakupie nowoczesnych wagon├│w typu Bautzen88 umo┬┐liwi┬│oby rozbudow├¬ floty wagon├│w restauracyjnych PKP oraz zauwa┬┐aln┬▒ popraw├¬ standardu wagon├│w gastro w poci┬▒gach krajowych. Wagony te ┬Âmia┬│o mog┬│y kursowa├Ž do pocz┬▒tk├│w obecnego stulecia.
03.08.2015 20:12 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1701
Go┬Âa76

To niestety nie by┬│o tak prosto. Wagony restauracyjne Go┬Âa76 mia┬│y bardzo du┬┐o cz├¬┬Âci dewizowych i wiele z nich nie nadawa┬│o si├¬ do szybkiej wymiany na inne. Dewizowe by┬│y nawet muszle ust├¬powe, umywalki i sp┬│uczki, wystarczy┬│o uwali├Ž desk├¬ klozetow┬▒ ┬┐eby wagon formalnie uziemi├Ž. O cz├¬┬Âciach ┬┐ywotnych jak w├│zki, zestawy monoblokowe, piece opalane rop┬▒ itp. nie wspominam. Te wagony by┬│y bardzo nowoczesne, ale zarazem szalenie trudne w bie┬┐┬▒cym utrzymaniu przy siermi├¬┬┐nych warunkach jakie oferowa┬│ ├│wczesny standard PKP. W ostatnim okresie ich eksploatacji 'zamiany' podj├¬to w drug┬▒ stron├¬ i wyposa┬┐enie wypatroszone z wagon├│w typu Go┬Âa76 przestawiono do cz├¬┬Âci wagon├│w rodziny 113A (┬Âci┬Âlej gdy├▒ski WARS si├¬ w tym specjalizowa┬│).

*Zdjêcie strza³ w dziesi±tkê, zaryzykujê wrêcz, ¿e jak do tej pory nigdzie w internecie nie by³o równie dobrego portretu wagonu tego typu.
03.08.2015 21:42 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
...

Rozumiem Twoje argumenty, ale mimo to uwa┬┐am, ┬┐e by┬│o to typowo polskie marnotrawstwo, brak ze strony ├│wczesnych decydent├│w jakiejkolwiek wizji i ch├¬ci poprawy istniej┬▒cego stanu, po┬│┬▒czone z bardzo nisk┬▒ kultur┬▒ techniczn┬▒. Poza tym w├│wczas kolej w Polsce mia┬│a praktycznie nieograniczony dost├¬p do pieni├¬dzy, wi├¬c nikt si├¬ nie przejmowa┬│ jakimi┬ tam dwudziestoma (a z sypialnymi to nawet 50-cioma) wagonami. To by┬│a kropla w morzu koszt├│w ponoszonych przez PKP ka┬┐dego roku.

Wszystkie "Go┬Âki" (tak┬┐e sypialne) na pocz┬▒tku lat 90. mia┬│y za sob┬▒ 15-18 lat pracy, a wi├¬c kwalifikowa┬│y si├¬ ju┬┐ do napraw g┬│├│wnych. Zwyczajowo podczas tego typu napraw tabor poddaje si├¬ mniejszym lub wi├¬kszym modernizacjom. Wobec tego nale┬┐a┬│o je po prostu zmodernizowa├Ž z przebudow┬▒ niekt├│rych podzespo┬│├│w i urz┬▒dze├▒, analogicznie jak obecnie z wagon├│w m.in. typu 112Ag zrobiono ca┬│kiem nowoczesne typu 140A, czy 113Aa.

Pami├¬tam ile poci┬▒g├│w dalekobie┬┐nych kursowa┬│o w├│wczas na sieci PKP. By┬│o tego multum, a ogromna cz├¬┬Â├Ž tych poci┬▒g├│w nie mia┬│a w swoim sk┬│adzie nawet zwyk┬│ego wagonu barowego. Z braku wagon├│w restauracyjnych barowe, a w┬│a┬Âciwie 2 klasy z przedzia┬│em barowym kursowa┬│y w wielu ekspresach, wi├¬c praca dla tej dwudziestki restauracyjnych z pewno┬Âci┬▒ by si├¬ znalaz┬│a.

