An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
EN57-1609 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

33 56 5331 994-7 Eaos
33 56 5331 994-7 Eaos
Komentarze: 0
m0ke


EN57-1609
EN57-1609

            

EN57-1609
Opis: 27.01.2008 | Zielonka | Poci±g osobowy rel. T³uszcz - Warszawa Wileñska. Obecnie ta jednostka je¼dzi ju¿ po naprawie g³ównej.
Słowa kluczowe: EN57 EN57-1609 Zielonka D29-21 osobowy zima Koleje_Mazowieckie
Data: 05.06.2015 21:33
Obejrzeń: 1128
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 751.9 KB
Nadesłane przez: Tomasz Zajkowski

IPTC Info
Opis: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

EXIF Info
Make: OLYMPUS IMAGING CORP.
Model: E-410
Exposure time: 1/200 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 100
Date created: 27.01.2008 09:56:54
Focal length: 42mm


Autor: Komentarz:
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Mam do¶æ spor± kolekcjê zdjêæ ró¿norakich jednostek EN57 w stanie premoderna - wrzucaæ?
08.06.2015 00:04 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
EN57

No ja zachêcam, sam bardzo lubiê te jednostki i przywioz³em ich w³a¶nie furê z ró¿nych kawa³ków kraju, ale po kolei.
08.06.2015 00:14 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Nie wyobra¿am sobie jak mo¿na lubiæ te pojazdy.
Czujê do nich sentyment, bo przez pó³ wieku swej bytno¶ci mocno wros³y w nasz krajobraz kolejowy. Nie mogê jednak napisaæ, ¿e je lubiê, a ju¿ zw³aszcza w kontek¶cie jazdy tym ustrojstwem.
Natomiast zdjêcia - jak najbardziej, tak¿e im robiê co jaki¶ czas, gdy nadarzy siê odpowiednia okazja
08.06.2015 11:39 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Leszek Matula
Go¶ć
...

Jak mo¿na nie lubiæ EN57???
Nie mogê przeboleæ likwidacji iR "Bolko" - w³a¶nie ze wzglêdu na zestawienie. Ca³± Polskê mo¿na by³o przejechaæ w EN57. No i do tego lubelskie EN57 w mojej okolicy (za wroc³awskimi SPOTami nie p³aczê).
Choæ "Bolko" to ju¿ nie to samo co kiedy¶ pocz±tkiem lat 90. XX w. sezonowy pospieszny Katowice - Gdynia zestawiany z katowickich EN57-19xx z plastikowymi siedzeniami ("bo jednostki fabrycznie nowe").
09.06.2015 07:59  
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Kibel

Trzeba rozdzieliæ dwie rzeczy. Czym innym jest patrzenie na co¶ z punktu widzenia mi³o¶nika kolei a czym innym jako pasa¿era codziennie tymi jednostkami je¿d¿±cego. I oczywi¶cie jak jecha³em ostatnio kiblem z Wroc³awia do Usti n. Orlici przez 3,5h to by³o fajnie ale za codzienn± podró¿ do pracy czy szko³y to ja dziêkujê. W zimie zazwyczaj mo¿na siê w nich ugotowaæ w lecie zreszt± te¿ choæ sytuacjê ratuj± otwierane okna. W ¶rodku jest g³o¶no, rzuca na boki a przy ruszaniu trzeba uwa¿aæ ¿eby nie po³ama³o krêgos³upa. I trzeba sobie to wyra¼nie powiedzieæ czas kibli pomimo ich "kultowo¶ci" powoli dobiega koñca.
A ju¿ puszczanie kibla z Wroc³awia do Lublina w dzisiejszych czasach to ju¿ naprawdê rzecz karygodna.

Mi kible zawsze kojarzyæ siê bêd± te¿ z nocnym poci±giem relacji Dêblin - Gliwice który ¶miga³ w latach 80. Ale jak siê okazuje takich kwiatków by³o wiêcej. Poni¿ej skan dodatku z 1986r.
https://www.dropbox.com/s/j18j080cz7yjiau/0344_001.jpg?dl=0
09.06.2015 12:29 Offline fixall
Leszek Matula
Go¶ć
EN57

