25-04-2015 st. Gdynia Postojowa (Wagonownia Gdynia)
Wagon sypialny typu Görlitz81 z mocno przekroczonym terminem naprawy okresowej odstawiony na torach macierzystej stacji postojowej. Byæ mo¿e bêdzie mia³ szczê¶cie i doczeka siê jeszcze modernizacji.
To jest interesuj±ce. Dotychczas na powa¿niejsze naprawy i modernizacje wysy³ano g³ównie wagony z ostatnich 2 dostaw (1981 i 1986) - i to w³a¶nie na ich bazie powsta³y 2 ostatnie warianty modernizacji z PESA (pierwotnie ozn. serii 'WLABdu' i 'WLABouz').
Aktualnie w PESIE trwaj± prace na pud³ach starszych wagonów z 1977 i 1979 roku. Równocze¶nie w eksploatacji (lub z przekroczonymi terminami) znajduje siê pewna liczba wagonów z 1981 i 1986 r. - które z jakich¶ przyczyn nie posz³y na NG+mod. Jak np. ten powy¿ej, ale równie¿ inne, jak np. ten:
Wymienione okna i drzwi oraz opis na ¶cianie czo³owej wagonu ¶wiadcz±, ¿e kilkana¶cie lat temu przeszed³ on pierwsz± NG. Byæ mo¿e ten fakt zadecydowa³ o tym, ¿e wagon nie zosta³ zakwalifikowany do kolejnej takiej naprawy.
Nie chce mi siê wierzyæ, by wagony typu G77 i G79, które ostatnio skierowano na modernizacjê do Pesy, dotychczas nie przesz³y ¿adnej NG, ale szukaj±c jakiego¶ wyt³umaczenia tych dziwnych (jak dla mnie) decyzji w³a¶ciciela wagonów, warto rozwa¿yæ i tak±, bardzo w±tpliw± mo¿liwo¶æ.
Mo¿e chodzi o to, by nie naprawiaæ taboru, który zaliczy³ ju¿ jedn± NG i wyrobi³ normê km lub lat do kolejnej takiej naprawy, a modernizowaæ jedynie te pojazdy, które ¿adnej P5 jeszcze nie widzia³y?