Dzi├¬ki za pozytywn┬▒ ocen├¬ zdj├¬cia. Orygina┬│ zdj├¬cia przed obr├│bk┬▒ nie wygl┬▒da tak dobrze, nawet mia┬│em obawy, czy w og├│le co┬ sensownego da si├¬ z niego wyci┬▒gn┬▒├Ž. Zdj├¬cia robione Smien┬▒ mia┬│y to do siebie, ┬┐e nie by┬│y zbyt ostre, a obiekty fotografowane zajmowa┬│y najwy┬┐ej 40% klatki, bo wizjer aparatu pokazywa┬│ znacznie mniej, ni┬┐ "widzia┬│" jego szerokok┬▒tny obiektyw. Widoczne zdj├¬cie jest wi├¬c efektem m.in. mocnego kadrowania w komputerze.
Szkoda, ┬┐e nie zrobi┬│em dodatkowego zdj├¬cia z drugiej strony wagonu, ale jak ju┬┐ pisa┬│em, w├│wczas kompletnie nie zdawa┬│em sobie sprawy z wyj┬▒tkowo┬Âci sytuacji, a w efekcie i samego zdj├¬cia.
03.08.2015 22:06 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Tomasz Zajkowski
U┐ytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Cudowne zdj├¬cie! Niesamowita warto┬Â├Ž historyczna. A┬┐ by si├¬ chcia┬│o zobaczy├Ž podobne z sypialn┬▒ Gos┬▒ w roli g┬│├│wnej.

P.S: Sugeruj├¬ jednak umieszcza├Ž sygnaturk├¬ w rogu zdj├¬cia, w obecnej formie psuje odbi├│r fotografii.
04.08.2015 17:45 Offline Tomasz Zajkowski
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
....

Je┬Âli chodzi o sypialne to nawet nie wiem czy kiedykolwiek widzia┬│em taki wagon na w┬│asne oczy. O zdj├¬ciu tym bardziej mog├¬ jedynie pomarzy├Ž.

Zdaj├¬ sobie spraw├¬, ┬┐e tak umieszczona sygnaturka szpeci to zdj├¬cie, mam jednak ┬Âwiadomo┬Â├Ž jego warto┬Âci oraz tego, ┬┐e za jaki┬ czas w sieci b├¬d┬▒ kr┬▒┬┐y┬│y jego kopie oraz by├Ž mo┬┐e modyfikacje. Chc├¬ w ten spos├│b zabezpieczy├Ž swoje prawa autorskie. Je┬Âli kto┬ zwr├│ci si├¬ do mnie z pro┬Âb┬▒ o mo┬┐liwo┬Â├Ž komercyjnego wykorzystania zdj├¬cia, na pewno nie b├¬d├¬ mu robi┬│ trudno┬Âci i udost├¬pnie wersj├¬ w lepszej rozdzielczo┬Âci i bez sygnatury, ale na moich warunkach.
04.08.2015 18:30 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Tomasz Zajkowski
U┐ytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Sygnaturka daje niemal zerowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym rozpowszechnianiem zdjêcia. Usuniêcie tego elementu zajmuje mniej ni¿ 10 sekund.

http://savepic.org/7573931.jpg
04.08.2015 18:34 Offline Tomasz Zajkowski
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
...

Tak, to prawda, ale z drugiej strony c├│┬┐ innego pozostaje? Praktycznie nie istnieje ┬┐aden w 100% skuteczny spos├│b na tego typu przekr├¬ty. Usuni├¬cie sygnaturki czy jakakolwiek inna przer├│bka, pozostawiaj┬▒ jednak na zdj├¬ciu ┬Âlad, ┬Âwiadcz┬▒cy o jakich┬ nieczystych zagrywkach. Dzi├¬ki temu mo┬┐liwe jest udowodnienie kradzie┬┐y.
04.08.2015 22:54 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
£ukasz £acek
U┐ytkownik

Data: 26.02.2013
Komentarzy: 44
...