Fixall: to co piszesz to jest jasne i oczywiste. Pisze to jako od lat wielki mi³o¶nik tych pojazdów. Pendolino to nigdy nie bêdzie.
Ró¿ne rzeczy dzia³y siê ale trzeba przyznaæ ze przypadku kiedy jednostka (nie dotyczy SPOTow i nastêpnych modernizacji) zdech³a na amen na szlaku nie pamiêtam. I za to te¿ je cenie.
09.06.2015 12:50  
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

Podró¿ kiblem naprawdê mo¿e byæ przyjemna zarówno z punktu widzenia mi³o¶nika, jak i pasa¿era, co pokazuj± ostatnie modernizacje tych jednostek dla KM. Ja sobie bardzo chwalê AKM'y z 2013 roku oraz AL'e które nadal "robi±".
09.06.2015 12:57 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Tomku, mi chodzi o klasyczne kible jak ze zdjêcia. W zasadzie te tzw akemy oprócz tego parszywego podwozia z klasycznym kiblem nie wiele maj± wspólnego. Od czasu wprowadzeniu tych jednostek nasza polska rzeczywisto¶æ zmieni³a siê niewyobra¿alnie a w kiblach zmieni³a siê tylko zewnêtrzna malatura i obicie foteli choæ i to nie wszêdzie. I dlatego uwa¿am ze klasyczne kible to ju¿ prze¿ytek znacznie odbiegaj±cy od europejskich standardów podró¿owania. Mój stary Polonez MR89 by³ naprawdê fajnym samochodem i przy odpowiednich zabiegach pewnie z kilka lat móg³bym nim poje¼dziæ ale by³ po prostu przestarza³y i trzeba by³o go wymieniæ. To samo jest z kiblami. Fajne, kultowe ale niestety niepasuj±ce ju¿ do otaczaj±cej nas rzeczywisto¶ci.
09.06.2015 16:18 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Mam podobne zdanie. ;) Sentyment mam do tych jednostek ogromny, w koñcu przez tyle lat ciê¿ko owego sentymentu nie mieæ, tote¿ mimo, ¿e rzuca, skrzypi, ha³asuje to lubiê siê od czasu do czasu klasycznym kiblem przejechaæ, chocia¿ na co dzieñ pewnie by mi to zbrzyd³o totalnie. Tak samo mam z EN94, które s± niezaprzeczalnie najwiêkszym symbolem WKD (w zasadzie, mówi±c WKD my¶li siê EN94, wiêc to jak synonim) - uwielbiam te ezety, za ich klimat, za d¼wiêki jakie wydaj±, za ich prostotê i wrêcz legendarn± niezawodno¶æ, ale... je¼dziæ to tylko sporadycznie. ;)
09.06.2015 16:35 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
EN57

Trudno powiedzieæ ¿e jakie¶ urz±dzenie jest z³e albo dobre (np. o EN57), bo mówi±c to przyjmuje siê jaki¶ tam swój pogl±d na ¶wiat jako domy¶lny dla wszystkich (czêsto b³êdnie). To ¿e postêp cywilizacyjno-techniczny zacz±³ zmuszaæ ludzi do podró¿owania w szczelnie wydzielonych oblepionych tandetnymi reklamami lodówkach wcale nie oznacza ¿e jest to pozytywne i wszystkim siê to podoba. Podobnie jak fakt, ¿e EN57 s± stare, skrzypi±ce, g³o¶ne itp. wcale nie musi byæ w opinii podró¿nego dyskwalifikuj±cy. Ludzie lubi± ró¿ne rzeczy i s± ró¿ni. Ca³y ten postêp cywilizacyjno-techniczny niesie tyle samo z³ego co dobrego, tylko rzadko kto ma odwagê o tym w ogóle wspomnieæ. EN57 maj± masê zalet - da siê otworzyæ okno, nie jest wy³±czony z gry jak mu windows padnie, jest idioto-odporny, ma wysok± zdolno¶æ adaptacyjno-modernizacyjn±, wystêpuje licznie umo¿liwiaj±c dotarcie w wiele rejonów sieci itp itd.

