An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 51 21-70 182-3 B11mnouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

SA139-010
SA139-010
Komentarze: 0
kilanziom


50 51 21-70 182-3 B11mnouz
50 51 21-70 182-3 B11mnouz

            

50 51 21-70 182-3 B11mnouz
Opis: 20.06.2015, Bydgoszcz
Wagon 171A 2 dni po zakoñczonej naprawie g³ównej oczekuje wraz z kilkoma innymi wagonami tej serii na odbiór.
St. mac: Wroc³aw
Słowa kluczowe: 171A 136A B11mnouz Z2B dwójka przedzia³owy Pesa_Bydgoszcz
Data: 21.06.2015 23:31
Obejrzeń: 2399
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 638.5 KB
Nadesłane przez: fixall

IPTC Info
Data stworzenia: 20.06.2015

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7100
Exposure time: 1/640 sec(s)
Aperture value: F/10
ISO speed: 160
Date created: 20.06.2015 11:22:19
Focal length: 52mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
Co za g³upota!

Mia³y PKP-IC wagony typu 136A wielonapiêciowe, dostosowane do ruchu miêdzynarodowego, to je "zmodernizowa³y" w stylu dobrze znanym z czasów wielkiego PKP, czyli pogorszy³y ich w³asno¶ci eksploatacyjne za grub± kasê.
Rêce i inne cz³onki opadaj±! Czy kto¶ za tê g³upotê kiedy¶ odpowie?
22.06.2015 09:02 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Dlaczego uwa¿asz, ¿e pogorszono ich w³a¶ciwo¶ci eksploatacyjne?
22.06.2015 11:02 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
136A

Zapewne dlatego, ¿e ograniczono je do ruchu krajowego i pozbawiono ró¿nych ficzerów, które fabrycznie mia³y. Akurat 136A znajdowa³y szerokie zastosowanie w ruchu po za granicami PL, wiêc domy¶laæ siê mo¿na, ¿e PKP-IC przewiduje jakie¶ ciêcia/skrócenia skoro ograniczaj± park wagonów nadaj±cych siê do tego (smutna oczywista oczywisto¶æ patrz±c na politykê przewo¼nika od paru lat).
22.06.2015 11:36 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

Byæ mo¿e jest to kolejny b³±d w oznaczeniu wagonu? Jako¶ mi siê nie chce wierzyæ, ¿e tak zmodernizowany wagon nie bêdzie mia³ mo¿liwo¶ci poruszania siê poza granicami RP. Obym siê nie myli³. Z drugiej jednak strony w parku taborowym IC jest du¿a ilo¶æ wagonów do ruchu miêdzynarodowego i jak wiadomo na t± mizern± ilo¶æ po³±czeñ miêdzynarodowych zawsze bêdzie to ilo¶æ wystarczaj±ca. O ile dobrze pamiêtam te wagony s± modernizowane z my¶l± o ruchu krajowym. Z jakich ficzerów je wykastrowano? Jestem ciekaw jak wygl±da wnêtrze tego wagonu i na jakim poziomie stoi komfort podró¿owania. Je¶li jest wysoki, to my¶lê, ¿e da siê przeboleæ brak dopuszczenia do przekraczania granic.
22.06.2015 11:56 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Czy to co prawda ma³o cytelen zdjêcie co¶ wyja¶nia?
http://images69.fotosik.pl/990/1e6f338d0e67a120.jpg
22.06.2015 18:16 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
170A

170A ma takie same oznaczenia.
22.06.2015 18:24 Offline fixall
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Tak, to zdjêcie sporo wyja¶nia. I ca³e szczê¶cie, bo ju¿ uleg³em emocjom i zacz±³em psy wieszaæ na IC.
Tymczasem wygl±da na to, i¿ to Pesa da³a cia³a w oznaczeniach wagonu. I teraz po g³owie chodzi mi pytanie - gdzie tkwi b³±d? W liczbie "50" w numerze inwentarzowym, czy w opisie napiêæ ogrzewania w tabelce na ramie wagonu?
Oby w tym pierwszym przypadku.

Fakt wagony modernizowane s± z my¶l± o trasie krajowej (Szczecin - Przemy¶l), ale za 5 lat, czyli po zakoñczeniu tzw. okresu trwa³o¶ci projektu bêdzie mo¿na je wykorzystywaæ na dowolnej innej trasie. Tak¿e zagranicznej - oczywi¶cie pod warunkiem, ¿e wagon w dalszym ci±gu bêdzie dopuszczony do ruchu miêdzynarodowego, co jak na razie niestety nie jest takie pewne.
22.06.2015 23:16 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
kod

Trzeba uwa¿aæ z tymi kodami. Przyk³adowo wagony pierwotnie oznaczone jako 165A, 166A i 167A wszystkie opisano 'krajowym' kodem 50, podczas gdy teoretycznie w niczym nie ustêpuj± 'miêdzynarodowym' 156A, 157A i 158A. Posiadaj± np. przetwornicê statyczn± wielo-napiêciow± UIC 550.

Zapewne te pozorne u³omno¶ci to jaki¶ efekt uboczny durnowantego i przesadnie precyzyjnego systemu finansowania zakupów nowego taboru i modernizacji starszego w rodzaju ¿e okre¶la siê na jakich wy³±cznie po³±czeniach wagon ma chodziæ i w jakiego typu sk³adzie...
22.06.2015 23:35 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Zastanawia jednak brak RIC w jednym z okienek tabeli tych wagonów.
23.06.2015 00:05 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 51 21-70 181-5 B11mnouz  
 Następne zdjęcie:
51 51 21-70 130-1 Bdmnu   

 

RSS Feed: 50 51 21-70 182-3 B11mnouz (Komentarze)