Jestem pe³en uznania za takie zdjêcie, mam nadziejê, ¿e szuflada jest pe³na podobnych skarbów :-)
08.08.2015 20:11 Offline £ukasz £acek lukaszlacek at interia.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
....

Cieszê siê, ¿e zdjêcie siê podoba.
Szuflada niestety a┬┐ tak pe┬│na nie jest, ale kilka niespodzianek pewnie jeszcze w niej znajd├¬. Nie mog├¬ jedynie obieca├Ž ┬┐e nast┬▒pi to szybko.

PS. Uzupe³ni³em dok³adn± datê wykonania zdjêcia.
12.08.2015 10:47 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
U┐ytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Rozk┬│ad 1990/1991

Czy gdy├▒ska Gosa kursowa┬│a jeszcze w rozk┬│adzie 90/91?
Wg dodatku 2B w Neptunie i Kaszubie, kt├│re zestawia┬│a Gdynia kursowa┬│y wagony restauracyjne bez adnotacji ┬┐e dostarcza je Warszawa.
I czy w og├│le kursowa┬│y wtedy jakiekolwiek restauracyjne Gosy? Ilo┬Â├Ž potrzebnych wagon├│w restauracyjnych przekracza┬│a 20 sztuk a przecie┬┐ wtedy wagony 113A by┬│y jeszcze nie przebudowane wi├¬c raczej nie mog┬│y by├Ž w┬│┬▒czane jako restauracje.
02.02.2016 10:11 Offline fixall
bogas
U┐ytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 164
GOSA

Ja pamiêtam w zasadzie jeden poci±g, który prowadzi³ GOSE. To by³ Ex Kujawiak relacji Warszawa - Bydgoszcz - Pi³a. Jego zestawienie by³o nastêpuj±ce: 2-1-2-2-2-2-1-Wr-1-2-2-2. Pierwsze 3 wagony jecha³y do Pi³y, reszta do Bydgoszczy. Poci±g widywa³em w okolicach 1995 roku.
02.02.2016 20:07 Offline bogas
fixall
U┐ytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Gosa

W 1990 to by┬│ nawet poka┬╝niejszy bo wygl┬▒da┬│ tak 21222221W12222 w sumie 14 pude┬│.
02.02.2016 21:15 Offline fixall
bogas
U┐ytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 164
1990

A¿ cz³owiek ¿a³uje, ¿e siê tak pó¼no urodzi³.
02.02.2016 22:57 Offline bogas
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
1990

Z tego co pami├¬tam na Neptunie regularnie kursowa┬│ gdy├▒ski 113A, natomiast prawdziwa restauracja zwykle kursowa┬│a na Kaszubie. By├Ž mo┬┐e by┬│a to w┬│a┬Ânie Go┬Âa.
03.02.2016 14:49 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
U┐ytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Bar - Video

Warto wspomnie├Ž ┬┐e w 1990 r. w Kaszubie kursowa┬│ wagon Bar - Video. W┬│┬▒czany by┬│ na pocz┬▒tek sk┬│adu.
Neptun te┬┐ mia┬│ taki wagon w sk┬│adzie ale w┬│┬▒czany na zarz┬▒dzenie czyli zapewne nigdy.
03.02.2016 16:56 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1701
Go┬╣a76 'Jwx'

Kojarz├¬ z kt├│rego┬ artyku┬│u Andrzeja Etmanowicza komentarz, w kt├│rym podawa┬│, i┬┐ ostatnia czynna Go┬╣a76 z wagonowni Gdynia doczeka┬│a si├¬ wy┬│┬▒czenia z eksploatacji w 1992 roku. To by potwierdza┬│o, i┬┐ na prze┬│omie 1990/1991 wci┬▒┬┐ mog┬│a by├Ž w eksploatacji.