Z wiekiem lubiê je coraz bardziej, zarówno w podró¿y jak i jako temat fotografii. S± tak samo klasyczne jak ca³a reszta taboru nad którym wszyscy wzdychaj± gdy odchodzi (vide SU45, SU46 i inne).
09.06.2015 18:52 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Sebastian
Użytkownik

Data zarejestrowania: 28.05.2012
Komentarze: 129
EN57

pod wieloma wzglêdami stare EN57 s± lepsze od nowych EZTów ale fakt, ¿e nie nadaj± siê do regularnych przewozów szczególnie na d³ugich dystansach.
Nie wyobra¿am sobie natomiast by ¿aden oryginalny EN57 nie zosta³ zachowany na zabytek (np. nr 001) podobnie jak i Bipa, ale to marzenie ¶ciêtej g³owy.
09.06.2015 18:52 Offline Sebastian
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Ja osobi¶cie przyjmujê tylko i wy³±cznie SWÓJ pogl±d na ¶wiat jako domy¶lny dla mnie i tylko i dla mnie. I nie widzê choæ jednego powodu dla którego mia³o by byæ inaczej. I dlatego kategorycznie uwa¿am ¿e EN57, Ikarus 280, Konstal 105N powinny przestaæ woziæ pasa¿erów.
To moja opinia która powsta³a w wyniku osobistych do¶wiadczeñ z ww. pojazdami.
Zwracam te¿ uwagê ¿e nigdzie nie napisa³em ¿e te nowe wspania³e pojazdy s± lepsze od tych wstrêtnych kibli. Napisa³em, ¿e kible odstaj± od obecnie obowi±zuj±cych standardów. Nie ma rzeczy jednoznacznie dobrych i jednoznacznie z³ych. Wszystko ma swoje jakie¶ wady i jakie¶ zalety i w moim bilansie atuty kibli zosta³y zdecydowanie przebite atutami nowoczesnego taboru.
To trochê tak jak w architekturze. Czy to co my Piotrze zawodowo robimy to jest takie fajne? Sam wiesz jak Warszawa zosta³a przez ostanie kilkana¶cie lat oszpecona. Ale te¿ ma jakie¶ zalety funkcjonalne, ekonomiczne i w niektórych przypadkach i estetyczne. I czy te nowe budowle s± lepsze lub gorsze od starej kamienicy z piêkn± sztukateri±? S± inne, przede wszystkim s± dostosowane do nowych przepisów i trendów przez co staj± siê mimo wszystko bardziej funkcjonalne i wygodne.
No i z kiblami jest wg mnie bardzo podobnie.
09.06.2015 20:03 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Na pewno s± inne, ale ja bym nie wpad³ na pomys³ og³osiæ ¿e wszystkie stare domy nale¿y kategorycznie rozebraæ/wysiedliæ bo nie nadaj± siê dzi¶ do niczego, a nawet gdybym tak uwa¿a³, to nie wpad³bym na pomys³ tego formu³owaæ s³owem pisanym. My¶lê, ¿e grozi³a by mi wówczas powa¿na kompromitacja, przed któr± nie obroni³bym siê twierdzeniem ¿e takie jest "moje zdanie" :) (wrêcz przeciwnie - pogr±¿y³o by to mnie, zw³aszcza w oczach fachowców).

My¶lê te¿, ¿e gdyby EN57, Ikarus 280 i Konstal 105N przesta³y jutro po jednym takim ruchu woziæ pasa¿erów, to automatycznej kasacji uleg³a by po³owa po³±czeñ osobowych (w tym wewn±trz miastowych) w Polsce, a niektóre systemy tramwajowe uleg³y by natychmiastowej ca³kowitej likwidacji (np. Toruñ). Czemu? Bo nikt na miejsce tego taboru nie wyczaruje tysiêcy nowych pojazdów od rêki i za darmo.
09.06.2015 20:14 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

JA te¿ nie uwa¿am ¿e wszystkie stare domy nale¿y rozebraæ. Ale nale¿y je modernizowaæ co od kilku lat czyniê zawodowo. Hotel Europejski nie zosta³ zburzony tylko jest gruntownie modernizowany choæ osobi¶cie uwa¿am ¿e taniej, szybciej, lepiej technicznie i przede wszystkim bezpieczniej by³o by go wyburzyæ i odbudowaæ. Z odtworzeniem elewacji w 100% nie mieliby¶my najmniejszego problemu tak jak zrobili¶my to na kamienicy Raczyñskiego.
No i w³asnie dlatego nie mam nic przeciwko kiblom zmodernizowanym. My¶lê ¿e nie ma co ci±gn±c tego tematu bo ka¿dy z tu zagl±daj±cych ma jakie¶ swoje racje.
09.06.2015 20:35 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
   EN57-1608  
 Następne zdjęcie:
EN57-1610   

 

RSS Feed: EN57-1609 (Komentarze)