Pisa┬│em ju┬┐ gdzie┬ o tym, rok 1992 by┬│ dla tej odmiany do┬Â├Ž znamienny, gdy┬┐ wi┬▒za┬│ si├¬ ze skre┬Âleniem wi├¬kszo┬Âci egzemplarzy. I tak:

-51 51 88-80 016-0 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.05.1992 r.
-51 51 88-80 011-1 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.05.1992 r.
-51 51 88-80 012-9 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 013-7 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 015-2 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 018-6 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 017-8 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 002-0 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 000-4 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 007-9 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 009-5 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 008-7 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 010-3 'WR' st.W-Wa Groch├│w / skre┬Âlona 15.03.1992 r.
-51 51 88-80 004-6 'WR' st.W-Wa Szcz├¬┬Âliwice / skre┬Âlona 15.05.1992 r.
-51 51 88-80 019-4 'WR' st.W-Wa Szcz├¬┬Âliwice / skre┬Âlona 15.05.1992 r.

Jak nietrudno zauwa┬┐y├Ž powy┬┐ej mamy 15 szt. czyli dok┬│adnie 3/4 pe┬│nego ilostanu. Pozosta┬│e wagony (w tym ten na zdj├¬ciu powy┬┐ej) wed┬│ug mojej wiedzy doko├▒czy┬│y ┬┐ywota w Gdyni.

Co ciekawe dwa pierwsze i dwa ostatnie z powy┬┐ej przytoczonej listy skre┬Âlono bezpo┬Ârednio na z┬│om, podczas gdy pozosta┬│e zakwalifikowano jako "nieodp┬│atne przekazanie" (w istocie jednak i tak posz┬│y na z┬│om).
03.02.2016 22:48 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
...

Niestety nie posiadam ┬┐adnych dokument├│w mog┬▒cych potwierdzi├Ž lub zaprzeczy├Ž powy┬┐szemu wnioskowi, ale nie wydaje mi si├¬ prawdopodobne, by w tym samym czasie stacjonowa┬│o w Gdyni a┬┐ 5 wagon├│w restauracyjnych.

Na prze┬│omie lat 80 i 90. do Gdyni dociera┬│y jedynie 3 regularne ekspresy dziennie, a w├│wczas tylko w poci┬▒gach tej kategorii mo┬┐na by┬│o liczy├Ž na ewentualno┬Â├Ž spotkania wagonu restauracyjnego.
Na 99% wagon restauracyjny nie kursowa┬│ w tym czasie w Neptunie i Pomorzaninie - w tych poci┬▒gach kursowa┬│y bary typu 113A, wi├¬c gdyby przyj┬▒├Ž hipotez├¬ Kilana by┬│aby w Gdyni rezerwa w postaci 4 wagon├│w typu Go┬Âa dla jednego, innego wagonu tego typu, kursuj┬▒cego w jednym obiegu Kaszuba.
Wydaje mi siê to bardzo w±tpliwe.
03.02.2016 23:36 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
U┐ytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Gosa

By├Ž mo┬┐e stacjonowa┬│o tam 5 sztuk z czego 3 to by┬│ magazyn cz├¬┬Âci :-)
Na forum.modelarstwo w w┬▒tku o Gosach wypowiedzia┬│ si├¬ dyspozytor Warsu w tamtym czasie. Mo┬┐e on co┬ wi├¬cej b├¬dzie wiedzia┬│.
Czyli nie wiadomo czy w 1990 grochowskie Gosy jeszcze kursowa┬│y?
04.02.2016 06:44 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1701
Go┬╣a76

Analizuj┬▒c dost├¬pne materia┬│y domy┬Âla├Ž si├¬ mo┬┐na, ┬┐e tak. Tu na zdj├¬ciu w Warszawie mamy czynny egzemplarz z kremow┬▒ malatur┬▒ detali i logotypu WARS, co pojawia├Ž si├¬ zacz├¬┬│o dopiero po 1990 roku,

http://forum.modelarstwo.info/attachments/img149-jpg.62619/

Trudno jednak mie├Ž pewno┬Â├Ž czy to wagon warszawski czy gdy├▒ski.
06.02.2016 13:36 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
U┐ytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Gosa

Kurde tyle razy widzia³em to zdjêcie i nie zauwa¿y³em ¿e tam jest wagon 140A a wiêc jest to na pewno rok min 1990.
I je┬Âli to rozk┬│ad 1990/1991 to mo┬┐e by├Ž to tylko Opolanin albo Lubuszanin bo tylko one mia┬│y wagon 1 klasy z numerem 5 zaraz za barem.
Je┬Âli to rozk┬│ad 1991/1992 to mo┬┐e by├Ž to:
Sawa, Krakus, Chemik, Neptun, Kormoran, Opolanin albo Lubuszanin.
06.02.2016 14:37 Offline fixall
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
...

Po wielokrotnym i d┬│ugim (ale z przyjemno┬Âci┬▒) przygl┬▒daniu si├¬ wagonowi pokazanemu na zdj├¬ciu podlinkowanym przez Piotra doszed┬│em do wniosku, ┬┐e zdj├¬cie powsta┬│o po 1991 roku.
Mniej wi├¬cej w tym okresie logo Warsu na wagonach sypialnych i restauracyjnych zacz├¬to malowa├Ž w kolorze kremowym, a nie ┬┐├│┬│tym (wpadaj┬▒cym nawet w pomara├▒czowy) jak dotychczas (zwr├│├Žcie uwag├¬, ┬┐e na moim zdj├¬ciu wagon ma jeszcze opis w kolorze ┬┐├│┬│tym, mimo i┬┐ jest to ju┬┐ po┬│owa 1991 roku). Jedynka typu 140A tak┬┐e nie wydaje si├¬ by├Ž fabrycznie nowa, a raczej jest ju┬┐ po jednej NR, zatem to na pewno bardzo schy┬│kowy okres eksploatacji tych wagon├│w na PKP.
A co do poci┬▒gu widocznego na zdj├¬ciu, to raczej dam sobie r├¬k├¬ uci┬▒├Ž, ┬┐e nie by┬│ nim Neptun. Je┬┐eli by┬│by to kt├│ry┬ z gdy├▒skich expres├│w, to najpewniej Kaszub, w kt├│rym znacznie cz├¬┬Âciej mo┬┐na by┬│o spotka├Ž r├│┬┐ne nietypowe wagony, bo zestawia┬│a go (przynajmniej okresowo) kt├│ra┬ z warszawskich wagonowni (niestety nie mam pod r├¬k┬▒ dodatku 2B, ┬┐eby to od r├¬ki zweryfikowa├Ž). P├│┬│nocna DOKP priorytetowo traktowa┬│a zawsze Kaszuba, jako najbardziej reprezentacyjny poci┬▒g tej dyrekcji, poniewa┬┐ dowozi┬│ jej mieszka├▒c├│w i pracownik├│w do stolicy na r├│┬┐ne konferencje i spotkania oraz umo┬┐liwia┬│ powr├│t z nich do domu wieczorem.
31.08.2016 15:20 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Lukasy
U┐ytkownik

Data: 10.12.2010
Komentarzy: 81
1997 r.

Przegl┬▒dasz sobie kronik├¬ powodzi tysi┬▒clecia, a tu znajoma sylwetka na jednym ze zdj├¬├Ž: http://dolny-slask.org.pl/882440,foto.html?idEntity=509277 - i co wy na to, panowie?
08.10.2016 14:37 Offline Lukasy http://lukasy.kolej.org.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Administratror

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 384
1997

┬Žwietne zdj├¬cie!
Mamy wi├¬c pewno┬Â├Ž, ┬┐e co najmniej jedna z Go┬ "do┬┐y┬│a" 21 lat bez NG.
14.10.2016 22:24 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjŕcie:
50 79 20-00 003-5 Bl  
 Nastŕpne zdjŕcie:
51 72 20-70 506-8 B

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 88-80 005-3 WRd (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting